P.o.v Sanna
Ik ben net wakker. Straks heb ik weer een afspraakje met Sem. Ik spring uit bed. Ik ga me snel even douchen en kleed me dan aan.
Beneden zit alleen Kaj aan tafel. Ik maak me lunch voor school klaar en maak dan mijn ontbijt klaar. Ik ga tegenover Kaj zitten. 'Papa belde net hij blijft nog twee weken in Portugal.' Zegt Kaj. 'Hij is er met kerst toch wel?' Vraag ik. 'Ik weet het niet San, hij zegt telkens wat anders.' Ik slik. Onze vader werkt vaak in het buitenland. Nu moest hij naar Portugal voor een maand. Die maand was een week geleden al klaar toe zei hij dat hij nog een week zou blijven. Morgen zou hij weer thuis komen en nu zegt hij pas over twee weken. 'Het is gelukkig pas over drie maanden kerst San.' Zegt Kaj. Ik knik. Ik eet stil mijn ontbijt op.Het is kwart over acht. Ik ren naar boven mijn tandenpoetsen en pak mijn schooltas. Beneden doe ik mijn schoenen aan. 'Doegg Kaj.' 'Doegg, je bent al te laat dus schiet op.' 'Jaja.'
Ik ga niet tegen hem zeggen dat ik met Sem heb afgesproken. Ik ren snel naar het park.Als ik er kom is Sem er al. 'Sorry ik ben een beetje laat.' Hijg ik.
'Geef niet, ik ben er ook pas net. Ga even rustig zitten.' Zegt Sem. Ik ga naast Sem zitten. 'Je wilde mij spreken?' Zegt hij. Ik knik. 'Vertel.' Zegt hij. 'Gister toen ik thuis kwam en boven op mijn kamer zat, kwam mijn broer de kamer in. Hij had ons samen gezien. Hij zei dat ik voor jou moest oppassen. Ik vond dat natuurlijk belachelijk hou kan hij jou kennen. Hij beweerde dat jij Samuel heet. Hoe raar.' Zeg ik. 'Laat die broer van je kletsen. Jij weet wel beter.' Ik knik. 'Fijn dat je mij begrijpt en dat je naar mij luistert.' 'Doe ik graag zeker voor jou.' Zegt Sem. 'Dankjewel.' 'Ben je lopen?' 'Ja.' Zeg ik. 'Ik ben met de auto, zal ik je naar school brengen.'
Wooh hij heeft gewoon een eigen auto.......
'Als je dat zou willen, vind ik dat erg lief van je .' 'Tuurlijk doe ik dat voor je, kom.' Hij steekt zijn hand uit. Ik pak hem vast. Samen lopen we naar zijn auto die naast het park staat geparkeerd.'Stapt u in mevrouw.' Sem houd de deur voor me open. Ik stap in. De buitenkant van de auto ziet er vrij normaal uit, maar de binnenkant is luxe! 'Mooie auto.' Zeg ik als Sem ook in de auto zit. 'Dankje, ben er ook erg blij mee.' 'Snap ik.' 'Waar is je school?' Vraagt hij. 'Als je het park uit rijd en dan eerst de weg volgen en dan aan je linkerkant.' 'Oké, lekker dichtbij.' 'Inderdaad.'
We rijden langs mijn school. 'Sem hier is het.' Zeg ik. Sem reageert niet. Zal hij het niet gehoord hebben. Dat kan haast niet, want ik zei het best hard. 'Sem.' 'Ja ik heb je gehoord.' Toch rijd hij door. Ik durf er niks van te zeggen.
Na vijf minuten lijkt het me toch wel handig om ietsje vragen. 'Sem jij zou me toch maar school brengen?'vraag ik. 'Uuhh....ik weet iets veel leukers.' Zegt Sem. 'Sem ik vind het heel lief dat je met mij ergens heen wil, maar ik ben al een half uur telaat en als mijn ouders het merken.' Sem reageert niet en rijd gewoon door. Ik word een beetje bang. Waarom reageert hij niet. We rijden een straat in. Ik krijg er kippenvel van. Het is zo'n eng smal straatje waar op elk huis wel oude graffiti staat. Sem parkeert de auto voor een van de huizen. 'We zijn er.' Zegt Sem. 'We gingen toch wat leuks doen?' Vraag ik. 'Binnen is het heel gezellig.' Sem slaat een arm om me heen. Hij doet zijn auto opslot en doet de deur van het huis open. Als je binnen komt moet je gelijk de trap op. Sem loopt voor. 'Er is wel een vriend van me, maar dat is niet erg.' Ik vind het een eng huis het ruikt er ook heel raar. Als we boven komen zit er een jongen op de bank. Hij heeft ons nog niet gezien. Sem pakt mijn jas aan en hangt hem op. Zelf doet hij ook zijn jas uit. We lopen de kamer binnen.
'Hee Samuel ben je daar eindelijk weer!' Roept de jongen op de bank.
JE LEEST
Onverwacht
FanfictionSanna is een stil meisje. Haar broer is juist het omgedraaide hij straalt op het podium als acteur. Sanna zit vaak op haar kamer muziek te luisteren, lezen of tv te kijken. op een dag gebeurt er wat wat niemand had verwacht en had zien aankomen. W...