11.

4.3K 156 61
                                    

Alice perspektiv

"Tänkte du ens på mig? Tänkte du någon gång på att du var i ett förhållande med mig?!"

Jag rycker på axlarna och ser ner på mina händer. Mer vågar jag inte göra efter att ha berättat hela historien för Luke.

Han säger ingenting mer och gör ingenting mer. Det enda jag kan höra är hans tunga andetag och hur han försöker kväva en snyftning.

"Så du gillar honom, och inte mig?" Säger han tillslut och han röst låter svag. Försiktigt ser jag upp och möter hans tomma ögon.

Jag rycker återigen på axlarna och biter mig nervöst i läppen.

"Jag vet inte" viskar jag. Under tiden Leah var frånvarande spenderade jag ganska mycket tid med Alec och vi försökte hjälpa varandra genom dagarna. Såklart ledde det till ett litet intresse, som nu bara har växt under tiden jag sett Alec och Leah tillsammans. Jag gillar Luke, det gör jag. Men Alec är spännande, på ett nytt sätt. Så en avundsjuka byggdes upp inom mig och jag har försök att göra Alec avundsjuk med hjälp av Luke, men han har bara haft ögon för Leah.

"Jag gillade dig i början, men känslorna har svalnat. Jag kan inte göra någonting åt det" säger jag och det tänds en ilsken låga i Luke's blick.

"Så du kunde inte ha sagt det istället? Det är väl fan bättre än det hä?!" Utbrister han och ställer sig frustrerat upp.

"Gå! Stick, jag vill aldrig se dig igen jävla hora!" Skriker han och även om orden gör att det sticker till i bröstet följer jag hans order. Jag öppnar försiktigt hans dörr men innan jag går vänder jag mig mot honom en sista gång.

"Jag ville aldrig såra dig. Men om det får dig att känna dig bättre är jag också olyckligt kär" säger jag men Luke bara fnyser.

"Tack, då vet jag att du är kär i min systers pojkvän istället för mig. Jag känner mig redan bättre" snäser han och jag viker skamset ner blicken innan jag smidigt försvinner därifrån.

Det är antagligen sista gången jag går genom det här huset för jag har svikit två av personerna som betydde nästan allt för mig.

~~~~~
Det blev ett kort kapitel🙈

Idag tog jag bort min tandställning woho! Så himla skönt!

Hoppas ni har haft en bra dag och glöm inte att rösta om ni gillade kapitlet<3

Xx Linn

Protected  Where stories live. Discover now