26; bukan jodoh

164 18 0
                                    

"Sakit hati" jawab Sehun. Kali ini, dia menatap mata Hayoung sedalam-dalamnya. Hayoung terdiam. Sehun pula terus memasuki biliknya. Untuk melepaskan segalanya.

[Sehun POV]

"Kawan?" Kenapa gelaran itu sampai sekarang menyakitkan hati aku. Kenapa aku rasa aku tak layak dapat gelaran seperti itu?

Hati aku sakit. Teramat.

Arhhhh !! Aku mengangkat beg roda yang dipenuhi baju. Aku membalingkan beg roda itu. Baju didalamnya semuanya jatuh. Bilik itu berselerak. Entah kenapa. aku geram sekali.

Aku memunggahkan lagi. Dan aku terdiam seketika. Aku duduk ditepi katil.

"Sehun-ah. Okay tak ni?" Hayoung mengetuk pintu dari luar. Nasib baik Puan Oh takde. Nanti dia pikir aku ni mengada sangat.

"Oppa.. kenapa ni?" Tanya Hayoung lagi. Aku menjerit. Ingin melepaskan segalanya. Kini, kedengaran Hayoung menangis dari luar pintu.

Kini, aku terduduk. Cuma mengamati tangisan Hayoung diluar pintu.

[Hayoung POV]

Kenapa dengan Sehun? Apa dia buat dalam bilik? dari tadi aku dengar suara dia menangis, Aku juga dengar barang-barang yang dihempas Sehun. Aku dengar.

Bila aku panggil, dia tidak menyaut. Apa aku nak buat? Aku takut dia lakukan apa-apa. Aku terus pergi ke ruang tamu dan mengambil kunci yang diletak didalam laci. Ianya untuk kecemasan.

Aku membuka pintu dan melihat Sehun yang sudah duduk tertunduk. Bilik dia berseleak dengan baju-baju. Aku perlahan-lahan pergi ke arahnya.

"Sehun.." aku memanggil Sehun. Walaupun aku taktahu kenapa dia bersikap dingin begitu, aku akan cuba melembutkan hati dia.

"Sehun-ah" aku duduk disebelahnya. Aku memegang mukanya. Dan mengangkat muka Sehun. Dia menangis. Mukanya merah. Dia cuba menepis.

Aku mengangkat mukanya sekali lagi. Aku menyatukan bibir kami. Itulah salah satu cara supaya dia tidak menepis. Tapi, dia langsung tidak membalas. Kenapa dengan dia?

"Kenapa ni" kata aku sayu selepas melepaskan ciuman itu.

"Kenapa buat aku macam ni?" tanya Sehun. Dia memandang aku dengan pandangan sayu. Aku masih takfaham. Buat apa sebenarnya?

"Buat apa?" tanya aku. membalas renungan mata Sehun.

"Kau pukul hati aku" Sehun menundukkan muka. Aku takfaham lagi.

"Hah?" tanya aku lagi.

Sehun memeluk aku. Erat. Bila aku tanya kenapa, dia makin mengeratkan pelukan. Aku semakin pelik. Kali ini, aku melepaskan pelukan itu.

"Bagilah tahu, kenapa ni" tanya aku lagi. Sehun kembali memeluk aku.

"Kau anggap aku ni siapa?" Tanya Sehun. Aku terkejut. Kenapa dia tiba-tiba tanya?

"Kawan?" balas aku. Tiba-tiba Sehun melepaskan pelukan. Dia sepertinya marah. Dia merenung mata aku. Matanya masih sembap.

"Okay" balas Sehun dan terus menarik tangan aku keluar dari bilik itu. Aku tercengang sekejap.

[Sehun POV]

Jadi betullah dia anggap aku ni kawan dia sahaja? Tak lebih langsung? BETULLAH?

kalau betul, buat apa lagi aku ada dekat sini. Buat apa lagi aku duduk dekat rumah yang asing ini. Tuan rumahnya juga tidak mengganggap aku sesiapa. Jadi buat apa aku disini?

Saranghae wolfgirlWhere stories live. Discover now