Hoofdstuk 19.

734 32 0
                                    

Hoofdstuk 19.

“Liam, opstaan, vandaag is de dag…” ik pakte Liam’s arm en schudde hem heen en weer, hij deed slaperig zijn ogen open en keek me aan “huh..? wat is er vandaag ?” ik zuchtte en ging naast hem op bed zitten “vandaag is het toernooi” opeens veerde Liam omhoog en schoot snel een broek en een shirt aan, ik lachte om hem en samen liepen we naar beneden, ik was allang al wakker, ik kon geen oog dicht doen van de spanning dus ik heb me gedoucht en ben daarna gaan eten, Liam ging aan tafel zitten en ik maakte een broodje voor hem klaar, we zaten stil tegenover elkaar en zeiden niks, de spanning was goed te voelen, het was nu 08:00 en om 17:00 vanavond begon het toernooi, die middag hebben we alles nog in de strijd gegooid om op ons best te zijn vanavond, ik heb Liam nog nooit zo gedreven gezien, ergens maakte het me bang… hij is net zo gedreven als ik vroeger was… als het hem maar niet gaat beheersen… ik zuchtte en keek op naar de boksring, daar was Liam nog aan het oefenen tegen een boksbal, ik liep naar hem toe en legde mijn hand op zijn schouder “Liam… je moet rusten, je put jezelf totaal uit voor vanavond…” Liam keek me geërgerd aan “wil je me laten verliezen straks ?” en ruw trok hij zijn arm terug, ik schrok van zijn reactie en ging voor hem staan “Liam ! luister naar me, vanavond mag je los gaan maar nu moet je rusten, anders wordt je levend aas vanavond… Alsjeblieft… ga mee naar huis” ik keek Liam diep in zijn ogen aan en hij knikte zachtjes “sorry… ik wil gewoon winnen… ik wil winnen voor jou !” ik sloeg mijn armen om zijn nek en keek hem aan “dat weet ik… en je gaat ook winnen, dat weet ik zeker” ik kwam iets dichterbij en drukte een kusje op zijn mond, Liam grinnikte en duwde een kusje terug, hij legde zijn armen om mijn middel en zijn voorhoofd leunde tegen mijn voorhoofd, langzaam schuifelden we door de boksring, zo bleven we een kwartiertje schuifelen en daarna liepen we samen naar de kleedkamers, Liam nam snel een douche terwijl ik me ondertussen omkleedde, toen hij klaar was liepen we samen naar huis en gingen even slapen, zo ging de tijd sneller en rustten we allebei goed uit…

Ik deed langzaam mijn ogen open en zag Liam naast me liggen met open ogen, hij staarde naar het plafond, toen hij merkte dat ik wakker was draaide hij zich naar me toe en streelde door mijn haar en langs mijn wang, ik keek hem aan en bloosde een beetje “ik pak mijn spullen vast, rust nog maar goed uit” fluisterde hij zachtjes en hij gaf een zacht kusje op mijn voorhoofd, ik knikte en draaide me nog even om maar… slapen kon ik niet meer en van blijven liggen werd ik alleen maar zenuwachtiger, ik spring het bed uit en pakte mijn tas, ik stopte zonder na te denken mijn boks pakje er ook in, waarom weet ik niet… ik liep naar beneden en daar stond Liam ook al, “klaar voor prinses ?” ik keek hem aan en knikte “we kunnen dit… jij kan dit” zei ik zacht, samen en vol spanning liepen we naar de arena en toen we binnenkwamen was het luide gejoel van de mensen al te horen, Liam liep naar de kleedkamers en gaf me nog snel een kus op mijn wang, ik liet mijn pasje aan de bewakers zien en ik mocht voorin plaatsnemen bij de andere coaches en trainers, ik ging op een stoel zitten en keek vol zenuwen om me heen, even later kwamen er al heel wat boksers aanlopen, er werden lootjes getrokken en ene Roy mocht beginnen “welke spierbundel durft mij aan ?” bulderde zijn stem door de zaal, ik had van te voren het regelementen boekje doorgelezen, er stond in dat de bokser iedereen uit mag dagen, wint de bokser dan blijft hij in de ring, wint de tegenstander dan komt hij in zijn plaats, heeft de bokser 3 rondes achter elkaar gewonnen gaat hij door naar de volgende ronde, als de bokser ook maar één keer verloren heeft mag hij geen herkansing, verlies is verlies… ik keek op toen er een grote, donkere en gespierde man naar voren kwam, ik schrok van de uitdrukking op zijn gezicht die stond ‘vermoorden’ en binnen 10 seconden had hij Roy op de grond, Roy schreeuwde het uit van de pijn en liet zich wegdragen door de broeders, nu stond de grote donkere man vooraan, ik zuchtte even opgelucht toen naar 3 rondes Liam nog steeds niet aan de beurt was gekomen dus de donkere man mocht pauze en was verzekerd van zijn plek in de volgende ronde, toen was het de beurt aan Liam, ik hield mijn adem in maar tot mijn verbazing ging het goed, hij kreeg een paar flinke klappen maar toen hij mij zag zitten ging hij er volop in, hij sloeg zo 3 sterke mannen neer en nu was ook Liam verzekerd van een plek in de volgende ronde.

Fight the pain. ~ Liam 1D FanFic.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu