I'm such a weirdo -_-
****'3:05 A.M.'
Fie memandang jam digital yang terpapar di lock screen telefon pintarnya sebelum dia mengangkat panggilan telefon yang diterimanya oleh si pemanggil.
Dengan berat hati dia mula bercakap.
"Hello...kak Dyan..."
****
Gadis Nerd VS The School Hot Shots by: lxdyhxtlink
Plagiarism is the same as cheating and copying and I'm not that low to do that shit.
I don't plagiarize and I don't support plagiarism. Please respect me as an author in the wattpad community. Thank you.
© Characters are fictional and the storyline is own solely by me.
****
"Fareesha!" Fareesha berpaling sebelum dirinya berada dalam sebuah pelukan.
"Fie told me everything earlier. Thank god you're okay."
Fareesha hanya tersenyum kecil terhadap sikap prihatin Kak Dyan. Dirinya masih trauma dengan apa yang terjadi semalam membuatkannya lebih selesa untuk mendiamkan diri sekarang ini.
"Kak..."
Kak Dyan dan Fareesha berpaling melihat Fie yang berada di belakang mereka.
"Fareesha nak kena ambil keterangan nanti. Can I talk to you for a moment please?"
****
Kak Dyan dan Fie sekarang berada di taman di luar rumah agam kepunyaan Shou. Mereka hanya berdua di situ kerana pihak polis dan yang lain masih menjalani siasatan di ruang tamu rumah itu.
"Do you see what happen now sis?"
Kak Dyan hanya terdiam mendengar ucapan sarkastik dari adiknya itu.
"Akak nak teruskan lagi ke rancangan akak? Sampai bila? Sampai Fareesha dah ter–,"
"Fie."
Kak Dyan memotong ucapan Fie itu dia tahu apa selanjutnya yang akan keluar dari mulut adiknya yang genius itu.
"Akak tahu apa yang akak buat sekarang ni."
Fie tersenyum sinis. "Tahu? Okay bagitahu Fie apa yang akak tahu bila letakkan seorang gadis biasa dalam kalangan orang ternama macam kita ni. She's just an innocent commoner for fuck sake!"
"Fie!"
"Akak, Fie mintak maaf tapi... Fareesha is different. Kitorang dah terlatih dan terbiasa dengan hal ni. We carry guns around to protect us, and we hired bodyguards to keep us safe. But Fareesha bukan seperti kitorang yang tak terbiasa dengan semua ni. So, ini soalan terpenting yang ingin Fie tanyakan kepada akak."
Kak Dyan menatap raut serious adiknya dan dia sudah mengetahui ayat seterusnya yang akan meluncur dari mulutnya itu.
"Why us?"
****
Keadaan hanya sepi di antara kelima lima orang itu apabila pihak polis dan Kak Dyan sudahpun beredar dari rumah agam itu.
"So...guys," Aj melempar strap telefon berbentuk smiley itu di tengah tengah meja. "We need to investigate this."
Shou mengambil strap itu ditangannya. "Eh, polis tak ambik ke sekali dengan bahan bukti lain?"
YOU ARE READING
Gadis Nerd VS The School Hot Shots (Hiatus)
Mystery / ThrillerDemi menjaga kepentingan masing masing fareesha akira terpaksa menjadi best friend kepada 4 orang lelaki popular di sekolahnya iaitu: ➖Tun ahmad rafieque mazwan, si genius yang licik ➖Muhammad lee shou adam, idol bermuka baby face yang annoying ➖Ah...