2. Pod vlivem Pluta

1.9K 125 22
                                    

„...A má neustálé migrény," zakončila svou nešťastnou řeč profesorka Rusalka ve sborovně Rafaelovy školy.

Aine zatím zhluboka dýchala, oči měla zavřené, snažila se ovládnout svůj neklid.

„Já bych to zase tak tragicky neviděl," ozval se kulatý profesor Emanuel a jako vždy si čistil své brýle, které stejně několik dalších kolegů nosil z psychologického hlediska. „Marina není první, kdo dočasně ztratil paměť při metamorfóze. Jen si vzpomeňte například na syna toho lesníka z Pece pod Sněžkou, to není tak dávno, co maturoval."

„No, nebo dcera toho chirurga z Plzně," vzpomněla si dryáda Otoljenka. Ta si dokonce myslela, že je strom.

Ředitelka Flóra pokývala hlavou: „Ano, máte pravdu, sama jsem včera procházela dlouhý seznam všech, které zradila paměť. Během týdnů, nejvýše měsíce se jim zase sama vrátila. Marina se výborně metamorfovala, nemá vůbec žádné problémy s vodním živlem, ani s tělem nymfy. A to nejpodstatnější: nezapomněla řeč a veškeré ostatní věci jako se najíst a podobně."

Profesor Fontán přitakal: „Podrobujeme ji denně drahokamové kůře. Když si včera prohlížela fotografie spolužáků a školy, přiznala, že cítí jakousi clonu. Že ví, že před metamorfózou něco bylo, ale má to zamlžené."

Aine stále jen mlčela a za oknem navzdory blížícímu se létu se z parku drala mlha.

„Ehm," odkašlal si profesor Pan, který Aine stále pozoroval. „A jak je na tom se znalostmi ze školy, kolego?"

Profesor Fontán stiskl rty. „Doporučuji sboru, aby ji už do vysvědčení nezkoušeli. Nabyl jsem dojmu, že zvláště letošní znalosti má kvůli výpadku paměti zablokované."

„Hm, to jiní mají znalosti také zablokované a i bez výpadku paměti. Třeba takový Buližník se Sejkorou," projížděla profesorka angličtiny Stříbrná klasifikační seznam terciánů. „Ještě je musím oba přezkoušet. Doufám-"

Nečekané zaklepání ji zarazilo v půlce věty.

„To bude určitě Arthos," zvedla se ze židle ředitelka.

Jak se dveře otevřely a v nich opravdu stál mladý král kentaurů, ve sboru zavládlo vzrušení. Králové kentaurů zřídka procházejí branami svého království.

„Dobré odpoledne," pozdravil je stále stejný, zamyšlený, jak ho znali, když vedl hvězdárnu. „Paní Flóra požádala mého bratra o astrologické posouzení Marinina horoskopu v době metamorfózy a on usoudil, že bude lepší, když se na to podívám já. Předal mi Marininu složku, a tak jsem tady," rozhlédl se Arthos po překvapených tvářích. Na té Pukově o vteřinku déle prodlel a Puk jeho pohled nevydržel. Stále vůči Arthosovi cítil zášť kvůli Amálii. Nikdy nepochopil, proč Arthos odmítá stovky ctitelek, jak můžou kentaura nechat takové krásky lhostejným. Čím více o Arthosovi přemýšlel, tím barvitěji si představoval jeho vědeckou spolupráci s Amálií.

Zatímco se Puk utápěl v žárlivosti, Arthos si soustředěně rozložil grafy na konec dlouhého stolu, sundal si sako, v tom červnovém vedru uvolnil kravatu a začal přednášku.

„Paní ředitelko, vážení kolegové, nebudu zabíhat do zbytečných astrologických podrobností, ale spíše vám nastíním jejich následky. Z data, místa a času Marinina narození jsme vyčetli, že Marina je narozena pod vlivem Štíra, Váh a Vodnáře. Z toho vyplývá její vrozená podstata. Marina se zrodila jako kombinace vody s menším podílem vzduchu. U ní jako u víly není tento fakt důležitý. Jenže hraje důležitou roli při jednotlivých metamorfózách. Jistě si pamatujete, jaké měla potíže při metamorfóze v nágu. Tady paní Damiána," pokývl na zástupkyni Meluzíny, „by nám mohla vyprávět, jak s princeznou Meluzínou učily Marinu přijmout ohnivý živel.

Rafaelova školaKde žijí příběhy. Začni objevovat