[Hayoung POV]
Aku duduk di bangku meja solek dan mengusap perut perlahan. Aku perasan, bonjolan di bahagian perut aku semakin membesar. Ya, kandungan aku sudah pun berusia 6bulan setengah.
Macam mana lah muka dia nanti, macam aku ke, macam Sehun? Agak-agak dia ada rupa macam serigala pulak ke? aduh, tak boleh imagine macam mana. Yang penting mesti comel macam aku. Ya, aku yakin. haha
Aku membuka laci di meja solek dengan perlahan. Tangan aku terpegang sekeping sampul surat, aku membaca surat itu sepintas lalu. Oh, aku baru teringat.
Omma.
Beberapa titis air mata mula jatuh ke atas pipi. Aku rindu. Rindu omma. Omma kepada Sehun. Yang sudah tinggalkan keluarga ini. Aku sedih.
Tak sangka omma tak sempat jumpa cucu dia. Lagi sekali aku mengusap perut. Aku meletakkan surat itu kembali ke dalam laci. Aku memandang cermin. Melihat muka aku yang entah kenapa mula sembab. Mungkin sebab mengandung.
-Flashback-
"Maafkan saya, tapi isteri encik memang perlu dibedah" kata doktor.
"Tapi, risiko tinggi kan? takde cara lain ke doktor?" tanya Encik Oh kerisauan.
"Doktor, tolonglah selamatkan isteri saya" kata Encik Oh lagi sekali.
"Saya akan cuba sedaya mungkin, bersabar ya encik" Balas doktor sambil menepuk bahu Encik Oh perlahan.
Doktor memasuki bilik bedah.
Bila sahaja doktor keluar, doktor menunjukkan muka sedih dan hanya menunduk. Bila ditanya, barulah doktor bagitahu yang Puan Oh dah tiada. Sudahpun meninggalkan mereka.
Beberapa hari lepas itu, Sehun jumpa 3keping sampul surat dekat dalam almari omma.
Untuk Suamiku.
Untuk anakku, Sehun.
Untuk menantuku, Hayoung.Pilu hati, bila baca. Apetah lagi adik kembar Sehun. Kecil-kecil lagi dah kehilangan omma.
-End Flashback-
Sekarang, aku dah macam omma dorang. Aku masak, pakaikan baju, bawak dorang jalan-jalan. Tapi semenjak perut aku makin membesar ni, aku dah jarang keluar dengan kedua-dua adik ipar aku.
Hujung minggu, kalau Sehun tak sibuk, dia yang akan bawak dorang pergi jalan-jalan. Aku suka dengan hidup aku yang sekarang, taklah sunyi sangat.
KringgKringgKringg !!
'Yabussayo?'
'Naeun-ah?'
'Jinja? woah, daebakk !!'
'arasseo, nanti aku bagitahu Sehun'
'ya, ya. Aku pun rindu kauu !! jumpa nanti ya'
'nae, annyeong..'
Yes !! Naeun kata malam karang nak buat reunion, untuk kelas 5Dyen sahaja. Dapat jumpa kawan-kawan balik, gembiranya. Tak sabar nak jumpa, dah lama kot. Semenjak aku pindah ke rumah Sehun, aku dah jarang balik Seoul.
❤
"Annyeongg !! chagiya.." Sehun masuk ke rumah dan terus menyapa Hayoung yang sedang khusyuk menonton televisyen.
"Oppa...balik pun" balas Hayoung.
"Mestilah balik, takkan tak balik pulak" jawab Sehun selamba.
"Mana tahu pergi rumah isteri muda..." sakat Hayoung. Semenjak dia mengandung, dia suka menyakat Sehun, entah kenapa perangai dia macam tu.
"Yahh, jangan carik pasal eh. Hayoung lah isteri muda, dan isteri tua oppa. Takde yang lain arachi?" Balas Sehun yang sering melayan karenah Hayoung tanpa jemu.
YOU ARE READING
Saranghae wolfgirl
Fanfic"Saya dah tahu awak siapa" senyum Sehun. "serigala.. kan?" Senyum dia lagi. Dia dah tahu? Tapi Oh Hayoung dan Oh Sehun tetap takboleh bersama. Manusia dengan Serigala? nonsense. Siapa yang boleh bagi mereka bersama? Ahjussi? Naeun? siapa? "Sarangha...