"Jom ah aku teman kau ambik gitar. Aku pun nak ambik telephone ni, tertinggal" ujar Elenna.
"Okay lah kalau macam tu I ikut" kata Ezzat.
Mereka menuju ke bilik Kayla dan Elenna. Elenna dah ambik phone, Kayla pulak nak pegi tandas jap.
"Mana Kayla?" tanya Ezzat.
"Pegi toilet jap. Zat...".
"Yes. You kenapa ni?" tanya Ezzat sebab Elenna tidak menghabiskan ayatnya.
"Yang pasal ada orang cakap suka kat I tu kan..." kata Elenna sekerat.
"Haaa! Yang tu I selalu nak tanya you, tapi selalu sangat lupa. Sapa yang cakap macam tu dekat you? I kenal tak?" tanya Ezzat macam peluru pistol.
"Ermm you kenal dia, tapi dia dah ada girlfriend. You tak pelik ke? Dah ada girlfriend still nak kat I lagi. And dia sendiri pun tahu yang kita in relationship" kata Elenna.
"You kan cantik memang ramai orang suka. Tapi tak tahu la kan sapa yang jadi husband you" kata Ezzat. Buat ayat pasrah konon.
"Oh please jangan buat muka comel depan I" ujar Elenna
"Dulu I ada la kawan nii, perangai sebijik macam you. Tapii sayang..." kata Ezzat.
"Sayang kenapa?" tanya Elenna tunjuk muka pelik dia.
"Alaa jangan la panggil I sayang, malu la. Dah la takda orang kat sini." Buat dah pickup line dia.
"Eeii, shyshyton pulak you ni. Mana la Kayla ni, takut duk dengan han-"
"Haa! Ghost ghost jangan sebut" potong Ezzat menerkup mulut Elenna.
"Pastu yang ghost tu apa pulak?" Kata Elenna. Kayla yang baru keluar dari bilik ternampak aksi Elenna dengan Ezzat. Aduhh! Keluar silap time.
"Tu la orang tua tua cakap, kalau berdua selalunya ada orang ketiga astagfirullahalazim!" ujar Kayla.
"Haa! Yang ketiga tu kau la" kata Ezzat kepada Kayla. Eik? Aku pulak yang kena.
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
Di unggun api
"Kay, kau reti main gitar lagu apa?" tanya Adam.
"Aku apa apa pun boleh. Freestyle" jawab Kayla.
"Kalau macam tu kau mainkan lagu ni." Ujar Adam sambil menunjukkan lagu itu kepada Kayla. Eh eh! yang lain tak boleh tengok.
"Lagu ni? Beres" jawab Kayla. Kayla memetik gitar and mulalah suara garau Adam
Kau tanamkan
Cinta dalam hatiku
Dah berbunga hidupku
Bersamamu aku setiaTapi kini
Kau telah tajamkan duri
Menduakan cintaku
Yang telah lama iniKu cuba
Untuk bertahan
Tapi perih hati iniPilih aku atau dia
Tinggalkan ku bila kau ingin bersamanya
Pilih aku atau dia
Tinggalkan ku bila kau ingin bersamanyaAku relakan engkau kepadanya
Jika kau harus bersama dirinya
Kan ku tetap kan setia padamu
Jika kau mampu tinggalkan dirinya"Pahal Adam ni nyanyi lagu ni pulak? Macam untuk aku jeh. Aihh! perasan betul" kata Elenna di dalam hati.
"Ofcoz la kau pilih Sofia kan? Kalau kau jawab orang lain, memang lebam mata kau" ujar Sarah. Jangan main main dengan Sarah ni.
"Hukhuk!" Tersedak Elenna. Dah kenapa ni tetiba tersedak aduyaiii."Hahaha! Sofia the first la!" jawab Adam.
"Sama kan orang dengan cerita kartun pulak" Sofia buat merajuk. Okay yang ni aku memang nak muntah. Tak sanggup nak tengok beb.
YOU ARE READING
"Sorry, I Love Her"
Romance"Why are you coming now? When I love someone else" *Not related to anyone, 누구와도 연결 없음* Thank you :'D