1: there live four prince in the castle

17.2K 588 46
                                    

I present to you guys my first chapter

1: there live four prince in the castle
(Mainly focused on fareesha POV)

ENJOY!
__________________________

"Oh my gosh lisa, cantiknya jam tangan you!"

Kepalaku yang tadinya mendarat di atas meja, sekarang berputar 360 darjah ke arah suara di sebelahku.

"Memanglah cantik, you know daddy i belikan ni dekat Paris tau! Limited edition!"

"Wow hebatlah you lisa, my parents bought mine in italy. Tu pun 2 bulan dah i pakai. I'm dying to buy a new one like yours,"

"Ha'ah jam murah RM 2000 ni i pun ingat nak tukar macam you, lisa."

Mendengar kata-kata manis bak gula-gula daripada gengnya, lisa pun mulalah ketawa sakan macam mak-mak datin dengan takburnya.

'Ceh! Untunglah kaya.' Aku mengutuk dalam hati. Disebabkan kebosanan, aku terpaksa memasang telinga mendengar perkataan-perkataan riak lisa dan geng-gengnya. Aku memandang sayu ke arah jam di tangan ku. Ye lah aku ni miskin je. Beli jam tangan RM 10 tu pun ade gambar-gambar kartun elsa yang frozen tuh. Memang low class lah kalau nak dibandingkan dengan budak-budak kelas aku yang high standard ni. Almaklumlah, aku ni cuma pelajar yang terpilih dari segi akedemik untuk masuk dalam private school yang serba kekayaan ni. Mereka yang lain semuanya terpilih atas berkat harta mak bapak diorang.

Sedang aku melayan fikiranku, tiba-tiba suara sorakan dan teriakan bergema di luar kelasku. Semua pelajar di dalam kelas bergerak ke timur menghendapkan kepala ke luar tingkap. Aku yang sudah terbiasa dengan situasi ini hanya bersikap tenang di tempat ku.

"Lisa, oh my god they're here!"

"Really? Oh god how's my hair? "

"Perfect,"

"-oh wait, how about my make up?"

"Lisa chill, it's perfect. You're perfect,"

"Aww...thanks you guys are the best."

Aku hanya memutarkan bola mataku. Menyampah! Everyone can see kawan-kawan lisa tu obviously fake. Tapi ye la kan sape la yang tak nak kawan dengan anak pemilik syarikat perkapalan yang terbesar kat negara ni. Yeah, i'm seriously talking about lisa right now. Lisa ni pun satu cari kawan pun guna duit bagai. Hari-hari duk sogok geng-geng dia dengan duit, belanja tu, belanja ni, memang ramai lah yang nak melekat keliling dia.

Aku hanya memerhatikan sikap geng lisa dan perempuan dalam kelas ku yang terlalu over. Tergedik-gedik bagai sambil squealing like obsessed fangirls. Bagiku mereka tak ubah seperti beruk kena belacan. I mean, bitch please, perlu ke?

"Oh my god its AJ!"'

"AJ hiii !"

"I LOVE YOU AJ!"

Ruang kelasku, no scratch that seluruh sekolah bergegar dengan teriakan perempuan dan fangirls apabila mamat Aj ni memijakkan kaki ke kawasan sekolah. Oh lupa pulak nak bagitahu korang, sekolah aku ni ade sebuah group yang terdiri daripada 4 orang lelaki popular. Oh, no they're not F4 and NO! there's no jun pyo, ji hoon or whatever bla, bla. This is NOT boys over flower. Diorang ni lebih kurang macam f4 jugak lah tapi diorang tak buli orang diorang just filthy rich and snobbish kind of type.

Back to AJ, dia ni salah sorang member dalam group 4 orang lelaki popular tu. Aj ni sorang atlet yang paling cergas kat sekolah ni. Dia sertai banyak kejohanan dalam bidang sukan. Daerah? Sekolah? Kebangsaan? Negara? Semua dia bantai. AJ datang dari keluarga yang sangat ternama. I mean just look at his father! Ayah dia menteri belia dan sukan kot sapa yang tak kenal. Tapi, ade jugak benda yang aku tak paham dengan dia. Kenapa panggil dia AJ? Is it stands for Ahmad jauharuddin? Nama full dia Maybe?

Gadis Nerd VS The School Hot Shots (Hiatus)Where stories live. Discover now