14. kapitola - Vianoce

19 5 0
                                    

Vianočné osvetlenie lemovalo ponuré ulice Notthinghamu, kým červené auto prechádzalo po Wood Street. Vianočná výzdoba bola jednou z Bridgitiných najobľúbenejších vecí na jej rodnom meste. Už keď bola malá, fascinovali ju svetielka, a ak by nebolo jej rodičov, určite by skončila v nemocnici z jej nespočetných pokusov dotknúť sa žiaroviek. Keď vystúpila z auta a zacítila typickú vôňu medovníkov babičky Johnsonovej, na tvári sa jej roztiahol úsmev.

Vzala pár vecí z kufra auta a po kamennej cestičke sa pobrala ku vchodovým dverám. Vo dverách už stála jej červenolíca babička, s úsmevom od ucha k uchu a tackou plnou koláčov. Srdečne sa zvítali a Bridgit až teraz došlo, ako dlho už vlastne babičku nevidela. Všetci sa pobrali dnu, keďže je príjemnejšie sedieť pri vyhriatom krbe a pozorovať padajúce vločky z diaľky. Zhovárali sa o všetkom možnom a doháňali vymeškaný čas. Po chvíľke strávenej v kruhu rodiny a pri krbe, Bridgit zistila, že jej padajú viečka od únavy a tak sa pobrala spať.


U Brooke doma vládla napätá atmosféra. V očakávaní na príchod otca, Brooke spolu s Trudy zdobili celý dom - teda Trudy zdobila a Brooke ju komandovala. Medzitým stihla aj odpisovať na smsky od Tylera z posilky, ktorého sa jej nakoniec predsa len podarilo zbaliť. Občas nad nimi nadvihla obočie aj ona, kráľovna flirtovania.

Keď ju prestalo baviť rozakazovať Trudy, ktorá jej už mala plné zuby, zavolala April. Bola zvedavá, ako ona prežíva Vianočné sviatky.

"Ani sa nepýtaj, samý chaos a krik," posťažovala sa ryšavka.

"U mňa je ticho, ale Trudy nevie zavesiť rovno ani jednu ozdobu."

"Vešaj si sama, keď to vieš lepšie!" zakričala Trudy z vedľajšej izby.

Brooke len mávla rukou a vrátila sa k hovoru s April.

"A čo tvoj otec? Príde?"

"Sľúbil mi to. Určite len mešká ako zvyčajne," presvedčivo vyhlásila Brooke.

"Keď myslíš," zamrmlala, no keďže nechcela raniť Brookine city, zmenila tému na niečo vzrušujúcejšie. "Už si si odbalila darček od tajného Santu?"

"April! Vieš, že sa môže odbaliť až s ostatnými darčekmi!"

"Viem, viem," sklamane zahundrala April a pozrela sa na svoj napol rozbalený darček na posteli, ktorý potom bude musieť vrátiť naspäť pod stromček.

"April! Poď strážiť brata!" ozvala sa Aprilina mama.

"Musím končiť," prevrátila očami. "Zatiaľ čau, Brooke."



U Lancasterovcov bolo rušno, ale veselo. Kým otec spal a mama dokončovala posledných zákazníkov, Jerry s Tomom boli v kuchyni a poctivo pripravovali Vianočnú večeru. Tom, ktorému to šlo v kuchyni lepšie, robil väčšinu práce, zatiaľ čo Jerry mu chystala ingrediencie, podávala kuchynské náradie a zdobila medovníky.

"Ochutnaj," podal Tom Jerry varechu, z ktorej visel kúsok pudingu.

Opatrne ho olizla, chvíľu sa tvárila zamyslene a potom povedala: "Chutí inak ako minulý rok. Cítim tam škoricu?"

"Presne. Pomyslel som si, že by sa tam mohla hodiť."

"Chutí to super. Môžeš ale pridať ešte trochu cukru. Vieš, že pudingy mám rada sladké."

"Spoľahni sa."


Všetci Johnsonovci už sedeli za stolom aj v typických pichľavých vianočných svetroch, ktoré im uplietla babička. Bridgit vždy pripomínali Harryho Pottera, keďže ich prvú verziu babička uštrikovala na Bridgitino prianie podľa Weasleyovských svetrov. Potom ako rástli, babička vždy doplietla nové, aby si ich na Vianoce mohli znovu obliecť.

THE END OF THE WORLDWhere stories live. Discover now