Bab 22

2.1K 130 4
                                    

Ji hyo, sehun mr dan mrs. Oh berada di bawah pokok mangga sekarang ni. Memang agaknya musim mangga lah kot sebab banyak buah ni berbuah. Galah ada pada sehun. Tapi dia ni macam tak pandai kait je. Dah 10 minit baru 2 bijik je yang gugur.

"Meh la. Aku buat" ji hyo merampas galah dari tangan sehun. Terbahasakan diri kau-aku pulak. Nasib baik orang tua tu tak dengar. Kalau tak nyaia aku kena sula dengan galah ni. Tengok! Kan aku dah kata aku ni terrer. Baru pegang galah dah 5 bijik jatuh. "Bagus ji hyo. Tu yang sana pulak" puji mrs. Oh. Ji hyo senyum bangga. "Tengok kaki lah" Sehun mencebik dari belakang. Baru puji sikit dah kembang. Biasa je aku tengok kaki dia. Ada peha, ada betis. Tak de pulak aku tengok bercabang kat mana-mana.

Tiba-tiba....

Ji hyo jadi kaku. Tak bergerak. Macam patung cendana bawah pokok mangga. "Ji hyo! Kamu ni kenapa?" Mrs. Oh memandangnya. Bukan omma je, appa dengan sehun pun memandangnya. "Err...er..." alasan apa yang patut aku beri?

"Argh!" Ji hyo menjerit kecil sambil tangannya memegang bahu. "Kenapa pulak kamu ni?" Tanya mrs. Oh. "Ni omma, bahu ni. Terseliuh agaknya. Sakit" perlahan-lahan ji hyo meletakkan galah ke bawah. "Terseliuh? Nak pergi klinik tak?" Tanya mrs. Oh gelabah. Ji hyo menyengih. "Tak payahlah omma. Sikit je ni. Urut sikit ok lah ni. Ji hyo naik atas dulu lah eh" berdesup ji hyo meninggalkan anak beranak itu di bawah.

Sehun mnghantar ji hyo dengan ekor mata. Apa-apa je lah minah ni. Pandangan dihantar ke depan. Tapi omma dan appa nya memandangnya persis orang baru lepas lakukan pembunuhan. "Apa?" Tanya sehun takut-takut. "Pergilah tolong bini kamu tu" kata mereka serentak. "Tadi...dia...tak sakit.." tergagap-gagap sehun menjawab. Omma dan appa nya menolak tubuhnya. "Tapi...dia...okla..." sambil menjawab sambil menoleh. Haih! Tak boleh nak hidup senang langsung. Asa je kena buat itulah, inilah.

Sehun mengambil bandage sebelum ke bilik dia dan ji hyo. Bilik dia sebenarnya. Tapi tu dululah. Zaman bujang. Sekarang dah kahwin. Sehu. Mengetuk pintu dahulu sebelum masuk. "Jangan masuk!!" Jerit ji hyo dari dalam. Sehun yabg dah separuh masuk kaku. Dia perasan bayang ji hyo berlaei masuk ke bilik air. Dah kanapa pulak tu?

Sebab ji hyo dah masuk bilik air, dia pun melangkah masuk ke bilik. Dia menjengah pintu bilik air yang dikunci rapat oleh ji hyo. Dilihat katilnya pulak bersepah. Dengan baju yang dipakai ji hyo tadi dan barang jahit yang bersepah atas katilnya. Wait! Wait! Barang jahit? Apesal pulak barang jahit ni boleh berterabur? Takkan lah baju ji hyo koyak?

Sehun membelek-belek baju ji hyo. Ok je. Dah siap jahit ke? "Sehun? Are you there?" Ji hyo menjengah ke luar apabila tiada bunyi yang dihasilkan. Dia terlihat sehun di tepi katil menoleh ke arahnya. "No! No! Jangan pusing" sehun yang dah menoleh menghadapkan kembali mukanya ke depan. Sebenarnya tak ada apa yang perlu ditakutkan. Tak ada apa-apa pun yang nampak. Sebab kepalanya sahaja yang terjengol keluar.

"Boleh tolong tak?" Tanya ji hyo. Sehun mengangkat kepala. "Ambilkan benang dengan jarum tu" sehun memandang sisi. Dia mengambil benang dan jarum dan menyerahkan pada ji hyo dengan cara jalan ke belakang. Dah kata tak boleh toleh.

Lepas tu ji hyo tutup pintu. Nak jahit apa dalam tu? Baju dia kat luar ni. Ke...bukan baju yang koyak? Seluar? Sehun menekup mulut menahan tawa. Seluar dia koyak ke? Tapi kalau diimbas kembali, ji hyo tak de pulak pegang seluar ke apa. Dia pegang bahu. Jadi, apa yang koyak? Takkan...?

"Sehun, ambilkan baju" suara ji hyo dari dalam memerintah. Sehun hanya menurut. Tak lama lepas tu, ji hyo keluar dengan memakai baju yang sama.

"Dah jahit dah?" Tanya sehun dengn senyuman mengusik di bibir. Ji hyo diam. Tapi wajahnya merona. "Boleh aku tahu apa yang koyak?" Usiknya. Ji hyo diam. Buat muka ketat.

"Bukan seluar, bukan baju. Apa ek?" Sehun hanya memerhati ji hyo yang sedang mengemas peralatan menjahit. "Bende tu ke?" Sehun senyum penuh makna. Ji hyo angkat muka. "Bende apa?" Tanya ji hyo. Tak mungkin si kecik ni tahu.

"Aku tahu lah...aku tahu banyak benda tau pasal perempuan" sehun tersenyum lalu mendekatkan dirinya ke atah ji hyo. Ji hyo mula mengundur. Sehun menarik lengan ji hyo agar dia tak boleh undur lagi. Matanya asyik dilagakan dengan isterinya itu. Tapi dalam dia tangannya menjalar ke belakang tubuh ji hyo.

"Ni kan?" Sehun mengusap belakang tubuh ji hyo. Terkesima dengan perbuatan sehun. Mukanya sudah merona. "Pervert!!" Jeritnya lantang. Lantaklah omma appa nak dengar ke apa. Tapi sungguh dia tak sangka sehun ni pervert nak mampos!

"Shhh!" Sehun menekup mulut ji hyo. Ji hyo meronta. Tangan tu tekup je lah mulut orang. Yang lagi satu tu tak payah lah letak dekat belakang lagi!!! Kalau lah dia boleh bersuara.

*maaflah part ni agak @+%≥× sikit. Tapi tahukan apa yang koyak?

[C] Antara 2 UmurWhere stories live. Discover now