Gadis Nerd VS The School Hot Shots by: lxdyhxtlink
Plagiarism is the same as cheating and copying and I'm not that low to do that shit.
I don't plagiarize and I don't support plagiarism. Please respect me as an author in the wattpad community. Thank you.
*******
"Dah, jom."
Fazlan menarik tangan gadis itu.
Fareesha menarik semula tangannya.
"Kenapa dengan kau ni, nak aku call Ariz?"
Fareesha menjeling ke arahnya.
"Tak bukan macam tu. Cuma, ada ramai sangat orang kat sini. Ye la kan kita berdua terlibat dengan 'skandal'. Aku tak nak lah orang fikir bukan-bukan bila nampak aku dengan kau sekarang ni."
Fazlan menyilangkan tangannya. "Aku tak kesah. Pandai-pandailah aku uruskan nanti. Dah jom."
Dia kembali menarik tangan gadis itu dan Fareesha hanya mampu untuk mengikutinya dengan pasrah.
*****
Mereka sampai di sebuah booth permainan di fun fair itu.
"Tembak sampai 200 point dan awak akan terima hadiah." Kata penjaga booth itu.
Fazlan menyodorkan pistol mainan kepada gadis disebelahnya itu.
"Eh? Aku?"
"Ye la, ni sebagai basic training kau macam mana nak handle pistol. Even tho...benda ni tak seberapa."
Fareesha menerima pistol mainan itu dan bersedia untuk menembak dan tembakan pertamanya tersasar.
"Tch, kalau macam tu lah kau nak handle pistol betul dengan kau sekali tertembak."
Fareesha menjeling ke arahnya.
"Watch and learn."
Fazlan mengambil pistol dari gadis itu dan menembaknya dengan sekali tembakan. Dan lelaki itu berhasil menembak pada nombor 70 dan 80 menjadikan mata sekarang sebagai 150.
"Woah." Fareesha menatapnya kagum.
"Nah kau pulak." Dia memberikan pistol kepada gadis itu.
Fareesha mengambil pistol itu dan bersiap sedia untuk menembak, tetapi Fazlan memberhentikannya.
"Posture kau salah." Kata lelaki itu dan membetulkan keadaan tangan gadis itu dari belakangnya. Pergerakan yang tiba-tiba oleh Fazlan itu membuatkan Fareesha menjadi kaku seketika.
"Don't be so tense." Katanya lagi sambil menepuk bahu gadis itu dan Fareesha hanya mengangguk sambil berusaha menenangkan hatinya yang tiba-tiba berdebar.
Menghela nafasnya, gadis itu menembak. Dan dia berjaya menembak pada nombor 50 menjadikan keseluruhan mata mereka tepat-tepat 200 mata.
"Yes!"
Fareesha menjerit kegembiraan. Dia melayangkan tangannya untuk sebuah hi-five tetapi Fazlan hanya menyeluk tangan di dalam sakunya.
"..."
Keadaan menjadi awkward sebentar.
"Tahniah, pilihlah mana-mana hadiah yang kamu mahu." Suara penjaga booth itu berjaya mencairkan suasana canggung di antara keduanya.
YOU ARE READING
Gadis Nerd VS The School Hot Shots (Hiatus)
Mystery / ThrillerDemi menjaga kepentingan masing masing fareesha akira terpaksa menjadi best friend kepada 4 orang lelaki popular di sekolahnya iaitu: ➖Tun ahmad rafieque mazwan, si genius yang licik ➖Muhammad lee shou adam, idol bermuka baby face yang annoying ➖Ah...