P.o.v Sanna
Het is kwart voor drie. Ik heb echt zin in straks en ik ben zo benieuwd naar Samuel zijn reactie.
Niemand weet wat er straks gaat gebeuren behalve ik. Ik heb even wat anders aangetrokken.
Ik loop naar beneden. Samuel zit zenuwachtig op de bank. Ik moet lachen. 'Wat lach je nou.' Zegt hij. 'Zenuwachtig?' Vraag ik. 'Nogal, omdat ik niet weet wat jij hebt geregeld.' Zegt hij. 'Sam chill het komt goed, vertrouw me.' Zeg ik en ga naast hem zitten. 'Je trilt helemaal!' Lach ik. 'Ja lach maar.' Zegt hij. De bel gaat. 'Ga jij of ik?' Vraag ik. 'Ga jij maar.' Zegt hij. 'Oké.' Zeg ik verbaasd. Ik loop naar de deur. 'Welkom.' Zeg ik als ik de deur open doe. 'Hallo jij bent vast Sanna.' Zegt de vrouw. 'Dat klopt en u bent vast Marleen. Super dat jullie er zijn Samuel is erg zenuwachtig ik heb hem namelijk niks verteld.' 'Zeg alsjeblieft je haha. Aawh extra leuk dat hij van niks weet. Ooww dit is trouwens Mirthe.' Het meisje naast de vrouw geef mij een hand. 'Mirthe.' Zegt ze. 'Sanna. Kom binnen.' Ze hangen hun jassen op. Ik doe de kamerdeur open. Samuel zit helemaal gespannen. Ik lach. Dan komen Marleen en Mirthe binnen lopen. Samuel kijkt hun met grote ogen aan en rent dan op ze af. 'Mam Mirthe! Wat doen jullie hier?!' Samuel is helemaal van zijn stuk. 'Je vriendin belde ons op.' Zegt Marleen. 'Wat ben je toch een schat!' Hij geeft me een kus. 'Willen jullie wat drinken?'Vraag ik. 'Een kopje thee graag.' Zegt Marleen. 'Appelsap als je dat hebt.' Zegt Mirthe. 'Tuurlijk, ga rustig zitten en praat doe alsof ik er niet ben.' Zeg ik. Ik loop de keuken in en hoor het gepraat in de kamer. Ik werd er zelf blij van om Samuel zo blij te zien. Ik maak wat drinken en ga dan zelf er bij zitten. Ze hebben het over van alles over Mirthe haar school over hoe het thuis gaat bij hun hoe het met Samuel zijn opleiding gaat, zelfs over Rico. Samuel vindt het moeilijk om er over te praten. Ik zie het aan hem. 'Sam.' Zeg ik. Hij kijkt me aan. 'Misschien moet je ze het vertellen.' Marleen kijkt me vragend aan. 'Ze komen er toch ooit wel achter.' Zeg ik. Samuel knikt. 'Je hebt gelijk. Mam ik moet je wat vertellen over Rico....' 'Mirthe wil mij even in de keuken komen helpen?' Vraag ik. Mirthe loopt met mij mee. 'Zullen we al vast aan het eten beginnen.' Zeg ik. 'Ja leuk.' 'Ik denk dat jullie wel blijven eten.' 'Ik denk het wel.' Zegt ze. 'Je bent wel weer blij dat je je broer weer ziet.' 'Jaa ik was zo blij toen je belde. Ik miste hem zo.' 'Dat kan ik begrijpen. Hij is echt een schat.' 'Jaa dat was hij vroeger al.' 'Had je ook een goeie band met Rico?' Vraag ik. 'Ik kon het wel met Rico vinden maar met Sam had ik het meer.' 'Oke.' 'Wat is er nu met Rico?' Vraagt Mirthe. 'Jij bent toch 13?' Mirthe knikt. 'Dan kan ik wel een deel vertellen. Je weet wat een loverboy is toch?' 'Jaa.' 'Rico is zo'n loverboy geworden toen hij met Sam uit huis ging.' 'Wat!! Dat meen je niet!?' 'Toch meen ik het...' 'Sam ook?' Vraagt ze. Ik knik. 'Maar waarom heb je nu met Samuel terwijl hij fout is.' 'Samuel is niet meer een loverboy. Ik en mijn broer Kaj hebben hem geholpen en nu is hij gestopt.' 'Maar hij heeft meiden pijn gedaan.' Ik knik. 'Hoe kan je hem dan leuk vinden?' 'Omdat hij spijt heeft heel veel spijt en ik weet dat hij mij niet gebruikt en ik hou van hem.' 'Je bent wel heel lief.' Zegt Mirthe. 'Aah dankjewel.' 'Ik zie aan Sam dat hij heel blij met je is.' 'Dat vind ik lief van je. Ik zie ook aan Sam dat hij heel blij is om jullie weer te zien.' 'Gelukkig.' Zegt Mirthe. 'Jaa.' Zeg ik. 'Je bent een goeie schoonzus nu al.'
JE LEEST
Onverwacht
FanfictionSanna is een stil meisje. Haar broer is juist het omgedraaide hij straalt op het podium als acteur. Sanna zit vaak op haar kamer muziek te luisteren, lezen of tv te kijken. op een dag gebeurt er wat wat niemand had verwacht en had zien aankomen. W...