9: after school hell!

6.8K 394 8
                                    

Hello semuaaaa! *waving* terima kasih sebab korang sudi baca cerita author yang pelik pelik ni lol. Seriously, author tak tahu camne nak buat cerita sebenarnya huhu *kes tak pernah baca novel* sebab author selalu baca fanfic & manga, Well sebenarnya fanfic pasal manga tu jugak -_- jadi terhasilah karya agung maha pelik ini. Haha XD anyways terima kasih sangat sangat buat semua dan kawan author yang bagi support from first to end dan sanggup melayan cerita ni. Haha thank you♥

"Faz....dukung aku~"

Fazlan buat muka jijik. Kelas sudah pun tamat beberapa jam yang lalu. Kini, si shou yang tewas dalam pertandingan 'dance off' tersebut berjalan dengan lemah kearahnya dan menarik hujung kolar bajunya seraya memintanya mendukung lelaki itu.

The heck?

"Lantak kau lah Shou, kau sendiri yang buat kerja gila."

"F-faz, I don't have much energy left...please, help me hyung~~"

Shou membuat muka puppy eyesnya berserta effect-effect flower crown lagi.

"Pweleaseee...."

DBAM!!!

Shou bergolek nyawa nyawa ikan di atas lantai, Fazlan pula memijak kepala lelaki tersebut.

Mata Fazlan bersinar bak helang memandang sekeliling. "Berambus kau Fujoshi laknat!"

Para Fujoshi yang tadinya asyik merakam, kini mengundur perlahan-lahan setapak demi setapak.

"Dan...kau!"

Fazlan memincingkan matanya ke arah Fareesha yang mahu keluar dari kelas itu.

"Settlekan mayat ni."

***

"A-apa yang terjadi?"

Di pertengahan jalan menuju ke hallway, mereka bertemu dengan Aj dan Fie.

Fazlan mendengus. Fareesha sweat dropped, lalu menceritakan semuanya dari A sampai Z apa yang berlaku dalam kelas.

"Typical Shou." Fie bergumam.

Aj hanya facepalm dan mengeluh.

"Meh sini, biar aku angkat." Kata Aj sambil mengambil Shou dari gendongan Fareesha.

"Kalau ye pun Faz agak agaklah kau suruh perempuan angkat si Shou ni."

"Takpe. Mujurlah dia tak seberat mana -_-."

"Memandangkan kelas dah tamat, aku gerak lu pape roger." Baru sahaja Fareesha ingin memulakan langkah seribu ke pintu pagar sekolah, Fie terlebih dahulu menarik kolar jacket perempuan itu.

"Belum selesai lagi."

"Eh?"

"Apa pulak lagi ni?" Fazlan mendengus dan mengurut dahinya seperti terkena migraine.

Gadis Nerd VS The School Hot Shots (Hiatus)Where stories live. Discover now