Enjoyy !!
&&
[Puan Oh POV]
Aku ke yang salah? Bodohnya aku, sanggup aku buat anak aku menangis, melutut depan aku. Kenapa dengan aku ni?
Tapi, aku memang tak sukakan Sehun. Aku tak yakin dengan dia. Ish, kenapa dengan aku.
Selepas melihat drama yang terjadi didalam bilik Hayoung, aku terus masuk ke bilik aku. Sejuk hati aku melihat Hayoung tidur dengan tenang. Tapi kenapa di sisi Sehun?
Sampai saja dibilik, aku mencapai satu frame. Gambar suami aku, Oh Yeong Juk.
"Oppa.. Shin Young rindu oppa. Kenapa oppa tinggalkan Shin awal sangat. Cepat sangat oppa pergi. Shin tak boleh jaga anak kita dengan baik. Adakah Shin gagal menjadi seorang ibu?" Shh..shh..
Aku menangis. Ya, aku menangis.
"Nanti anak kita dah keluar.. Namakan dia Oh Minyoung nak?"
"Tak nak lah.. Oppa nak namakan dia Oh Hayoung. Sedap"
"Okaylah, Shin ikut oppa. Oh Hayoung. Arachi?"
"Yeahh, arasseo"
Aku teringat, setelah itu suami aku terus mencium perut aku. Ketika itu, aku sedang mengandungkan Hayoung. Nama Hayoung, suami aku yang bagi. Aku masih ingat. Aku rindukan suami aku, Oh Yeong Juk.
❤
"Chagi..percayalah. Sehun tu baik. Dengar cakap oppa, okay?" Oh Yeong Juk mengusap kepala Jong Shin Young perlahan.
"Tapi.. oppa.." Jong Shin Young cuba membantah.
"Dia lah yang terbaik untuk Hayoung. Chagi jangan fikir hati chagi saja, fikir hati dan perasaan Hayoung juga. Percayakan Sehun ya" Kata Oh Yeong Juk lagi.
Jong Shin Young hanya mengangguk sambil tersenyum.
"Oppa nak pergi ni.. Ingat, Percayakan Sehun. Dia lelaki yang baik dan tepat untuk Hayoung. Jangan sia-siakan dia. Jaga anak kita ya baik-baik tau" balas Oh Yeong Juk.
"Oppa nak pergi mana?"
"Oppa..Oppa !!"
Puan Oh terjaga dari tidur. Dia menagis apabila teringkatkan suaminya yang tercinta itu. Tapi dia sudah pun percaya akan takdir. Ya, takdir.
Takdir gila, yang menyatakan suaminya sudah mati. Bertemu Tuhan.
[Oh Yeong Juk as ayah Hayoung dan Jong Shin Young as Puan Oh. Tahukan bila berkahwin nama yang perempuan depannya nama lelaki. Dalam Korea macam tu:)]
❤
Kringg..Kringg...[bunyi loceng pintu rumah kediaman Puan Oh]
"Takpe, biar Sica bukak" Kata Jessica sejurus melihat Hayounh yang ingin bangun untuk membuka pintu.
"Oppa!! Bogoshiepo..!!" Jerit Jessica dan terus memeluk buah hatinya itu, Suga.
"Annyeong Puan Oh" Suga terus menunduk hormat ke arah Puan oh. Kini, mereka semua sedang bersarapan bersama-sama.
"Eh suga, jemput duduk" Arah Puan Oh dengan muka yang agak senang. Bukan seperti cara dia melayan Sehun, senyum pun tidak.
"Kamsahamnida" Tunduk Suga lalu duduk disebelah kerusi Jessica.
"Omma, harini Hayoung dan Sehun balik asrama" Kata Hayoung menyapa suasana yang agak muram dan kekok, hanya mendengar bunyi sudu dan garfu yang melanggar pinggan sahaja.
"Hm" Dehem Puan Oh, masih dengan muka yang ketat. Puan Oh ni memang, kalau baik, baik sangat. Kalau ketat mukanya tu, ketat tersangat-sangat. Jarang longgar[?] haha
❤
"Aunty, niat saya datang sini. Nak minta restu untuk melamar Jessica" kata Suga. Kini, mereka semua sedang minum teh dan sedikit desert di ruang tamu.
"Aunty restui kamu, tapi tunggulah Hayoung kahwin dulu ya. Jangan gelojoh" Jawab Puan Oh.
"Arasseo" balas Suga dan Jessica serentak. Jessica melentokkan kepalanya di bahu Suga. Mereka lega.
"Omma, Sica nak keluar dengan Suga sekejap tau" Kata Jessica. Puan Oh menganggukkan kepala tanda setuju.
Setelah saja mereka keluar, kini giliran Hayoung dan Sehun pula meminta restu. Puan Oh setujukah? Adakah Puan Oh setuju setelah mimpi yang melandanya semalam?
Sehun dengan tiba-tiba bangun, dan berdiri dihadapan Puan Oh. Dia melutut. Ya, melutut.
"Puan Oh, restuilah saya dan Hayoung. Saya sayangkan dia, janganlah pisahkan kami. Saya janji akan jaga dia dengan baik. Saya janji" Kata Sehun, kepalanya tertunduk.
Mata Hayoung mula merah, bertakung dengan air, air mata sedih. Kini, Hayoung juga bangun dan melutut disebelah Sehun.
"Omma, jebal. Jangan pisahkan kami" Kata Hayoung tertunduk juga. Sehun memandang Hayoung hairan. Terkejut dengan tingkah laku Hayoung. Tapi apakan daya, ketika dia menyuruh Hayoung bangun, Hayoung enggan.
"Ingat, Percayakan Sehun. Dia lelaki yang baik dan tepat untuk Hayoung. Jangan sia-siakan dia. Jaga anak kita ya baik-baik tau"
Ayat-ayat mimpi Puan Oh itu, terngiang-ngiang di ingatan.
"Ireona[bangun]" Kata Puan Oh lembut.
Mereka berdua masih melutut dan menundukkan diri masing-masing. Tidak mendengar arahan Puan Oh itu.
Kini, Puan Oh bangun dan memegang bahu mereka, tanda menyuruh mereka bangun. Hayoung dan Sehun akur.
"Baiklah omma restui kamu berdua" Kata Puan Oh. Memegang bahu mereka. Hayoung dan Sehun mengangkat muka memandang sesama sendiri dan terus memandang Puan Oh.
"Omma..Gomawo" Kata Hayoung dan terus memeluk Puan Oh. Sehun pula menunduk beberapa kali, mulutnya tidak berhenti mengucapkan terima kasih.
"Ingat Sehun, Jaga Hayoung. Kalau kamu apa-apakan dia. Nahas kamu"Kata Puan Oh.
"Arasseo, saya janji" Kata Sehun dengan bersungguh-sungguh.
❤
"Omma, kami balik dulu ya" Kata Sehun, tangannya tidak jemu mengangkat barang dia dan Hayoung untuk diletakkan didalam kereta.
"Arasseo, jaga anak omma ni baik-baik" balas Puan Oh sambil memeluk Hayoung erat.
"Sudah pasti" Kata Sehun lalu tersenyum sambil menampakkan gigi.
"Comelnya" bisik Jessica pada Suga. Suga memonyokkan muka, lalu ditarik pipinya oleh Jessica dan terus dikucup.
"Oppa lagi comel" bisik Jessica lagi, kali ini Suga tersenyum, lubang hidungnya membesar. hahahahahaha.
"Hey, jaga adik aku baik-baik" Sampuk Hayoung pada Suga.
"Baik boss" Suga mengangkat tangan dan diketakkan di dahi. Macam tabik hormat.
"Kau balik bila?" tanya Sehun pada Suga.
"Besok kot, nak ajak aunty pegi shopping dulu" Balas Suga, saja mencemburukan Sehun. Yalah, Sehun tak ajak Puan Oh pergi mana-mana sebab mereka kan bergaduh haritu.
Untung Puan Oh, dapat menantu kaya-raya.
"Annyeonggg !!" Jerit Hayoung sambil melambaikan tangan dari dalam kereta yang dipandu oleh pemandu Puan Oh. Mereka sekeluarga turut membalas lambaian itu.
Sehun menarik Hayoung dan melentokkan kepalanya di bahu Hayoung. Hayoung pula memegang pipi Sehun sambil memandang pemandangan luar kereta.
"Selesai sudah masalah" Kata Sehun dengan nada gembira.
"Ya, lega saya" Balas Hayoung, juga turut gembira dengan kejadian yang berlaku tadi. Ommanya sudah kembali seperti biasa, tidak lagi bermasam muka dengan Sehun.
"Bila nak habis sekolah ni...." Keluh Sehun dengan tiba-tiba.
"Wae?" Hayoung memandang Sehun hairan.
"Nak kahwin......." Keluh Sehun lagi.
"Yahh, byuntaeeeee" Jerit Hayoung perlahan. Mereka ketawa sambil menggeletek perut masing-masing.
&&
YOU ARE READING
Saranghae wolfgirl
Fanfiction"Saya dah tahu awak siapa" senyum Sehun. "serigala.. kan?" Senyum dia lagi. Dia dah tahu? Tapi Oh Hayoung dan Oh Sehun tetap takboleh bersama. Manusia dengan Serigala? nonsense. Siapa yang boleh bagi mereka bersama? Ahjussi? Naeun? siapa? "Sarangha...