Chapter 4 the master plan
Sorry for the late update guys. Phone rosak. I know cliche excuse. But hey that shit really happened to me. Lol. Any...way~ i want to give a big shout of 'Thank You!' to all my lovely voters and viewers. Oh and tak lupa juga kepada followers. You guys Rock! Tanpa korang tak jaya lah cerita saya. Thank you!
\(⊙ w⊙)/________________________
"Whoa, whoa wait...sejak bila pulak perempuan ni boleh join kitorang?" Fazlan menjengilkan matanya ke arah fareesha yang kelihatan masih lagi terkejut dengan kenyataan dikemukakan Fie di sebelahnya.
"Ha'ah Fie kalau ya pun kau ada girlfriend takyah la nak masukkan dia dalam group ni. This is totally not cool." kata Shou yang selamba memberi pendapat. Sebagai seorang artis terkenal dan popular mestilah dia nak kena jaga kedudukan dia. Tak nak lah disebabkan kawan, dia pun ikut terpalit dengan skandal sampai terjejas karier dia sebagai seorang idol ternama.
"Kitorang. Tak. Kapel. Okay!" Fie menghela nafas berat. Aduh susah sungguh nak terangkan keadaan sebenar kalau ada spekulasi yang tak masuk akal camni. Tolonglah baru first time kut kenal perempuan ni takkan lah dia dah jatuh hati. Cinta pandang pertama? Oh please totally not his style. Sabar je la Fie nanti kau terangkan perkara yang sebenar kat diorang.
Tanpa apa apa lagi, Aj sudah mengetuk kepala Shou dengan menggunakan drum stick di tangan tanpa menghiraukan reaksi lelaki itu yang mula mengaduh kesakitan. Fie tersenyum sinis, mujurlah ada jugak yang faham.
"Kau ni...diorang mana ada kapel. Kalau tak dah lama fie bagitahu kita. Lain kali fikir dulu sebelum kau buat tuduhan melulu."
"Whatever." Shou buat muka cemberut. My pride still hurts you know?
Aj menggelengkan kepala. Si shou ni memang tak berubah perangainya. Dia menghampiri fareesha lalu tersenyum ramah kepadanya. "Nice to meet you, Your name's fareesha right? You can can call me Aj. Takde la hidup aku bosan sangat kalau ada sorang lagi member dalam group ni,"
Member yang lain buat muka menyampah. Iya lah tu Ahmad jauharuddin!
Fareesha hanya memandang muka Aj tak berkelip, malah nak membalas senyuman yang bernilai sejuta ringgit Aj pun tak. Selepas itu dia beralih pula menatap muka member yang lain.
Seperti yang disangka Fazlan menatapnya tak suka, Shou tersenyum mengejek kepadanya dan Fie masih lagi diam, dengan wajah sukar deertikan.
Aku kena jadi kawan diorang?! Apa semua ni? Apa yang Kak Dyan tulis dalam kertas tu? Dah la tetibe kena kawan dengan mamat kerek tu. Sekali dengan kawan-kawan dia terlibat sekali. Kalau camni la aku lebih rela forever alone daripada join group tah apa apa ni.
Fareesha menggaru kepalanya yang tidak gatal.Camne aku nak explain ni. "Err... tapi... um...saya bukannya nak sertai group ni. Err...saya...rasa saya kena pergi..." Dengan agak tergesa gesa Fareesha segera beredar dari bilik musik tersebut.
"Huh...nasib baik minah tu tahu tempat dia. Heh perempuan cam dia tu tak layak berada dalam golongan kaya cam kitorang." Kata fazlan dengan angkuhnya. Shou pula tersenyum sumbing mendengar kata-kata sang leader.
Fie tersenyum pahit. Tak...Masalah belum lagi selesai.
"But Faz...before that you have got to read this..." Fie menghampiri Fazlan lalu diserahkan kepadanya kertas yang diberikan oleh fareesha sebentar tadi.
Amende ni? Fazlan meneliti kertas di tangan yang berbentuk segi empat dan berwarna kuning sebijik macam kertas memo yang biasa terjual di kedai-kedai buku seluruh malaysia.
Untuk mengetahui lebih lanjut, Fazlan mula membaca isi kandungan kertas tersebut yang berbunyi begini...
Kepada adikku fie,
akak nak mintak tolong sesuatu dengan adik kesayangan akak seorang ni. Bukan banyak cuma satu je yang akak nak. Ehem baiklah, sebenarnya camni...akak nak fie kawan dengan fareesha - nama perempuan yang bagi surat ni. Tu je. Please tolong akak ye. Akak tahu tak susah, cuma...kawan fie *ehem* Faz *ehem* yang tak berapa nak okay pasal ni tapi takpe, akak harap adik ingat lagi gambar-gambar adik dengan kawan-kawan adik masa umur 9 tahun haritu. Ala...yang camping sampai tertinggal baju dan terpaksa pinjam baju tidur akak tu. Haa yang tu la. Pesan kat dia 'mujur baju tu ngam ngam denga saiz dia'. Hahaha akak suka sangat ambik gambar adik dan kawan-kawan adik buat kenangan mujurlah ada faedahnya ye tak? Haha okay in short apa yang akak cuba katakan ialah korang mesti tolong akak atau gambar-gambar tu akan tersebar seluruh sekolah mwahaha.
P/S: tolong akak ye...Akak sayang adik!
Selesai sahaja membaca surat tersebut air muka Fazlan terus sahaja berubah.
No way! She couldn't possibly...
"She could..." seperti membaca fikiran Fazlan, Fie menjawab.
"...because she's my sister."
Fazlan menghela nafas berat. Dia kenal sangat dengan satu-satunya kakak si fie ni. Masih teringat lagi kenangan masa kecik kecik dulu apabila kak Dyan suka membuli mereka berempat. Nasib kau lah Fazlan, Dapat kawan yang kakak dia ada kuasa sebab jadi cikgu yang berpengaruh kat sekolah dan pada masa yang sama dia ni jugak penghancur masa silam kau.
"Tak...tak...walau apa pun aku takkan benarkan benda ni terjadi. Aku mesti buat sesuatu...Fie brainstorm, aku nak kau bagi cadangan kat aku. Apa-apa cadangan pun."
Fie tersentak sebelum memancarkan raut wajah gelisah di mukanya. Dia kelihatan agak teragak-agak untuk bercakap."Uh...aku ada cadangan...tapi aku tak pasti perempuan macam dia boleh bertahan ke tak. She's not a normal kind of girl. Dia bukan fangirl...aku tak berapa pasti-"
"Just tell me already!"
"Okay, okay camni...mula - mula kita cari kelemahan perempuan ni. Dan bila kita dah jumpa...kita ugut dia. Dan um...aku tak sangka kita terpaksa buat macam ni...tapi... kita akan blackmail dia lepas tu , macam apa yang kak Dyan buat. Lepas dia rasa tertekan, dia akan tinggalkan group ni dan semua gambar tu akan selamat."
Fazlan tersenyum jahat. Tangannya diusap ala ala pembunuh bersiri. " Thanks Fie you're really a genius! Mwahaha! beware fareesha your life will turn into hell! Hahaha." Shou disebelah juga ikut serta ketawa tak jelas.
Aj menggelengkan kepala. Apa apa je lah kawan kawan aku ni. Dia melirik ke arah Fie disebelahnya. "Kau pun tahu kita tak patut buat macam ni kan."
"Aku tahu. Tapi kita bukannya ada pilihan."
TBC
Pendek dan crappy. I'm really Sorry gaiss :-)
YOU ARE READING
Gadis Nerd VS The School Hot Shots (Hiatus)
Mystery / ThrillerDemi menjaga kepentingan masing masing fareesha akira terpaksa menjadi best friend kepada 4 orang lelaki popular di sekolahnya iaitu: ➖Tun ahmad rafieque mazwan, si genius yang licik ➖Muhammad lee shou adam, idol bermuka baby face yang annoying ➖Ah...