Bab 11 - Korea!

273 22 2
                                    

2 bulan kemudian,
Mereka berlapan bercadang nak pergi bercuti. Setelah pilih tempat mana yang paling banyak majority, hah! mana lagi kalau bukan tempat yang penuh dengan lelaki lelaki hensem. Korea! Ezzat sponsor flight untuk pergi dan balik. Setibanya mereka di airport, tinggal sejam lagi mereka akan masuk ke dalam pesawat. Ezzat, Eleena, Liana, Kayla dan Sarah pergi makan dulu. Lapar. Adam temankan Sofia pergi beli barang yang belum cukup. Nak pergi Korea seminggu la katakan.

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

"Finally! Annyeonghaseyo Korea!" kata Elenna di depan pintu masuk Incheon International Airport.

"minah ni memang tak tahu malu ke apa?" bisik Adam di dalam hatinya sambil membuat muka pelik.

Kau tak kenal Elenna lagi.

Setibanya di rumah sewa, semua berebut nak masuk sebab nak ambik bilik yang paling besar and ada bathroom. Perempuan tidur kat bilik tingkat atas, lelaki pulak of course kena tidur bawah jadi bodyguard katanyaaaa. Bila dah berehat, semua bersiap siap untuk keluar mencari kedai makan yang halal. Ingatkan susah sangat nak cari makanan yang halal kat sini, senang jeh.

Selepas selesai makan, diaorang pergi bersiar-siar di Hangang Park. Elenna, Liana, Kayla, Sofia and Sarah menjerit bila ternampak poster kpop.

"Esok weyy concert Exo!!" jerit Liana.

"Ahhhh! Finally aku dapat jumpa Chen! Jom ahh pegi esok." kata Elenna sambil buat muka monyok,comel semua lah.

"No! Esok kita kan dah cadang nak pegi Namsan Tower. You gais remember right?" tegas Ezzat.

"Yess! I remember!" ha! ha! mula dah Elenna ni.

"Sepanjang perjalanan ni pun dah bersepah gamba k-idols kita jumpa. Still tak puas lagi ke?" ewah ewah Ezzat ni. Nak cari gaduh betul.

"Fine lah! Macam la esok Namsan Tower tu tak de dah" kata Elenna berjalan laju ke hadapan.

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

12:30 a.m. - waktu Korea
Dalam bilik Adam & Ezzat
"Zat, aku rasa kita pegi la concert kpop tu. Apa nama dia? Ekzos? Ekzo? Exo? " kata Adam.

Kata je lah kau pun nak pegi join jugak.

"Hmm. Asal? Sofia suruh kau pujuk aku?" malas Ezzat nak layan Adam.

"Tak de lah. Kita duk kat Korea ni seminggu kan. Banyak lagi masa. Lepas concert tu kita pegi lah Namsan Tower kau tu. Nak tidur sana pun boleh." Banyak benor Adam ni cakap. Ngantuk aku.

"Haaa. Tengok lah esok macam mana. Nak tidur. Bebel je kau"

"Sorry, I Love Her"Where stories live. Discover now