18; Dah sampai

242 19 0
                                    

DI DALAM VAN..

"Bomi duduk sini boleh?" tanya Bomi sambil tersenyum manis, ke gedik?

Baekhyun pula hanya menganggukkan kepala. Takkan nak bantah kan? malu Bomi karang. Baekhyun pun ada perasaan. Tak mungkin dia nak memalukan Bomi.

Van mereka sangat unik. Ada tempat duduk yg berdepanan. tengah-tengah meja. ada 2set tempat begini. 4orang boleh duduk untuk satu meja. pemandu xiumin dan sebelahnya Lay. satu meja yg lain pula Sehun, Hayoung, Kai dan Namjoo. Satu lagi, Bomi, Baekhyun, Suho dan Chorong. Yang lain duduk di kerusi belakang dan juga dibahagian atas yang ada katil. Katil itu sebesar Katil Queen. Besar juga. Imagine kan yang cantik-cantik tau.

"Banyak nya kau bawak makanan. takkan kau nak makan baring?" tanya Luhan pada Chanyeol.

"Hehe, nanti ramai yang nak, aku kan jenis makan malam. Kita sampai maybe besok pagi. so, ni bekalan aku" Chanyeol mengelipkan matanya. Dia memang suka makan waktu malam. tapi masih kurus.

"Aku nak, kite dua je tau" Kata Luhan sambil tersengih-sengih.

"Lagipun Kyungsoo kan dah bekalkan makanan untuk semua orang. pandai-pandai dorang agihkan. Ni kita punya, banyak sikit. hahaha.Aku suruh Kyungsoo buat lebih untuk aku" gelak Chanyeol lagi.

"Patutlah kau nak duduk bahagian atas ni" sambung Luhan lagi.

[Hayoung POV]

Bahagian sini paling mendap. Aku dari tadi borak dengan Namjoo. Sehun diam je. Aku nak buat apa ni.

Dari tadi aku perati makanan yang ada dekat depan aku ni. Kyungsoo yang masak. memang sedaplah kan. Aku mula menyuapkan kimchi kedalam mulut aku. Kimchi goreng. Sedap.

"Kejap lagi, kita berhenti dekat perhentian Nyunggok(hentam)" Jerit Lay dari depan selaku peneman setia Xiumin.

"Okayyy !!" semua menyaut.

Tiba-tiba ada siku yang menolak ditangan aku. Siapa lagi kalau bukan Sehun. Dia je yg  duduuk disebelah aku. Namjoo duduk didepan aku dan Kai dduk ditepi Namjoo. mereka dah official couple. omg.

Namjoo kata Kai yang purpose dia. Namjoo pulak memang dari dulu suka Kai. Siapa yang taktahu kan. Dari masuk sekolah lagi.

Aku mendongakkan kepala apabila Sehun menolak siku aku dari tepi.

"Bo?" tanya aku.

"Nak turun tak?" tanya Sehun mula merenung aku.

"Nak, nak beli Coklat" Entah kenapa aku rasa nak makan coklat. Teringin pulak. hehe

Sehun menganggukkan kepala dan... Senyumm !! manis sangatt !! kemudian, dia menoleh semula ke arah Kai. Aku terdengar juga perbualan mereka, pasal kenangan dulu-dulu.

Waktu mereka sekolah di Seoul dulu.

"Kenapa kau break dengan Yuri eh?" tanya Sehun pada Kai.

"Yuri? Nugu?" Namjoo mencubit pinggang kai.

"Auchh, sakitlah chagi, kau lah ni" balas Kai menahan sakit sambil membulatkan mata pada Sehun. Aku hanya tergelak melihat karenah mereka.

"Kau pulak, kenapa break dengan Goo Hara tu?" Kai tersenyum sinis. Sehun pula yang dari tadi ketawa terus terhenti lalu menelan air liur.

Aku? apalagi pukul bahu dialah.GOO HARA? hm, aku kena siasat. Dia cantik dari aku ke? siapa dia? Hidung dia mancung tak? bibir dia lembut tak? leher dia? haih, kena siasat ni.

Yang pasti aku mesti lebih bagus dari Goo Hara tu. huh

[Sehun POV]

"Auchhhh, auchh" rintih aku apabila Hayoung memukul bahu aku. sakit wey !!

Saranghae wolfgirlWhere stories live. Discover now