2:encounter the ice prince
Second chapter, mostly focused on Tengku Fazlan POV
E.N.J.O.Y
__________________________Aku menyumbatkan sepasang earphone berwarna neon orange kedalam kedua-dua belah lubang telingaku, menekan butang pada mp4ku yang juga berwarna orange dan memilih lagu yang paling rancak dan paling bising dalam folder playlist.
'Brace yourself faz and prepare for the war.'
Sebaik sahaja aku melangkahkan kaki keluar daripada kereta limosin mewahku, aku terus sahaja berhadapan dengan 'medan pertempuranku' atau a.k.a the battlefield between me and a horde of annoying fangirls. Yeah, I really hate fangirls. Bukannya apa cuma bagiku mereka ni desperate for attention. Attention for my fame and money i mean. Just imagine kalaulah aku ni miskin dan bukan sape-sape diorang dah lama pandang aku sebelah mata je. To me every girls in the world are like that, Pisau cukur.
"OMG IT'S FAZ!!!"
"HAI FAZ!!!"
Aku hanya memasang ekspresi muka yang datar apabila didatangi oleh sekumpulan pelajar perempuan yang menyapaku. Mujurlah lagu bingit yang dimainkan menerusi earphoneku berjaya menghalang kebisingan teriakan para fangirls, kalau tak dah lama aku jadi pekak start dari zaman junior sampai tahun seniorku kat sini.
"Oi faz!"
Aku ternampak AJ melambai-lambai ke arah ku, mujurlah dia menunjukkan hand gesture so taklah aku terlajak masuk sekolah sampai ke kelas. Tanpa berlengah lagi aku bergegas ke arah AJ, menyapanya dan perasan geng-geng aku yang lain dah pun sampai lebih awal dariku.
Aku melihat fie mendekati ku dan bercakap sesuatu. Tapi aku tak dengar apa-apa pun...oh yelah, earphone. Aku langsung mencabutnya dari telingaku dan kembali fokus kepada fie.
"Tu, ada orang cari kau faz," aku memusingkan kepala ke belakang, ke arah yang ditunjukkan fie. And i'm not surprised.
"Oh...fangirls," normally, orang akan terasa apabila dilabel sebagai fangirls oleh crush kita sendiri. Tapi...
aku menatap muka enam orang perempuan di hadapan ku, kegembiraan terpancar di mata mereka yang bersinar-sinar dan mulut mereka tersenyum luas sampai otot pipi mereka tertarik ke atas. I cringed, creepy...."So...korang nak apa?"
"CAN WE TAKE A PICTURE TOGETHER?" Oh patutlah sampai satu group datang menghadap aku. Ceh...
Aku merenung mereka dengan muka datar ku, The coldest face that i could possibly muster. Seraya berkata, " Korang ni memang takde kerje lain ke, datang sekolah bukan nak belajar tapi buang duit mak bapak pegi mengorat. Dah blah, tak ingin aku berselfie dengan korang,"
Aku tersenyum sumbing, tak lama nanti menangis letew.
"OH MY GOD! FAZ JUST GIVE ME HIS WORDS OF WISDOM!..."
W-what!?
"...GAISS FAZ NAK KITA STUDY HARD, DIA KATA NAK TUNGGU KITA SUCEED IN GRADUATE BARU NAK SELFIE SESAME!,"
Oh. My. God what!?
Dah sewel ke minah ni, sudah terang lagi bersuluh aku menghalau kau dengan kata-kata keji aku. Ingatke diorang semua nak blah, makin bertambah adalah. Aku melirik ke arah kawan-kawan aku yang lain, mereka semuanya ketawa terbahak-bahak. Tak guna punya geng.
Memandangkan mereka semua ni buat aku annoyed gila, aku buat keputusan untuk tinggalkan je diorang dan masuk ke kelas sorang-sorang.
_______________________
YOU ARE READING
Gadis Nerd VS The School Hot Shots (Hiatus)
Mystery / ThrillerDemi menjaga kepentingan masing masing fareesha akira terpaksa menjadi best friend kepada 4 orang lelaki popular di sekolahnya iaitu: ➖Tun ahmad rafieque mazwan, si genius yang licik ➖Muhammad lee shou adam, idol bermuka baby face yang annoying ➖Ah...