3:since when i'm your bff?
-fareesha-
Aku mendengus dengan kasar setelah keluar dari perpustakaan. 'Ugh, that snobbish good for nothing bastard!' Semua ayat indah berpelangi aku hamburkan dalam hati, mengutuk lelaki tak sedar diri bernama Tengku fazlan tu. Nak report polis konon, pergi la report aku tak goyang lah!
Aish, buat panas hati aku je melayan perasaan dengan lelaki tu. Tanpa sedar dalam berminit-minit aku mengumpat, aku dah pun sampai ke tempat yang aku tujui.
'Counsellor's office'
Mengeluh dengan berat, aku mengeluarkan slip kertas lalu menolak pintu untuk masuk.
"Ah, fareesha you're here,"
"Hi, Kak dyan," Aku tersenyum ramah, wanita yang aku gelarkan sebagai kak dyan ni merupakan kaunselor kat sekolah ku. Disebabkan umurnya yang baru 20-an dan keakraban kami, aku lebih senang memanggilnya dengan nama panggilan kak dyan.
"Have a seat," dia mengajak ku ke arah sofa mewah nan empuk yang terdapat di sudut pejabatnya, lalu menawarkan ku secawan teh.
"How's school?"
"Hmm...Okay,"
"Just okay je?"
Aku mengangguk. Nothing special happens at school really.
"Well, how about friends?"
Aku hampir tersedak apabila mendengar pertanyaan kak dyan.Tapi ni bukan kali pertama kak dyan tanya aku soalan ni. Cuma....
"Takde,"
Kak dyan mengangkat sebelah alisnya. "Really? Still none?"
Aku mengeluh sejenak sebelum menggelengkan kepala. Aku rasa tak mungkin aku akan dapat sorang kawan pun sampai akhir tahun senior ku kat sini. Impossible! I mean just look at them, and look at me I will never fit in!
"Emm..." dahi kak dyan mengerut seperti.memikirkan sesuatu"...well...in that case..." kak dyan menuliskan sesuatu di atas sekeping kertas, lalu menyerahkan kepada ku. "...here,"
"Apa ni kak?"
"Reesh just bagi kertas ni kat fie,"
Aku mengangkatkan keningku."kak maksudkan fie yang popular tu?"
Kak dyan cuma mengangguk dan tersenyum kecil dengan wajah tanpa dosa. Tapi aku mengerutkan wajahku.
'How the hell am I suppose to give this to him?'
______________________________
Aku menggarukan kepalaku, mataku masih lagi terfokus pada kertas yang berada di tangan. Amende yang ada dalam kertas ni sebenarnya? I tried to peek, tapi aku mengurungkan sahaja niatku dan berusaha untuk memegang amanah kak dyan.
Ugh, mamat fie ni pun satu. Where the hell is he?! Batang hidung dia pun tak nampak. Pelajar yang lain dah pun balik beberapa jam yang lalu, aku sengaja cari dia lepas sekolah sebab tak nak budak kelas dia pandang aku semacam je bila nak bagi kertas ni.
Hmm...ke dia dah balik? Oh tidak! Sia-sia je la aku merayau hingga ke tingkat tujuh sekolah ni berjam-jam lamanya kalau dia takde.
Baru je aku nak melangkahkan kaki untuk pusing masuk ke dalam lif, aku tiba-tiba terdengar sebuah alunan bunyi muzik. Seperti dipukau secara automatik, kaki ku mengheret ku untuk ke punca alunan melodi tersebut.
Finally, aku akhirnya terjumpa jugak mamat fie ni yang sedang berada di dalam bilik muzik. Menerusi cermin kaca bilik tersebut, Aku dapat melihatnya bersama dengan geng-gengnya yang lain sedang melakukan band rehearsal. Diorang berempat ni sebenarnya telah menubuhkan sebuah band dengan menjadikan Aj sebagai drummer, fie sebagai bassist, shou dan faz sebagai guitarist dan lead singer. Band diorang ni memang feymes tapi diorang cuma bergiat secara kecil-kecilan je. So, lagu diorang tak dimainkan dalam radio atau dijual dengan album, cuma disharekan kat youtube je.
Sebaik sahaja aku melangkah masuk ke dalam bilik muzik, diorang menghentikan practice mereka dan menumpukan perhatian ke arah ku, kecuali faz yang sedang menjeling tajam ke arah ku dan shou yang melihat ke arah ku dengan ekspresi ketakutan, walaupun aku tak tahu apa masalah dia.
"Oh hi, awak nak apa?" Aku memandang ke arah Aj yang tersenyum ramah kepadaku. Tanpa bersuara, aku hanya menghampiri fie dan memberikan kertas yang diberikan kak dyan kepadaku.
Shou dan Aj ber'oooh', manakala faz masih lagi memandangku tajam.
Aku melihat reaksi fie, mukanya menjadi merah ketika selesai membaca kertas tersebut. Aku memandangnya pelik. Apa yang ditulis dalam kertas tu ya?
Tetapi tanpa mengetahui apa-apa, tiba-tiba sahaja fie berdiri di samping ku, meletakkan lengannya di atas bahuku, seraya berkata,
"Guys, meet our new member, fareesha,"
"WHAAATTT?!"
TBC
YOU ARE READING
Gadis Nerd VS The School Hot Shots (Hiatus)
Misterio / SuspensoDemi menjaga kepentingan masing masing fareesha akira terpaksa menjadi best friend kepada 4 orang lelaki popular di sekolahnya iaitu: ➖Tun ahmad rafieque mazwan, si genius yang licik ➖Muhammad lee shou adam, idol bermuka baby face yang annoying ➖Ah...