P.o.v Sanna
We zijn net terug van de stad. Ik en Samuel zijn allebei naar de kapper geweest ons haar zit heel anders, maar veel leuker. Ook hebben we kleren ingekocht.
'San ik zei toch dat je veranderd bent.' Zegt Samuel. 'Jaa..' 'Nu helemaal als ik zie wat voor kleren je hebt gekocht is dat heel anders dan je normale kleding.' 'Wel leuk?' Vraag ik. 'Zeker!'
We zetten al onze spullen in de gang. Er is niemand anders thuis. 'Zullen we filmpje kijken?'vraagt Samuel. 'Goed idee.' 'Welke?' 'Kies jij maar dan maak ik wat eten en drinken klaar.' Zeg ik. 'Oke is goed.' Grijnst Samuel. Ik loop naar de keuken. Ik schenk appelsap in en doe wat chips in een bakje. Samuel heeft ondertussen een film er ingedaan. Hij zit op de bank met zijn telefoon. 'Is het belangrijk?' Lach ik. 'Uuhm.' Samuel kijkt op. 'Haha je zat helemaal in je telefoon.' 'Ja sorry.' 'Geef toch niet.' Hij legt zijn telefoon weg. Ik zet het drinken en de bakjes neer. 'Lekker lieverd.' Ik ga naast hem op de bank zitten. Hij geeft mij een kussen. 'Ik denk dat je die en mij wel nodig hebt.' Lacht Samuel. 'Nee...heb je en horror film uitgekozen.' 'Haha sorry, maar kon het niet laten.' 'Het is dat ik je zelf heb laten kiezen.' Samuel zet de film aan. Ik kruip dicht tegen hem aan. Telkens als er een eng stukje komt pak ik het kussen en kruip ik nog dichter tegen Samuel aan.Als de films afgelopen komt Kaj net binnen. 'Jij was lang weg.' Zeg ik. 'Ik heb ook een leven hoor.' Zegt Kaj boos. 'Zo beetje sago...' Kaj mompelt en loopt de keuken in. 'Laat mij maar.' Samuel loopt de keuken in. Ik snap soms niks van mijn broer. Of eigelijk van jongens. Ik pak mijn telefoon. Ik zie dat mijn moeder een sms heeft gestuurd.
Mama: Lieverd ik ben laat. Het werken gaat goed en ik ga daarna boodschappen doen. Kunnen jullie koken. Er liggen nog wat dingen in de koelkast. Kus
Oké dat is snel. Ze is een hele week niet gaan werken en nu opeens weer wel, maar het zal wel. Ik loop naar de keuken. Kaj en Samuel zijn druk in gesprek. Ik loop de keuken in. Als Kaj mij ziet schrikt hij. 'Rustig ik ben het maar.' Zeg ik. 'Sorry San dat ik net zo reageerde maar ik heb niet zo'n leuke dag gehad.'zegt Kaj. 'Waarom niet?' Vraag ik. Kaj en Samuel kijken elkaar aan.
JE LEEST
Onverwacht
FanfictionSanna is een stil meisje. Haar broer is juist het omgedraaide hij straalt op het podium als acteur. Sanna zit vaak op haar kamer muziek te luisteren, lezen of tv te kijken. op een dag gebeurt er wat wat niemand had verwacht en had zien aankomen. W...