31; manja

184 15 0
                                    

"Oppaa" Chorong memanggil Suho perlahan. Kini, mereka berada di dalam bilik Suho. Sudah setengah jam mereka mengulang kaji bersama-sama.

"Wae?" Suho menggoyang-goyangkan kaki.

"Chagi.. pregnantt" Chorong menggigit bibir, takut dimarahi atau ditolak? Sejujurnya, Chorong amat takut.

"Bo?" Jerit Suho, sedikit terkejut dengan berita yang baru sahaja Chorong sampaikan itu.

"Hmph" Chorong bermain dengan buku di depannya. Dia tidak memandang Suho. Hanya memandang bawah sahaja. Takut.

"Kita jaga sama-sama okay?" Suho mengangkat muka Chrong untuk mereka bertentangan. Chorong sedikit terkejut, tadi nada Suho seperti marah, rupaya tidak. lega Chorong.

Chorong senyum dan menganggukkan kepala. Gembira kerana tidak memilih orang yang salah untuk dijadikan pembimbing dalam hidupnya.

Suho juga tersenyum dan menggosok kepala Chorong. Mreka amat padan. Masing-masing saling melengkapi, dari mula mereka bertemu lagi. Sampai kini, hati mereka tetap bersama.

setia.

"Chagi nak oppa bagitahu sekrang ke?" Suho memandang Chorong. Hampir kesemua pelajar kelas Dyen ada di kantin Khas itu. Jadi itulah masa yg tepat.

"Hm, nantilah. Dalam kelas" Chorong tersenyum sayu di hadapan Suho.

"Okayy" Suho mengelipkan mata kepada Chorong. Dia faham sangat perasaan Choring. Pasti antara kawan-kawannya akan marah pada mereka.

"Okayy, cikgu tak hadir harini. 2masa. Cikgu yang ganti pun takde. Aku dah tengok dah" Suho memberitahu kelas Dyen tentang berita tersebut. Ada yg menjerit gembira. Ya, kebanyakkannya.

"Jadi, aku ada pengunguman sedikit. Chagii.." suho memanggil Chorong. Suho mengenggam tangan Chorong. Tangannya sudah sejuk. Mesti chorong takut.

"Chorong.. pregn....."

"Sebelum buat tak fikir ke? Tahu tak belajar tak habis lagi? ni dah 2bulan usianya. Kalau lagi 2 bulan? tak ke besar perut tu? Korang ni kenapa hah ?!" Panjang lebar Naeun memaki Chorong dan Suho.

"Rileks lah awak.." Sudah beberapa kali Kyungsoo cuma menenangkan Naeun. Tapi GAGAL. Naeun kalau marah memang tak ingat dunia. Tapi dia marah pasti ada sebab.

"Takdelah wak.. Kalau dia buat anak tu waktu dah habis beljar takpe. Ni, sekarang. Risau lah saya, kalau Ahjussi tahu, lagi dia mengamuk" Bebel Naeun lagi. Kawan-kawan yang lain ada juga yang marah, tapi taklah seteruk Naeun.

"Aku nak korang pegi jumpa ahjussi petang ni jugak. Arachi?" Kata Naeun lagi.

"Arasseo" Jawab Chorong dan Suho dengan lemah. Memang salah dorang pun.

"Awak, cepatlah.. Kita dah lambat ni" Hayoung memarahi Sehun yang jalan lambat sangat. Terkedeng-kedeng du belakang Hayoung saja.

"Sabar lahh" Sehun mengejar Hayoung yang mula membebel kerana takut dimarahi sebab lambat masuk ke kelas.

"Awak punya pasal lah kita bangun lambat harini" Sehun menjuihkan bibir. Kalau bukan pasal nafsu Sehun malam tadi, pasti mereka sudah bangun awal pagi ini.

"Ehh, saya pulak. Awak yg kata penat sangat tadi" Kini, Hayoung pula menjuih-juihka n bibir ke arah Sehun. Baginya, ini semua salah Sehun.

"Awak.. Kenapa dengan Naeun tu? Dorang gaduh ke?" Sehun menunjukkan jari telunjuknya ke arah kelas mereka. Jelas kelihatan Naeun sedang memarahi Suho dan juga Chorong.

Saranghae wolfgirlWhere stories live. Discover now