Mereka semua menuju balik ke bilik masing masing. Tetiba Elenna mendapat satu mesej dari number yang tidak dikenali.
"I watching you darling" Elenna gelak.
"Zat, tak lawak la nak hantar mesej bagai. Bila pakai number baru?" tanya Elenna.
"What? Number baru?" tanya Ezzat bingung.
"Habis ni apa? Darling bagai. Tak pernah pernah panggil I darling selalunya babe je" gelak Elenna sambil menunjukkan iphonenya kepada Ezzat.
"No. Ni bukan I. Who's this? Wait! Darling?" tanya Ezzat terkejut.
"Maybe silap number" kata Elenna dalam nada takut.
"Bagi number tu dekat I. Biar I uruskan" kata Ezzat tegas.
"Takpe. Kalau dia kacau I lagi nanti, I bagi number ni kat you. Don't worry babe" kata Elenna.
"Okay take care. Goodnight. Dah pegi masuk bilik" kata Ezzat. Elenna melambai tangan kearah Ezzat. Macam nak pegi luar negara tak jumpa sebulan.
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
Hari kedua di Rimup
"Memandangkan esok last kita kat sini. Malam ni kita buat Bbq. Bahan bahan dah ada just tunggu pangang je" ujar Ezzat.
Semua angguk.
Mereka pergi mengambil bahan bahan yang perlu dipanggang. Selepas dah habis panggang tunggu apa lagii? Makan la. Serang!
Elenna mengangkat tangan apabila semua sibuk menikmati makanan. "Sorry, I nak pegi toilet" ujar Elenna. Macam kat sekolah pula.
"Nak aku teman?" tanya Alya.
"Sokay, aku boleh pegi sendiri" ujar Elenna.
"Sure babe?" tanya Ezzat.
"Yes I'am" jawab Elenna dengan muka tersenym.
Sedang Elenna ingin menuju ke tandas. Dia merasakan ada orang yang mengekorinya dari belakang. Belum sempat sampai ke tandas, seorang lelaki menariknya kedalam sebuah bilik yang gelap.
"Ezzat!" jerit Elenna semasa lelaki itu menariknya masuk ke dalam bilik gelap. Memang tak dengarlah sebab tandas jauh.
"Kau siapa?! Lepaskan aku lahhh!" Elenna meronta ronta sambil menangis. Lelaki itu membuka tudungnya.
"Ezzat! Tolong I!" jerit Elenna sekuat hati. Lelaki itu memasukkan sejenis ubat kedalam mulut Elenna dan terus pengsan.
"Asal El lama sangat?" tanya Sarah.
Mereka semua semakin risau. Semua beredar dari situ dan terus mencari Elenna di merata tempat. Pada jam 12 malam, Elenna masih tidak ditemui.
"Zat, aku tahu kau risau. Tapi kau kena rest. Aku sayang El, Kau sayang El, semua orang sayang El. Orang kat sini tengah usahakan untuk cari El" kata Liana. Serabut kepalanya melihat keadaan Ezzat yang tak tentu arah.
"Tak! Aku cakap dah kan aku takkan tidur selagi tak jumpa El!" jerit Ezzat kepada Liana membuatkan semua orang melihat Ezzat.
"Sorry Lia. Bukan maksud aku nak marah kau. Tapi kalau kau nak tidur, tidur je. Aku nak tunggu El" kata Ezzat lembut.
"Tak pe aku faham. Cuma aku nak bagitahu kau, semua orang sayangkan El" kata Liana sambil tersenyum dan berlalu pergi ke arah rakan rakannya yang lain.
YOU ARE READING
"Sorry, I Love Her"
Romance"Why are you coming now? When I love someone else" *Not related to anyone, 누구와도 연결 없음* Thank you :'D