38; kahwin

195 18 0
                                    

"Guyss, besok Sehun nak belanja makan !!" Jerit Chanyeol dengan gembira yang tak terkata.

"Siapa tak datang, rugilah !!" Sambung Chen pula.

"Kenapa tiba-tiba kau nak belanja?" tanya Kyungsoo pada Sehun yang sedang tersenyum sambil tangannya diletakkan diatas bahu Hayoung.

"Sebab aku gembira" Balas Sehun, mukanya masih tersenyum. Bukan palsu.

"Oh, jadi kalau gembira, kau belanja makan lah ye?" tanya Baekhyun pula.

"Haah" balas Sehun selamba.

"Jaga ayat kau. Kyungsoo, kau pegang ayat dia" Kata Baekhyun. Sehun tak tahu ayat dia, akan memakan dia nanti. hahahahaha

"Arasseo" balas Sehun dengan mukanya yang tenang. Sangat tenangggg.

"Haa, nak makan apa, makanlah ya" Baekhyun menjerit dari dalam cafe itu. Kali ini, Sehun menempah satu cafe itu, jadi hanya geng-geng mereka sahaja yang ada didalam cafe itu bersama beberapa orang pekerja yang bertugas.

"Makann !!" jerit mereka dengan seronok sekali.

Kringgkringg..

"Omma.." kata Sehun perlahan, apabila Hayoung memandang kearah telefon itu. Sehun terus keluar kerana suasana di cafe itu bising dengan malaun-malaun yanh suka buat bising. Di kelas ke, mana-mana ke, memang bsing.

"Bo? omma masuk hospital? tapi kenapaa?"

"Jinja?!"

"A-arasseo appa"

Sehun terus berlari memasuki Cafe dan mencapai tangan Hayoung yang leka berbual, yang lain terkejut.

"Ambil card credit ni, aku ada hal, urgent !" Jerit Sehun sambil memberi sekeping card kepada Suho dan terus berlalu pergi. Hayoung pula masih dalam keadaan hairan. Tapi tak berani nak cakap apa-apa, takut dimarahi pula. Muka Sehun series sangat.

Sehun meminjam kereta milik Kris dan terus memandu kereta itu untuk ke hospital Jeugnen dengan segera.

"Sehun-ah.. apa dah jadi sebenarnya ni?" Hayoung mengatur kata.

"omma saya sakit" balas Sehun.

"Jinja?! sakit apa?" Tanya Hayoung sedikit terkejut.

"Awak ikut jelah ! jangan banyak tanya !!" jerit Sehun melepaskan geram. Hayoung terkedu dan terus terdiam.

Di hospital Jeugnen.

"Wad 21- Bilik 452" Kata Sehun pada jururawat yang bertugas. Jururawat tu terus membawa Sehun dan Hayoung ke bilik yang dikatakan itu.

"Omma.." Setelah tiba Sehun teru pergi ke Puan Oh yang sedang terlantar di hospital.

"Appa, omma sakit apa?" tanya Sehun.

"Appa tak tahu, Omma tetiba pengsan di rumah, kamu pergilah jumpa doktor, biar appa jaga omma" arah Encik Oh yang sedang duduk disisi isterinya.

"Arasseo" balas Sehun dan terus mencium dahi Puan oh yang masih tidak sedarkan diri, dan terus berlalu pergi.

"Kajja.." Sehun menarik tangan Hayoung.

"Lepaslah" marah Hayoung, tadi marah dekat Hayoung, ni nak pgang-pegang tangan pulak. Fikir Hayoung takde perasaan? Sehun tiba-tiba berhenti berjalan.

"mianhe... saya.. aih, mianhe" Kata Sehun dengan penuh keluhan pasrah.

"Palli ah" ajak Hayoung, malas mahu melayan Sehun.

"Jadi, macam mana dengan omma saya?" tanya Sehun dengan penuh ingin tahu.

"Maafkan saya, tapi omma awak mempunyai kanser usus, dan.. tempoh hidupnya setahun lebih sahaja. Kerana virus sudahpun tersebar ke buah pinggang.." kata Doktor itu dengan riak muka yang agak kecewa.

Saranghae wolfgirlWhere stories live. Discover now