P.o.v Sanna
Het is half één, ik ben net thuis van school. Vandaag ging het goed op school. Ik kreeg complimenten dat ik gezellig was. Dat kwam natuurlijk, omdat ik straks met Sem heb afgesproken en daar heb ik erg veel zin in!
Ik heb nog een half uur. Ik trek snel wat anders aan doe mijn haar en ga dan naar beneden.
'Zo waar ga jij heen?'vraagt mijn moeder. 'Naar het park.'zeg ik. 'Ga je Lilly uitlaten?' Vraagt ze. Ik schud van nee. 'Wat ga je dan doen?' 'Ik heb afgesproken.' 'Met wie?' Vraagt ze.
Wat moet ik zeggen. Ze blijft maar door vragen.
'Met meiden uit mijn klas.' Verzin ik. 'Aawh wat gezellig!' 'Ja heel gezellig daarom ga ik nu, doegg.'zeg ik. 'Veel plezier lieverd!' Ik doe de deur open stap naar buiten en doe de deur weer dicht.In het park zie ik al iemand op het bankje zitten. Zal dat Sem al zijn?
Ik loop er naar toe. 'Heyy, Sanna!'roept Sem. Het is Sem dus. 'Heyy.' Zeg ik en ga naast hem zitten. 'Hoe is het?' Vraagt hij. 'Goed met jou?' 'Ook goed, zeker nu ik jou weer zie.'
Flirt hij nou met mij?
Ik glimlach. 'Word je nou verlegen?' Vraagt Sem. 'Misschien.' 'Haha ja dus, maar dat hoeft niet ik ben het maar.' 'Weet ik.' 'Waarom doe je het dan?' 'Dat is nogal persoonlijk en ik ken je pas net....' 'Tegen mij kan je dat wel zeggen.' Sem komt dichterbij zitten. Ik voel zijn arm om mij heen. 'Vertel maar ik hou mijn mond tegen iedereen, trust me.' Ik kijk recht in zijn mooie blauwe ogen. Ik kan hem vertrouwen. Die mooie blauwe ogen zullen de waarheid spreken.
'Ik ben niet zo goed met jongens.' Zeg ik. 'Heb je nog nooit een vriendje gehad?' Vraagt Sem. 'Nee....' 'Maar je bent zo mooi en een heel lief innerlijk dat merk ik nu al.' 'Dankje.' Zeg ik. 'Ben je alleen daarom zo verlegen.' Ik knik. 'Niet doen, dat is nergens voor nodig.' Ik glimlach. 'Lief van je.' 'Ik ben ook heel lief dat ga je merken.' Hij pakt een mand onder het bankje vandaan. Als hij hem open doet zie ik allemaal lekkere dingen. 'Zin in een picknick?' Vraagt Sem. Ik lach. 'Lekker.'De hele middag hebben we gepicknickt en heel veel gekletst.
Het is inmiddels al half vijf. 'Sem, ik denk dat ik naar huis ga het word al donker.' Zeg ik. 'Is goed.' We ruimen samen de picknick op. 'Ik spreek je snel weer.' Zegt Sem. Hij geeft me een knuffel. 'Ik vond het gezellig.' Zeg ik. 'Ik ook.' Zegt Sem. Allebei lopen we weg.Thuis gekomen ga ik gelijk naar boven. Ik zit nog na te dromen. Sem is echt een leuke jongen. Hij luisterd naar mij, hij verteld zelf ook dingen en hij is niet te vergeten heel knap. Ik pak mijn telefoon. Berichtje van Sem binnen:
*WhatsApp gesprek*
Sem: Vond het super gezellig,heb je beter leren kennen en vindt je steeds leuker worden x
Ik: Ik vond het ook erg gezellig en lief dat je een picknick had gemaakt. X
Sem: Haha alles voor zo'n leuk meisje XXX'Sanna heb je even.' Kaj komt mijn kamer binnen lopen. Ik leg snel mijn telefoon weg. 'Jaa hoor.' Kaj gaat naast me op bed zitten. 'Ik liep vanmiddag in het park met Lilly.' Ik schrik. 'Mama zei dat je daar was met meiden uit je klas, maar ik zag je met een jongen.' 'Als ik tegen mama zeg dat ik met een jongen een afspraakje heb dan laat ze me nooit gaan.' 'Dat is het niet. Ik vind het totaal niet erg dat je met een jongen afspreekt.' 'Maar wat is het dan wel?' Vraag ik. 'Die jongen.' 'Wat is er met die jongen?' 'Je moet uitkijken met hem.' 'Wat is dat nou weer voor raars, trouwens hoe weet jij wie het was?' 'Ik zag toch dat het Samuel was.' Zegt Kaj. 'Ik weet niet wat jij allemaal in je hoofd haalt, maar hij heet geen Samuel.' 'San ik zag het toch!' 'Kaj zijn naam is Sem niet Samuel.'zeg ik. 'Ow.' 'Ja inderdaad Ow, je moet niet te snel een vooroordelen.' 'Sorry, maar Sanna alsnog alsjeblieft kijk uit, want hij leek echt heel veel op Samuel.' 'Wat is er dan met die Samuel?' Vraag ik. 'Hij was mijn beste vriend, maar toen ging hij de verkeerde kant op, de playboy/loverboy kant.' 'Ooww....' 'Ja...nou ik hoop dat je uitkijkt.' 'Ja doe ik.' Zeg ik. 'Fijn.' Kaj geeft me een knuffel. 'Want ik wil niet dat hij mijn kleine zusje pijn doet.' Zegt Kaj. 'Dat zal hij niet doe, ik weet het zeker.'
JE LEEST
Onverwacht
FanfictionSanna is een stil meisje. Haar broer is juist het omgedraaide hij straalt op het podium als acteur. Sanna zit vaak op haar kamer muziek te luisteren, lezen of tv te kijken. op een dag gebeurt er wat wat niemand had verwacht en had zien aankomen. W...