8:what no!

6.8K 427 10
                                    

OH MY GOD!!!! THANK YOU GUYS! Thank you for the 1k views wheww... I never thought this could happen XD now i feel bad for not updating much. Mianhae~ gomenasai~ >.< i'm totally sorry! The final exam is coming soon and I'm super busy :'( But thanks a lot to you guys I'm pumped up now ^^

*virtue hugs!*

Thanks everyone!

Kak dyan mendekat ke arah mereka berlima. Dia tersenyum.

"Well looks like you guys get along well."

Fareesha tahu kak dyan pasti maksudkan pelukan yang tak biasa biasanya diberikan oleh si monster di belakangnya ini.

"Well, memandangkan kami dah rapat dengan fareesha...-Sengaja ditekankan nama gadis itu, al maklumlah sebelum ni kau, aku.... I think everything now is settled."

Fareesha mengernyit hairan. Apa maksud si Faz ni. Settle? Apa yang settle?

"Not quite."

Dari perhatiannya pasti ada sesuatu yang serious berlaku di antara kak dyan dan lelaki lelaki ini. Kerana suasana berubah tension dan tangan fazlan mula mencengkam lengannya.

"Since that you guys could get along nicely, I had made a few arrangement for you, Fazlan."

Fazlan berdecih. Tentunya tidak gembira.

"Well just a little adjustment yang akan menyebabkan Faz ditukar ke kelas yang sama dengan Fareesha."

"WHATTT?!"

"Kenapa, tak puas hati?"

Fazlan menggeram. Tetapi dia memberikan senyuman. Senyuman yang kaku dan terpaksa.

"Well no. It's okay. I'm good. This means that we could spend more quality time together. Isn't that right Fareesha?"

Fareesha yang tiba tiba namanya disergah hanya boleh mengangguk pasrah. Tidak mahu aura gelap si leader berubah arah kepadanya pula.

"Oh oh I wanna be in the same class too!" Shou tiba tiba menjerit girang seraya melambaikan tangannya meminta perhatian.

Fazlan membuat muka horror.

Kak Dyan tersenyum sadis." Well the more the merrier~"

'Nooooooooooo!'
Dan inner-Fazlan mula histeria dan kejang kejangan.

***

Inilah bahagian yang paling dibencinya. Berdiri di hadapan kelas dengan seluruh mata memandang seperti lensa kamera dan dengan puluhan orang menunggu setiap detik untuknya memulakan ucapan.

Well unfortunately, I won't speak a word.

"Perkenalkan diri anda anak muda."

Mata guru itu memandang tajam ke arahnya seperti burung helang yang siap sedia untuk menyambar. Ditambah pula dengan effek cermin mata berkilat dan senyuman yang merekah memancarkan cahaya dari deretan giginya. Dia- lelaki berumur 30 an, guru terkiller sekolah. Yang digelar sebagai guru simba. Alaa acah acah simba lion king tu tapi muka cikgu ni lebih kepada iras iras kartun might gai yang ada dalam anime naruto-apa yang author mengarut ni -_-"

"Hn."

Hanya dua patah huruf yang dilontarkan si Fazlan.

"Tetap berdegil eh, walaupun hidup anda dilimpahi kekayaan dan ayah anda seorang pm itu tidak akan menjadi alasan untuk anda gagal dalam kelas saya. Dan melakukan sesuka hati anda. Anda faham!"

"Hn."

Dua patah lagi.

Guru simba mengepal tangannya dan menitiskan air mata jantan. Sambil bergumam "kuasa orang muda."

Dan fazlan dikelilingi orang orang gila.

"Baiklah anda boleh duduk sekarang."

"Eh tapi saya belum perkenalkan diri dulu-..."

Belum apa apa lagi Fazlan sudah mengheret Shou yang berada di sebelahnya terus kepada barisan pelajar di hadapannya.

"Kyaa~"

"Oh my god!"

"Sit next to me Fazlan!"

Garisan urat timbul di atas kepalanya ala ala anime. Tak disangka sangka ramai juga fujoshi dan fangirls yang berada dalam kelas ini.

Matanya mengscan kearah setiap pelajar dan aha!

Smirking, Fazlan menghampiri targetnya.

Fareesha membuat muka kelat setelah Fazlan dan Shou melepasinya.

'Jangan duduk belakang aku! Jangan duduk belakang aku! Jang-'

Malang sekali doanya tidak dikabulkan. Si leader yang super arrogant dan sidekicknya yang annoying telah terlebih dahulu memanaskan punggung mereka di seat belakang Fareesha.

"Sial."

"Eh, jangan muram sangatlah bestie, aku pasti ikatan ukhwah kita akan terjalin lagi erat pasni."

Fareesha membuang muka.

Fazlan tersenyum kejam.

'This is gonna be hell lot of interesting. Fareesha.'

***

'THIS IS INSANE!!!' inner-fazlan berteriak di dalam hati.

Kepalanya berasap dan mukanya pucat ala ala anime yang sudah hampir ajal.

Kenapa taknya, guru kelas a.k.a guru simba itu mengajar di hadapan kelas sambil berteriak "KEHIDUPAN MASA MUDA!!!" dan ditambah pula dengan sahutan energetik Shou yang membuatkan pada akhirnya kedua dua sang guru dan murid itu memulakan dance off.

THE HARLEM SHAKE BATTLE!

I know, like wtf?!

Tapi semuanya betul betul terjadi. Dan Nyata.

"Show me the youth Shou! Show em!" guru simba itu memberi kata kata semangat sambil bergelek gelek ala ira kaza.

Shou si idiot tu apa lagi, menari dengan semangat nak mampus. Sambil meng-rap 'yo mama.'

Dan para fangirls mula bersorak like, "yeah, yeah, show em, show em~"

Pada hari itu tak ada apa yang lebih indah daripada merosakkan hidup seorang lelaki emo.

"Hahaha"

"What's so funny?" Fazlan menjeling tajam ke arah perempuan yang duduk di hadapannya.

'Kau.'

"takde apa." Fareesha berhenti ketawa tetapi tangan gadis itu menekup senyumannya.

"EVERYBODY HIT THE QUAN!!!"

Fazlan mendengus.

Rancangannya untuk merosakkan hidup Fareesha. Hancur.

TBC

Gadis Nerd VS The School Hot Shots (Hiatus)Where stories live. Discover now