"Inak, už by sme mohli začať makať na tej súťaži," začal Tom nenápadne o týždeň neskôr. "Čas sa kráti a my sme nič schopné nevymysleli."
"To preto, lebo na jednej strane nás uháňa Wendigo a na druhej Hugo. A taktiež sa nám nahromadilo pár objednávok na pranky a nie je čas. Okrem toho, tento týždeň mám doučovanie s Lucasom, takže to fakt nepôjde."
Tom sa snažil zakryť svoje sklamanie.
April povzdychla a poznamenala: "Ale v piatok nič nemám."
"Super! Tak príďte po škole ku nám a na niečo prídeme."
Zrazu zo školského rozhlasu zaznel oznam: "April Greenová, do riaditeľne prosím. Opakujem, April Greenová do riaditeľne, prosím."
Menovaná sa s povzdychom postavila. "Prisahám, ak to bude zase niečo, čo vymyslel Rotter..."
Odobrala sa do riaditeľne a opatrne zaklopkala. Keď sa nikto neozýval, rozhodla sa priamo vojsť. Hartleyová sedela s nohami na stole, oči mala zavreté a počúvala nahrávku vychádzajúcu z prehistoricky vyzerajúceho magnetofónu.
"Ste silná a sebavedomá žena. Nič vás nerozhodí," opakoval monotónny hlas dookola.
April potlačila smiech a na Hartleyovej pokyn si sadla oproti nej.
"April, červienka moja, dopočula som sa nepríjemnú novinu."
"Ak ide o to farbiace mydlo na učiteľských záchodoch, to nebola moja práca."
"Nie," znepokojene sa zatvárila a čosi si poznačila do notesu. "Vraj prepadáš z fyziky."
"Uhm."
"Vieš, si tak mladé dievča plné elánu. Nerada by som videla tvoj potenciál takto upadať. Mala by si to nejako riešiť. Skúšala som sa rozprávať s Wendy, no je neoblomná. Naozaj ma to mrzí, sýkorka moja."
"Viete, niekedy je chyba v učiteľovi, nie žiakovi."
"Slečna Wendy chce len nastoliť nové štandardy! Ale mohla by som ti zohnať doučovanie, ak chceš. Williemu šla za mladi fyzika veľmi dobre..."
April sa zatvárila zhrozene. "Nie, ďakujem pekne, ale ja vlastne už mám doučovateľa. Lucas Johnson, štvrták. Najlepší z ročníka."
"Och, áno, Lucas. Zlaté dieťa. Perfektný priemer. Skvelý výber, April," žmurkla na ňu.
April jej rozpačito poďakovala a potom pomaly vycúvala z kancelárie von. Sotva zavrela dvere, ozvali sa ďalšie motivačné pásky.
Pri návrate do triedy (ktorý samozrejme zdržala ako to len šlo, matematika nepatrila k jej obľúbeným predmetom) sa jej ušla štipľavá poznámka od Vanessy.
"No čo, Greenová, konečne ťa vyrazili?"
"Nie, Hartleyová ma pozvala na čaj a sušienky. Rozprávali sme sa o chlapcoch a lakovali si nechty," žmurkla na ňu April a sadla si naspäť k Tomovi.
Po škole mala April prvé doučovanie s Lucasom.
Prvú polhodinku sa len hrali s jeho potkanom, ktorý oficiálne slúžil na vážne vedecké účely, no April mu nemohla odolať. Napokon sa Lucas rozhodol, že prišiel čas vzdelávať sa.
"Takže, vidíš, pre prúd, odpor a napätie si vzorce zapamätáš jednoducho podľa tohto trojuholníka..."
"Uhm," pritakala April, snažiac sa sústrediť na to, čo Lucas hovorí. Ale na jej prekvapenie tomu začínala lepšie rozumieť, aj keď si väčšinu času čmárala do zošita. April patrila medzí ľudí, ktorí nedokázali robiť len jednu vec naraz.
YOU ARE READING
THE END OF THE WORLD
HumorBest rated: #17 in Humor (19.2.2016) Keď sa Bridgit spolu s rodičmi a starším bratom Lucasom sa prisťahujú do Liverpoolu, jej život sa vďaka úplnej náhode stane vzrušujúcejším. Ich nový dom totiž predtým patril rodine Jonasovcov, ktorí sú známi na j...