Heyyy guyssss wazzup! Finally an update! Hurrah! I know it's reaaaally been a long time but yeah shit happen and i've wipe em. Ew. haha anyways make sure to comment and leave a vote if ya like it if no then...let's wait for another century shall we? Haha jk XD but pretty please do :)
Belum sempat lagi kereta mewah milik keempat empat lelaki populer di sekolahnya mencecah tanah rezab sekolah, bunyi jeritan dan sorakan para pelajar sudah sayup sayup kedengaran.
"Wah." Fareesha mengucap kagum. Tak tersangka setinggi ini populariti mamat mamat hot sekolahnya.
Selepas kereta mewah itu meluncur masuk ke dalam kawasan pintu pagar, fangirls berserta banners dan spanduk mula kelihatan untuk menjemput mereka masuk ke dalam sekolah terlajak mewah itu.
Kereta mewah nan besar itu akhirnya berhenti dan dipakir oleh si pemandu upahan tepat tepat di hadapan pintu hadapan sekolah.
"We already here guys." Suara Aj terdengar samar samar di telinga fareesha dek kerana terlalu bingitnya keadaan suasana perkarangan sekolah sekarang.
Orang pertama yang mula keluar daripada kereta mewah itu adalah Shou. Fareesha dapat mendengar ramai yang menjerit jerit nama lelaki itu apabila Shou menjejakkan kaki keluar.
Yang kedua adalah Fie. Berbanding dengan Shou yang suka berphotoshoot oleh peminatnya, Fie kelihatan selamba keluar dari perut kereta dengan buku di tangannya seolah olah tidak mengendah tumpuan kamera dan sapaan peminatnya.
Yang ketiga Aj. Terdengar ramai yang menjerit jerit apabila Aj melambai ke arah fangirls di hadapannya. Al maklumlah Aj adalah member yang paling peramah, mestilah ramai yang minat.
Seterusnya, Fazlan.
"Weyh, kau keluar sekali dengan aku."
Fareesha memandangnya hairan. "Eh apesal pulak?"
"Banyak tanya pulak kau minah. Ikut je lah apa yang aku suruh." Fazlan berkata dengan nada annoyed.
"Tch, Jerk."
Mahu tak mahu setelah fazlan menampakkan mukanya di khalayak ramai, fareesha terpaksa mengikutinya daripada belakang.
Fareesha menunggu jeritan histeria dan lambaian banner dari ribuan fans si mamat kerek dihapannya ini And surprisingly, tiada bunyi sorakan pun yang kedengaran.
Hanya tatapan dan suara bisikan yang menemaninya sepanjang perjalanan di atas karpet merah itu straight ke pintu gerbang sekolah.
Tapi belum sempat sampai dipertengahan jalan, seorang gadis berkaca mata ala ala ditektif menghalang laluan burung merpati dua sejoli ini. Cewahhh
"Excuse me, Faz may I know who is the girl standing beside you?" Gadis yang merupakan salah seorang member dari kelab berita dan fotografi sekolah itu datang menghampiri fazlan berserta dengan segerombolan paparazzi di belakangnya
Langkah Fazlan terhenti dia menyilangkan tangan dengan angkuh dan memasang muka yang datar lalu berkata,"kenapa kau sibuk nak tahu?"
Gadis reporter itu melayangkan kamera yang tergantung di tekaknya, seolah olah berkata,'duh, I'm a reporter, apa yang kau rasa aku buat'
"No comment."
"Ehhh, kejap kejap tak semudah tu ye Faz." Sweatdropped, Gadis itu membaiki cermin matanya yang melondeh akibat mendengar jawapan tak disangka sangka daripada Faz. "Ehem,Daripada anda bersepi macam ni dan tunggu masa sampai skandal ni merebak, baik anda cerita sahaja."
Skandal? Mahu ketawa bergolek goleknya si Fazlan sekarang ni. Skandal dengan minah ni biar betul?
"Well, sorry but I would like to keep my private life, private."
Suara bisikan semakin kuat kedengaran dalam kalangan pelajar pelajar yang sedang berkumpul, tak lupa juga untuk disertakan dengan silauan cahaya kamera tidak berhenti memancar ke arah mereka berdua.
"Berapa lama korang berdua kenal?"
"Macam mana boleh pergi sekolah sama sama?"
"Kau ni student kelas mana?"
Bertubi tubi soalan di lemparkan kepada fareesha oleh wartawan wartawan tak berbayar di sekolahnya, menyebabkan dirinya teragak agak untuk menjawab.
"Uh..."
Fareesha memandang sekeliling, mencari cari kelibat Tengku Fazlan namun sayangnya lelaki itu tidak kelihatan, dan terlebih dahulu meninggalkannya di dalam kerumunan orang yang mengerumuninya.
'Damn that bastard, sedap sedap kau je tinggalkan aku!'
Setelah berjaya catch up bersama keempat empat lelaki itu di hallway, Fareesha mengetuk kepala si leader dengan buku setebal kamus dewan tepat di atas kepalanya.
"Ouch, what the-"
"Itu untuk tinggalkan aku sorang sorang tadi, tak guna!"
Fazlan menggosok kepalanya yang sedikit membenjol."dah tu kau nak suruh aku buat apa tunggu kau kat situ macam dayang istana? Bitch Please!"
Fareesha menjengilkan matanya. Amboi bersihnya mulut. Dah la tinggalkan aku kat kandang singa pastu maki maki aku pulak? Nice fazlan, nice...gadis itu berggumam dalam hati.
"Guys be prepare, Enemy at two o'clock."
pernyataan Fie yang berupa aneh itu dan anggukan serentak dari member member lain menghentikan hate rant dari inner-self Fareesha dan memandang aneh raut muka resah gelisah keempat empat lelaki di sekelilingnya.
"On count of three..."
"Two..."
"One..."
Grab!
Dengan keadaan terpinga pinga fareesha tiba tiba sahaja ditarik ke arah oleh orang disebelahnya dengan keadaan bahu gadis itu dilingkari oleh lengan orang tersebut.
'I'm being hugged? What the hell?!'
Fareesha mendongakkan wajahnya, melihat wajah orang yang berdosa besar tersebut.
'Fazlan?!'
'I'm being hugged by Fazlan, what the freaking hell?!'
Fareesha mula meronta ronta. Iya la siapa jugak yang nak kena peluk dengan lelaki bukan muhrim, enemy kau pulak tu.
Fareesha mula membuka mulut namun Fazlan terlebih dahulu menekup mulutnya.
"Don't. You. Dare. Screaming. Aku pun tak hinginlah nak peluk peluk kau bagai. Tapi kalau kau behave, aku takkan buat macam macam."
Fareesha berpeluh dingin.'apa maksud kau...?'
"Oh Fareesha!"
Setelah mendengar namanya dipanggil dan melihat insan dihadapannya, barulah fareesha mengerti,
Musuh keempat empat lelaki ini ternyata adalah, kak dyan.
TBC.
kinda short sorry guys;)
YOU ARE READING
Gadis Nerd VS The School Hot Shots (Hiatus)
Mystery / ThrillerDemi menjaga kepentingan masing masing fareesha akira terpaksa menjadi best friend kepada 4 orang lelaki popular di sekolahnya iaitu: ➖Tun ahmad rafieque mazwan, si genius yang licik ➖Muhammad lee shou adam, idol bermuka baby face yang annoying ➖Ah...