Bab 18

243 22 0
                                    

"And sekarang ni kita semua kena masuk class" kata Elenna. Adam senyum kepada Elenna dengan senyuman yang seram. Okay aku menyesal cerita benda ni. Harap tak ada apa yang berlaku.

Sebulan kemudian..

"Cuti nak dekat dah ni. Nak plan pergi mana mana tak?" Ujar Ezzat.

"Jom ah kita try permainan lasak, nak?" kata Sofia.

"I setuju" ujar Adam.

"Hmm so semua?" tanya Sofia.

"Setuju!" kata mereka semua serentak. Macam power ranges pulak.

"Kat mana? Nanti aku booking semua" tanya Ezzat.

"Apa tah nama tempat tu. Rimup? Haa Rimup la. Kita tidur dalam bilik la. Susah kalau tidur dalam khemah." Ujar Sofia.

"Okay nanti kita tengok tempat tu ramai ramai pastu booking. Kelia?" kata Ezzat. Haaa bangzat kita cakap Kedah!

"Lusa aku tunjuk jalan. Kelia aihh". Sofia pun nak join jugak cakap Kedah. Semua gelak terbahak bahak. Teruk bebenor Kedah kau Sofia.

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Lepas dah booking 3 buah bilik, so bermula la camping diaorang. Tidur kat sini just 3 hari. Nak pegi Rimup ni memang kena bawak banyak seluar dengan baju. Setiap aktiviti mesti seluar or baju akan kotor sebab kena lumpur,tanah mereh and etc. Satu hari diaornag akan main dua aktiviti pastu buat hal sendiri. Bila malam menjelma Ezzat mencadang nak buat unggun api tanpa pengetahuan kawan kawannya. Ezzat dah bagitahu dekat bos tempat ni. Lepas bos Rimup tu dah luluskan and tetapkan kat mana diaorang boleh buat unggun api, Ezzat terus telephone kawan kawan yang lain suruh keluar dari bilik.

"Nak pegi mana ni?" tanya Elenna semasa mereka berjalan menuju ke tempat unggun api tersebut.

"Nak pegi rumah han..." kata Ezzat sekerat.

"Ish jangan cakap bukan bukan la Zat. Kat tempat orang ni" Adam memotong ayat Ezzat

"Hmm yela. Ikut je la abang tu" kata Ezzat sambil menunjuk kearah pak cik yang menunjukkan jalan.

"Ok dah sampai. Korang boleh buat unggun api kat sini." Ujar pak cik tersebut.

"Lah! Asal tak bagitahu nak buat unggun api? Boleh aku bawak gitar." kata Kayla.

"Sorry, I Love Her"Where stories live. Discover now