Bab 4

341 36 0
                                    

"Like I say kan. I ada masalah keluarga sikit" senyum Ezzat.

"Oh. btw, you study kat mana sekarang?" tanya Elenna.

"Usm sini je" jawab Ezzat. WHATTT!? USM!?

"Usm sinii? Wah wah! Sama la dengan I. Tapi, tak nampak you pun" Elenna mengangkat keningnya.

"You ni berape kali I nak cakap? Kan ada masalah keluarga sikit. I gigit pipi you tu baru tahuu. Ngamm" kata Ezzat sambil membuat aksi ingin mengigit pipi Elenna.

"Ish you ni. Orang tengok la" kata Elenna, lalu menampar bahu Ezzat. Mereka berdua gelak terbahak bahak. Tetiba zappp didalam fikiran Elenna.

"Ahhh! I lupa. Kawan I mesti tengah tunggu!" kata Elenna sedikit menjerit. Gelak Ezzat sambil berkata di dalam hati

"Haishh minah ni dari dulu sampai sekarang tak habis habis dengan jerit dia tu. El, El." bisik Ezzat di dalam hati

Elenna terus menuju ke kereta, dia tidak tahu Ezzat sedang mengikutinya dari belakang sambil gelak mengekek gekek. Kelihatan Alya sedang sandar di kereta sambil leka bermain telefon bimbitnya.

"Weyh! Sorry aku lambat sangat tadi".

"Ni pun kau. Aku ingat pegi mana la. Hahaha sokay lek ah" kata Alya untuk menenangkan Elenna.

"Ish ish muka gelabah tak boleh blah ahh minah ni" kata Alya di dalam hati.

Tiba tiba baru Alya perasan lelaki ni lah yang 'meninggalkan' kawannya selepas Spm. Blah macam tu je eh kau.

"Hmm Ezzat right?".

"Yes I am" jawab Ezzat sambil tersenyum.

Elenna merenung Ezzat, AHHH! THAT'S SMILEEEEE!! Elenna terus bersuara apabila tersedar dirinya sedang senyum kearah Ezzat seperti kerang busuk. Ewww.

"Emm okay la nak dekat pukul 7 dah ni. I nak kena hantar Alya lagi. Gtg. Bai." kata Elenna sambil melambai kearah Ezzat.

"Bye dear! Jumpa dekat Uni esok. Gonna miss you tonight".

"Jumpa kat Uni esok?" tertanya tanya Alya di dalam hati. Laju kereta Eleena meluncur pergi meninggalkan Ezzat

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

11:43 waktu tidur
Ezzat asyik mengenangkan wajah Elenna yang telah lama tidak dilihat. tetiba hatinya berbisik,
"Kenapa lahh aku tak mintak number dia tadi? Haishh! Takpe Zat, esok kan ada lagi". Laju dia membaca doa tidur lalu tidur dengan mengenangkan wajah Elenna

"Sorry, I Love Her"Where stories live. Discover now