Elenna terbangun bila terasa dahaga di tekak. Elenna mencapai tudung dan turun ke bawah terus menuju ke dapur.
"Tak de air lain ke? Asyik air suam ni jeh" bebel Elenna sambil menuang air ke dalam gelas.
Ezzat terbangun bila cahaya luar masuk ke dalam biliknya dan terdengar ada minah tengah membebel. Terus Ezzat membuka peti sejuk mini nya di dalam bilik dan mengambil air orange yang dibelinya semalam. Pintu bilik dibuka dari dalam. Elenna terkejut bila pintu bilik Ezzat tiba-tiba terbuka dengan 'sendirinya'. Ezzat keluar dengan rambut yang kusut.
"Fuhh, ingatkan ape la tadi" kat Elenna sambil menghela nafas lega.
"Hantu?" kata Ezzat sambil membetulkan rambutnya. Eleh! ingat aku takut la? Marah lagi ni.
"Nahh. I beli air orange ni semalam" Ezzat menghulur air orange itu kepada Elenna.
"Sokay. Dah tak haus" tipu Elenna. Pehh! air orange tu.
"Jual mahal konon. Btw, yang concert tu kann...." belum sempat Ezzat habiskan ayat. Elenna terus menyampuk.
"Concert tu kenapaaa?! Jadi ke nak pegiiii?" tanya Elenna. Tak sabar nak dengar jawapan Ezzat.
"Ehh! Sape cakap nak pegi? Tak pegi, tak pegi" saje je aku nak test El ni.
"Hmm..lain kali takyah la cakap " merajuk Elenna. Ketika Elenna nak mendaki tangga. Ezzat sedikit menjerit
"Jadi pegi lah! Orang nak kacau sikit pun tak boleh!" Elenna terus berlari ke arah Ezzat.
"Seriously? Omo omo!" kata Elenna teruja. Keluar dah bahasa Korea dia.
"Yes! Tapi jangan terkinja kinja sangat okay?" Ezzat memberi amaran.
"Araseo!" kata Elenna dan terus mengambil air orange dari tangan Ezzat. Ezzat hanya tersenyum.
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
Di concert Exo
"Sail sail sail gotta gotta go go, Gotta find the El Dorado El Dorado. Jeo meolli moraero deon nopeun pado. Tto morachye wado urin dasi majseo gyeolguk El Dorado. Sail sail sail gotta gotta go go, Gotta find the El Dorado El Dorado"
Elenna turut menyanyi bersama. Pehh! Bahasa Korea dia. Semua menjerit apabila Exo pergi meninggalkan pentas.
"Bisingnyaaa! macam tengok bola" kata Adam. Ezzat hanya tergelak. Kau jugak yang nak datang sini.
Mereka berjalan kaki menuju ke Namsan Tower. Jauh la jugak mereka jalan, penat. Setibanya di Namsan Tower, mereka semua terbeliak biji mata, ternganga semua ada. Dah la jalan jauh pastu nak kena daki tangga ni pulak. Hadoii. Setelah penat mendaki tangga, mereka teruja bila nampak manga manga yang banyak di setiap sudut dan dapat melihat pemandangan yang indah. Bukan buah mangga eh. Ni mangga kunci. Kepercayaan orang Korea, mereka akan tulis nama diaorang dan nama pasangan di mangga dan mereka akan kunci. Kunci itu akan dicampakkan ke dalam satu tong yang terletak di situ. Bukan tong sampah ye. Mereka buat macam tu supaya hubungan mereka akan kekal bersama.
Please vote and comment! Thank you :)
YOU ARE READING
"Sorry, I Love Her"
Romance"Why are you coming now? When I love someone else" *Not related to anyone, 누구와도 연결 없음* Thank you :'D