>Pov Jess<
Kerstmis was erg gezellig. Eerste kerstdag waren Blake en ik alleen. We hebben toen gewoon films gekeken en eigenlijk verder niks gedaan. Tweede kerstdag daarentegen kwamen Blake's vrienden en Brianna en Ethan. Het was echt heel erg gezellig. We gingen hele slechte kerstkaraoke doen, we hebben kerstfilms gekeken en we hebben heerlijk gegeten. Morgen is het oudjaarsdag, ook al zo leuk. Man, wat houd ik van de maand december.
'Nee! We hebben verloren! Je had moeten opletten!' schreeuwt Blake dramatisch waardoor ik opschrik uit mijn gedachten. Ik kijk hem zuchtend aan, 'Kneus.' Hij rolt zijn ogen, 'We gaan nu nog een wedstrijd spelen, houdt je hoofd erbij.' 'Ja papa' zucht ik. Hij kijkt me verveeld aan en klikt dan op 'spelen'. Het is bijna zeven uur 's avonds nu. We hebben vanmorgen het huis schoongemaakt en verder hebben we de hele dag niks nuttigs gedaan. We zijn nu fifa aan het spelen op de Xbox.
'Ja, ja, bijna. Neem hem aan en kaats terug' mompelt Blake tegen me als hij de bal naar me schiet. Ik zucht en doe wat hij zegt. 'Blake, we doen nu al sinds vanmiddag twee uur fifa' zucht ik. Hij haalt zijn schouders op, 'Dus?' Ik rol mijn ogen, 'Het is nu 11 uur 's avonds' reageer ik met de nadruk op 's avonds. Hij haalt zijn schouders op en scoort. Na dat doelpunt is de wedstrijd afgelopen. Ik leg de controller op tafel, 'Ik stop nu echt. Ik ga douchen en dan naar bed.' Blake knikt, 'Ik ook.' We sluiten alles af, doen de lampen uit en lopen naar boven.
Eenmaal boven lopen we beide naar onze eigen badkamer. Ik pak alle spullen die ik nodig heb en zet de douche aan. Ik doe mijn kleding uit en stap onder de warme stralen. Als het zo door gaat, vind ik het niet eens zo erg om hier te wonen. Blake is helemaal niet zo heel erg. Ik was mijn haren en lichaam en spoel me vervolgens af. Ik zet de douche uit en pak een handdoek. Ik droog me snel af en kleed me weer aan in een trainingsbroek en een dikke trui. Ik poets mijn tanden en kam mijn haren snel en loop dan de badkamer uit. Ik zie Blake ook richting zijn kamer lopen. 'Weltrusten' mompelt hij. 'Weltrusten' reageer ik. Ik loop mijn kamer in en duik meteen in bed.
De volgende ochtend loop ik nadat ik me heb klaargemaakt voor de dag rustig naar beneden. In de keuken maak ik ontbijt klaar. Ik loop met mijn bord naar de tafel en pak ondertussen mijn telefoon uit mijn broekzak. Terwijl ik mijn brood op eet scroll ik een beetje door Instagram en twitter.
Als ik mijn brood op heb ruim ik alles op en drink nog snel een glas water. Onderweg naar de woonkamer zie ik Blake van de trap af komen. 'Morgen' begroet hij me. 'Goeiemorgen' reageer ik. 'Moet jij nog ontbijten?' vraag ik meteen. Hij schudt zijn hoofd, 'Al gedaan.' Ik wil nog iets zeggen maar dan gaat de deurbel. Ik open de deur, aangezien ik daar toch al voor sta. Voor me staan twee mensen. Een man en een vrouw van, ik denk beide rond de 45. 'Mam, pap' hoor ik verbaasd achter me. Blake duwt me zacht aan de kant en laat zijn ouders binnen. 'Blake' begroet zijn vader hem lachend en ze geven elkaar zo'n mannenknuffel. Hij geeft zijn moeder een knuffel en een kus op haar wang. Ik sta er nogal ongemakkelijk naast.
'En wie is deze dame? Is dat je vriendin?' vraagt zijn moeder vriendelijk. 'Nee mam, ze is mijn huisgenoot' reageert Blake snel. 'Ik ben Natalie, Blake's moeder. Leuk je te ontmoeten' glimlacht Blake's moeder. 'Ik ben Jess. Ook leuk u te ontmoeten' glimlach ik terug. 'Noem me maar 'je'. Dat klinkt beter' reageert ze lachend. 'Ik ben William, Blake's vader' stelt zijn vader zich voor. 'Jess, ook leuk om u te ontmoeten' reageer ik glimlachend. 'Spreek ons beide maar aan met 'je'' lacht hij vriendelijk.
'Ga zitten, willen jullie wat drinken?' vraagt Blake aan zijn ouders. 'Doe maar een kop koffie' reageert William terwijl hij de jassen van hem en Natalie ophangt. 'Ik ook lieverd' zegt Natalie als Blake haar aankijkt. 'Moet ik even helpen?' vraag ik. 'Nee, ga maar zitten. Een kop thee neem ik aan?' vraagt Blake tewijl hij al wegloopt. 'Ja!' roep ik hem achterna. Ik loop samen met zijn ouders naar de woonkamer en ga op de bank zitten.
JE LEEST
I live with the badboy
Teen FictionAls Jess' ouders omkomen bij een auto ongeluk kan ze niet in haar eentje blijven wonen. Broers of zussen heeft ze niet en ze heeft geen contact mee met haar familie. Ze vertelt haar mentor over haar situatie en zij helpt Jess om een nieuw thuis te z...