36; janji

168 16 0
                                    

Part banyak sedih:(
Now playing; Do Kyungsoo--Scream[CART OST]

&&

"Omma betul-betul tak sukakan Sehun ke?" Tanya Hayoung, inginkan kepastian.

"Bukan tak suka, tapi tak pernah suka" Balas Puan Oh pula, lanhsung tak memandang Hayoung yang sedang duduk di meja kecil luar rumah. Puan Oh pula sedang menyiram pokok bunga.

"Kenapa pulak macamtu?" Tanya Hayoung, hairan dengan perangai Puan Oh yang agak membenci Sehun.

"Mengada lebih" Jawab Puan Oh ringkas.

"Hah, siapa mengada lebih hah?!" Tanya Jessica yang baru sahaja tiba di kawasan luar rumah dengan dulang yang berisi teko dan cawan. Sudah tentulah Jessica membuat air.

"Adalah seorang manusia ni" balas Puan Oh.

[Hayoung POV]

kenapalah omma tak puas hati sangat dengan Sehun. Kesian Sehun.

"Omma, sica. Hayoung nak masuk rumah sekejap" Kata aku berlalu pergi. Aku nak cari Sehun. Itu saja niat aku sekarang.

Masuk saja rumah, aku lihat Sehun yang sedang khusyuk menonton televisyen.

SISTAR.

Patutlah khusyuk sangat. Daripada kesian dekat dia, jadi geram pulak. Gatal betul Si Sehun ni. Ish. Byuntae. Aku mengambil remote televisyen dan terus menekan suis merah. tutup.

"Yahhhhh" Sehun menjerit sambil memandang aku dengan pandangan yang tajam.

"Bo? gatal eh..." Aku mencubit perutnya, Sehun mengeluh.

"Bukak lah balikk, pleasse" Sehun membuat 'puppy eyes'. Jiwa dan raga ni rasa nak tampar. Tapi, haih. Tak sampai hati. Aku pun buka jelah channel favourite dia tu.

"Awak.. pergilah berbaik dengan omma" Arah aku dengan sayu. Taknak lah aku tengok dorang ni bermasam muka saja. Tak suka lah.

"hm, herm" Jawab Sehun, acuh tak acuh. Ey, aku tutup tv karang. Haish.

"Awakkk..!!" Jerit aku sambil mendaratkan satu cubitan pada peha Sehun yang gebu itu. Haha, geram tahu tak?

"Ye, ye. Nak buat macam mana. Omma awak yang macam tu" Balas Sehun, dahinya dikerutkan. Membuatkan keningnya bercantum. Nak je aku tarik kening tebal dia tu.

"Saya tak kira, kalau awak tak berbaik dengan omma, kita tak payah balik asrama, arachi?" Kata aku dan terus berlalu pergi ke arah omma dan Jessica yang berada di luar rumah.

Aku terdengar Sehun mengeluh, tapi aku malas nak layan. Nanti dia lagi mengada-mengada. Jadi aku terus melangkah keluar dari rumah. Biar dia membebel sesorang macam orang tua hilang anak dekat depan tv tu. haha

"Awak.." panggil Sehun yang tiba-tiba muncul dihadapan bilik Hayoung.

"Bo?" tanya Hayoung acuh tak acuh.

"Teman saya..." Jawab Sehun.

"Pergi mana?" Tanya Hayoung dengan hairan. Sudah malam, nak pergi mana pula. Aish

"Swimmingggg...!!" Kata Sehun dan terus menarik tangan Hayoung ke kolam mandi yang terletak di luar rumah yang berada di tingkat bawah Kediaman Puan Oh.

"Yahhh-yahhh !!" Jerit Hayoung apabila melihat Sehun yang hampir tergelincir dan terus masuk ke dalam kolam. Nasib baik Hayoung sempat memegang besi tangga kolam itu.

"Ey, awak ni. Nasib baik saya tak masuk sekali. Sejuklah. Awak takpe ke? nanti demam karang" Sambung Hayoung dalam nada kerisauan.

"Elele, jangan risau. Bakal suami awak ni jarang demam" Kata Sehun bersungguh-sungguh.

Saranghae wolfgirlWhere stories live. Discover now