18.

4.1K 185 37
                                    

*Inkommande samtal från Alec*

Jag stirrar chockat ner på skärmen. Efter flera veckor väljer han att höra av sig. Jag lägger fingret på svara knappen och ska precis dra den lilla symbolen och acceptera samtalen när en liten röst i mitt bakhuvud stoppar mig.

Han förtjänar det inte.

Jag låter mobilen ringa och fortsätter borsta mina tänder till musiken från rungsingnalen. När den tillslut slutat går det någon minut innan det pinglar till igen och jag ser att jag fått ett sms.

Telenor, 22.32
Missat samtal från: Alec
Ring röstbrevlåda du har 1 nytt meddelande.

Jag klickar snabbt in på röstbrevlådan och trycker mobilen mot örat. En inspelad röst säger att jag har två nya meddelanden som därefter följd utav ett pip. Första meddelandet är ett gammalt från pappa där han frågar om jag ska äta hemma eller inte. Det piper igen men den här gången är det Alec's röst som fyller luren.

"Hej Leah..." Börjar han och jag kan höra hur han tar ett djupt andetag. "Du har antagligen inte på dig mobilen, eller så ignorerar du mig bara. Det skulle inte vara så konstigt, om jag tänker efter. Jag har varit en jävla idiot. Jag vet att Alice aldrig tvingade mig till att vara otrogen och om jag kunde spola tillbaka tiden och göra om mitt misstag så skulle jag. Varför jag har tagit avstånd från dig är för att jag helt enkelt inte tycker jag förtjänar någon som dig. Jag fucking körde på dig, och du kunde ändå se mig i ögonen och säga att du älskade mig? Jag förtjänar inte en sån person. Du är för bra för mig, och jag kunde inte längre vara självisk och bortse från alla gånger jag sårat dig. Otroheten fick mig att inse det. I början kunde jag se hur du gick runt i korridorerna, ledsen och allmänt nere. Du vet inte hur många gånger jag övervägde att gå fram till dig, be om förlåtelse och be på mina bara knän om det behövdes. Men jag höll mig borta från dig för din skull. Jag försökte ge dig en chans att gå vidare utan mig även om det slet mitt hjärta i stycken. När du kom till skolan med svaga leenden kände jag mig först lycklig, för om du är lycklig är jag det med. Men när jag sen fick reda på vad som fick dig att må bra igen krossades allt inom mig. Det var Mike som var anledningen till dina leenden, dina skratt och ditt glada humör. Det var han som gjorde dig lycklig, inte jag. Det var från början det jag ville skulle hända; du skulle hitta en ny kille som kunde ge dig den lyckan och glädjen jag inte kunde erbjuda. Men fan det var så mycket lättate sagt än gjort. Jag är så ledsen för allt jag gjort och jag ber dig inte att förlåta mig, men att du i alla fall inte hatar mig. Jag förstår om du väljer Mike framför mig, det skulle jag också gjort. Men glöm aldrig våra stunder, som den natten under stjärnorna eller dagen vi gick till en glänta. Även om du är lycklig, glöm aldrig mig, för det vi hade var något extra.

Jag älskar dig Leah, och om du någonsin känner nere eller oälskad, håll fast vid det"

Protected  Where stories live. Discover now