Fie mengangguk.
"Alright, it's settled then."
"You asked a girl to play american football? Fie, are you dead serious?"
"Aku tahu Aj, ni mungkin idea paling bodoh tapi kita takde pilihan dah. You chose, either we forfeit and lose or try in a chance to win. See my point there?"
Aj memandang sekilas ke arah Fazlan yang masih lagi tak berkutik dan mendengus. "Fine, tapi aku tak nak risk apa-apa. If other teams will find out kita akan automatically counted as foul and fail the game."
Fie menyambung. "And that's why kita akan menyamarkan Fareesha sebagai kau, Aj."
****
"Are you ready Fareesha?" Fie bertanya kepada gadis itu dan menepuk helmet di atas kepalanya.
Fareesha mengangguk.
"Good. Kalau awak ada apa-apa masalah jangan risau, saya akan bagitahu awak apa yang perlu awak buat melalui Bluetooth earpiece kat telinga awak tu."
"Ok."
"Bagus. Sekarang off you go, team member yang lain dah mula cari awak."
Seperti apa yang diberitahu Fie, salah seorang team member Aj menghampiri Fie dan Fareesha di luar bilik persalinan lelaki dan menarik bahu gadis yang disangka captainnya itu.
'Make us proud Fareesha,' Fikir Fie setelah melihat Fareesha berlalu pergi dengan lelaki itu tadi.
****
"Aj kau pergi mana? Seluruh team cari kau, kau tahu tak?"
Fareesha menundukkan badannya sedikit agar tidak terlalu kelihatan pendek dari Aj yang sebenar dan mula memperdalamkan suaranya.
"Uh...aku rasa tak berapa sihat tu yang aku blah tiba-tiba tadi tu "
Lelaki ditepinya itu mengangguk.
"Suara kau pun dah lain macam aku dengar. Walaupun kau sakit, aku harap kau boleh tetap bertahan sebab kau lah satu-satunya harapan kitorang dan sekolah sekarang ni."
Fareesha meneguk air liurnya. "Okay..."
'Jangan nervous Fareesha, kau akan okay.'
Namun kegelisahan gadis itu tidak kunjung hilang apabila sebaik sahaja Fareesha dan lelaki itu menjejakkan kaki ke tanah padang seluas 360 meter itu, mereka disapa oleh ribuan sorakan dan jeritan dari penonton dan penyokong pasukan bola sepak amerika di sekolahnya itu.
"Dan itu pun dia pemain harapan Eclipse High, iaitu Aj selaku quarterback dari team white knight!" Si juruhebah berucap dari atas platform yang tersedia di stadium sekolahnya itu bersamaan dengan cahaya kamera dan spotlight terpancar ke arah Fareesha dengan serta merta.
YOU ARE READING
Gadis Nerd VS The School Hot Shots (Hiatus)
Mystery / ThrillerDemi menjaga kepentingan masing masing fareesha akira terpaksa menjadi best friend kepada 4 orang lelaki popular di sekolahnya iaitu: ➖Tun ahmad rafieque mazwan, si genius yang licik ➖Muhammad lee shou adam, idol bermuka baby face yang annoying ➖Ah...