Hey guys, so if you got any question regarding to the story please ask. I don't bite, unless if you're a cheese burger I'LL HUNT YOU DOWN! MWAHAHAHA lol
*****
Shou hanya menghi-five dan tersenyum setiap kali seseorang bertembung dengannya dan memuji betapa hebat party yang dianjurkannya ini.Melihat itu Aj menggelengkan kepalanya. "Shou, parents kau setuju ke dengan party ni?"
Shou terkekeh dan menggaru kepalanya yang tidak gatal,"Well about that...."
"Mereka tak tahu kan?"
"Tak."
Aj berface palm.
"It's gonna be fine, diorang takkan tahu. Lagipun mereka sekarang ada kat Seoul for business purposes. Dalam dua atau tiga bulan nanti diorang balik. No harm right? Unless...if you guys spill the beans. And that includes you, Fareesha."
Fareesha mengangguk dan membuat gaya menzipkan mulutnya.
"Okay, kalau semua dah settle..."
Shou menyerahkan sebuah beg kertas kepada Fareesha
"Wear this."
Fareesha memandangnya dengan tatapan berterima kasih. Shou menepuk kepala gadis itu lalu berkata, "I know you probably wanna drop that hideous looking uniform you wearing".
Fareesha meng'eye roll'.
"No offence tho."
****
Fareesha mengutuk dirinya sendiri. Shou telah mengarahkannya untuk menukar pakaian di dalam tandas tetamu. Namun, kesalahan fatalnya adalah dia tidak ingat untuk menanyakan Shou terlebih dahulu di mana terletaknya tandas di dalam rumah agam yang berukuran super besar itu.
Fareesha melangkahkan kakinya keluar daripada lif yang berhenti di aras 5. Dia membuat keputusan untuk mencari sahaja tandas di aras itu. Memandangkan ada ramai tetamu yang datang duduk melepak di bilik-bilik aras sebelumnya.
Sudah penat bermundar-mandir Fareesha memilih untuk memasuki sahaja bilik pertama di aras itu.
Namun, nasib tidak menyebelahinya kali ini ketika mendapati bilik itu sudah didiami oleh seseorang.
Dan seseorang yang dimaksudkan itu adalah Fazlan.
Daripada mencari nahas dengan sang harimau, Fareesha membuat keputusan untuk keluar sahaja dari bilik itu.
Namun suara Fazlan menghentikannya."Just use the bathroom." Katanya.
Fareesha hanya mendiamkan diri dan terus tergesa-gesa ke tandas.
***
"What are you doing?"
Fareesha yang selesai menukar pakaiannya kepada sehelai stripped t-shirt, worn jeans dan sneakers menegur Fazlan yang masih lagi berada di beranda merenung ke langit dengan sebotol coca cola di tangannya.
"Mind your own business can't you?"
Fareesha menjelingnya.
"Macamlah kau ada buat benda yang produktif sekarang ni." Fareesha mengomel.
Ayahnya menatapnya tajam.
"Stop associating with this girl. I don't want to hear anymore scandal regarding you with anyone because I strictly forbid you pursuing any romantic relationship. You should know your place as my son, and you should start acting like one."
YOU ARE READING
Gadis Nerd VS The School Hot Shots (Hiatus)
Mystery / ThrillerDemi menjaga kepentingan masing masing fareesha akira terpaksa menjadi best friend kepada 4 orang lelaki popular di sekolahnya iaitu: ➖Tun ahmad rafieque mazwan, si genius yang licik ➖Muhammad lee shou adam, idol bermuka baby face yang annoying ➖Ah...