1

476 10 0
                                    

P.o.v Sanna

Ik zit aan mijn bureau. Ik heb weer een schooldag overleefd.
Ik pak de rode stift en kruis vandaag af. Ik ben aan het aftellen naar mijn examens, want dan ben ik eindelijk van deze school af.

Je denkt vast waarom wil je zo graag van school af? Ik wil graag van school af
1. Omdat ik geen vriendinnen heb.
2. Omdat ik geen huiswerk meer wil maken.
3. Omdat ik er gewoon klaar mee ben en graag wil gaan werken.

Kaj komt mijn kamer binnen lopen. 'Wat is er?' Vraag ik. 'Hoe was je dag vandaag?'vraagt hij. 'Zoals gewoonlijk, hoezo?' 'Was ik gewoon nieuwsgierig naar.' 'Wat wil je?'vraag ik. 'Wil jij alsjeblieft Lilly uitlaten.' (Lilly is ons hondje) Ik kijk hem aan. 'Het is jou beurt.'zeg ik. 'Maar ik moet nog mijn tekst leren voor een auditie.' 'Jaja het zal wel, maar vooruit ik doe het wel.' Kaj geeft me een knuffel. 'Je bent een top zusje.' 'De volgende keer is het jou beurt! Alleen omdat je bijna een auditie heb laat ik Lilly nu uit.' Zeg ik. 'Is goed!' Roept Kaj. Ik glimlach en loop naar beneden. Ik pak mijn jas en Lilly's riem. 'Lilly kom we gaan naar buiten.' Zeg ik. Lilly komt op me afrennen. Ik doe haar riem om en we lopen naar buiten.

In het park laat ik Lilly los. Er is nog een hond waar ze mee gaat spelen. Ik ga op een bankje zitten. Ik vind het altijd wel lekker om Lilly uit te laten. Even lekker buiten uitwaaien even nergens aan denken.

Er komt iemand naast mij zitten. Ik kijk op. 'Hoii.'zegt hij. 'Hoii.'zeg ik en kijk hem raar aan. 'Ook je hond aan het uitlaten?'vraagt hij. 'Ja, jij ook?' Vraag ik. Hij knik. Hij steekt zijn hand uit. 'Sem.'zegt hij. 'Sanna.'zeg ik. 'Mooie naam.' 'Dankje.' 'Is dat jou hond?' vraag ik en wijs naar de hond die samen met Lilly aan het spelen is. 'Ja dat is Jack, dat kleintje naast hem is van jou?'vraagt Sem. Ik knik. Kleintje nou lekker aardig denk ik. 'Ik ga denk weer.'zeg ik. 'Waarom? Het is toch gezellig?' 'Jaa, maar ik moet thuis ook nog wat dingen doen.'zeg ik. 'Oowh, mag ik dan misschien wel je nummer dan spreken we een andere keer nog wel eens af.' Ik kan mijn mond nog net dicht houden. Vroeg hij nou mijn nummer! Dat heeft nog nooit een knappe jongen aan mij gevraagd. 'Tuurlijk.'zeg ik zo normaal mogelijk. Ik geef hem mijn telefoon. Sem typt zijn nummer in en geeft mijn telefoon weer terug. 'Thanks!'zegt hij. 'Geen dank.'zeg ik. 'Lilly!'roep ik. Lilly komt naar me toe rennen. Ik doe haar aan de riem. 'Doeii.'zeg ik tegen Sem. 'Doegg, ik app je.'zegt hij. Samen met Lilly loop ik terug naar huis met een rode kop.

Thuis maak ik Lilly los en loop naar boven. Ik loop Kaj zijn kamer in. 'Is het gelukt met je tekst?'vraag ik. 'Bijna ik moet nog een bladzijde.' Zegt hij. 'Succes.' Zeg ik. 'Thanks!' Zegt Kaj en loop naar mijn kamer.
Ik pak mijn huiswerk erbij als mijn telefoon afgaat. Sem...

*WhatsApp gesprek*

Sem: heyy
Ik: hey
Sem: was gezellig net
Ik: Jaa....
Sem: ik zeg overdoen
Ik: in het park?
Sem: wat jij wilt x
Ik: morgen 13:00 park zelfde bankje?
Sem: goed idee x
Sem: see you tomorrow xxx
Ik: tot morgen x

Dat gaat snel. Hopelijk is hij echt zo aardig!

OnverwachtWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu