Bu oyun, yalnızca Olay Ufku'nu yeni okumaya başlayacak olan okuyucular içindir!
Olay Ufku'nun dört bir yanı karanlık distopik dünyasında, gerçekten hayatta kalma mücadelesi vermeye hazır mısın? Çünkü yalnızca, en güçlüler hayatta kalacak.
Eğer yanıtın evet ise, ilk yapman gereken şey tarafını seçmek. Büyük umutlar olarak adlandırılan bu 12 devasa uzay gemisinde, iyilik ile kötülüğün kanlı muharebelerine tanıklık edeceksin. Ancak şunu bil ki, önemli olan kazanmaktan ziyade, verdiğin kararlar olacak. Zira ırkımızın devamlılığı için bir insan, inandığı değerler uğruna seçtiği tarafı korumaya çalışırken, kendini feda etmeyi de göze alabilmeli.
Ancak belirtmem gerekiyor ki, büyük umutlarda iyilik ve kötülük kavramları göreceli. Evet, iki taraf olduğu doğru. Ancak her iki tarafta, kendisini iyi görüyor. Ve yalnızca kendi gittikleri yolun insanlığın neslini kurtarabileceğine inanıyor. Ne var ki içlerinden yalnızca biri haklı çıkacak.
Bu yüzden tarafını doğrudan seçmeyeceksin. Aslına bakarsan oyun basit bir olasılık hesabına dayanıyor. Şimdi senin önüne, Olay Ufku adlı bu kitapta, insanlığın neslini devam ettirebilmesi adına kritik öneme sahip birkaç karakter ismi sunacağım. Ancak seçimini yaparken dikkatli ol. Zira seçeceğin karakter, senin büyük umutlardaki kaderini belirleyecek. Ve daha da önemlisi, belki de, tüm insanlığın kaderini.
Seçeceğin karakteri, kitabı okurken kendinmiş gibi yaşa. Ancak bu şekilde, büyük umutlarda hayatta kalabilirsin. Oyunun birinci kuralı, seçtiğin karakteri değiştiremezsin. Oyunun ikinci kuralı, seçeceğin karakteri bu bilgilendirme yazısının sonunu okumadan seç. Zira sana sunacağım karakter isimlerinin biraz altına, artık senin kaderin olan karakterin önemli özelliklerini yazacağım. Oyunun üçüncü kuralı, seçtiğin karakterin üzerine yorum bırak. Böylece kimin hangi karakteri seçtiği alenileşecektir. Oyunun dördüncü kuralı, kitabı okurken, o karakterle özdeşleş. Olayları bizzat benliğinin derinliklerinde yaşa. Ve yazarın tavsiyesi, ne olursa olsun, hayatta kalmaya çalış.
Şimdi benlikleriniz birleşeceği karakteri seçeceksiniz. Ancak tekrar uyarıyorum. Seçiminizi dikkatli yapın. Zira bu seçimin sonunda, insanlığı bir arada tutmaya çalışan otoriter bir diktatör de olabilirsiniz, var olan düzeni sorgulayan bir isyankârda. Eğer hazırsanız, işte seçenekleriniz.
*Henry-446
*Dafni-698
*Princeps
*Konsül Helena
*James-777
*Defne Berraksu
*Kadim Konsül Triton
Artık, yedi ana karakterden birini seçtin. Şu andan itibaren, seçtiğin karakter, bizzat sensin. Onun kararları, senin kararların olacak. Ve onun hataları da, senin hataların. Söyle bana, insan ırkının neslini kurtarmak için, ne kadar ileri gidebilirsin?
Hamleni yapmak için acele et. Zira zamanımız giderek azalıyor. Büyük umutlar adlı bu 12 devasa uzay gemisine güç veren nükleer yakıtların on bin yıllık ömrü, her geçen saniye biraz daha azalmakta.
Gerçekten hayatta kalan olabileceğine inanıyor musun? Bunu yalnızca finalde öğrenebilirsin.
Şimdi sana seçtiğin karakter ile ilgili küçük bir bilgilendirmede bulunacağım.
*Henry-446: Tebrikler, sen 13. gemide yaşayan bir senatörsün. Üstelik parti içinde yalnızca 50 senatör bulunuyor. Hayatın boyunca hep özel birisi olduğunu düşündün, değil mi? Çünkü sen gerçekten özelsin. Ancak seçeceğin kararlara dikkat et. Zira bu en yakınındakilerin canını yakacak.
*Dafni-698: Gerçekte kendini ait hissetmediğin bir toplumda dikkat çekmeden yaşamak çok zor. Ancak sen bunun üstesinden gelebilecek kadar güçlüsün. Ve zamanı geldiğinde bir devrimin ateşini yakabilecek kadarda cesur. 13. gemide yaşayan tüm parti mensupları senden korkmalı. Zira senin gibiler, ne yazık ki pek kalmadı.
*Princeps: Liderlik, senin kaderinde var. Sen tüm insanlığı bir arada tutan ve onları yok oluştan koruyan güçsün. Sen parti teşkilatının en tepesinde bulunan insansın. Sen tam anlamı ile, iktidarda bulunansın. Ancak bu kadar yüksekte olmak, bazen düşmanlarını küçük görmene sebep olabilir. Ve sen partinin dışındaki isyankârlarla uğraşırken, hiç beklemediğin bir anda yoldaş dediklerin, seni sırtından bıçaklayabilir. Hayatta kalmak istiyorsan, kimseye güvenmemelisin.
*Konsül Helena: Kadınların gücünü tüm insanlığa gösterdin. Sen 13. gemide yaşayan 3 konsülden birisin. Sen büyük umutlarda yaşayan, en kudretli kadınsın. Yapabileceklerinin sınırı yok. Ve bunu sende biliyorsun. Ne var ki herkesten gizlediğin bir sırrın var. Bu sır sana en değer verdiğin kişi uğruna hatalar yaptırabilir. Verdiğin tavizlere dikkat et. Zira büyük umutlarda, hataya yer yok. Yaşamak istiyorsan, tek başına savaşmalısın.
*James-777: Sen istemesen dahi, kendini her zaman yaşanan olayların ortasında buluyorsun değil mi? Çünkü bu kader James. Kaderden kaçamazsın. İstesen de istemen de, sen olayların odak noktası olacaksın. Sen, seçilmiş olansın. Ancak insan ırkının soyunu kurtarmaya çalışırken seçimlerinde dikkatli olmasın. Aksi halde, kendi ırkının soyunu kurutan bir hain olmaktan öte, varlığına anlam kazandıramazsın.
*Defne Berraksu: Sen her zaman için kargaşa ortamlarından uzak durmayı seçtin değil mi? Ne de olsa seni ilgilendirmediği sürece bir kavgaya karışmak, sebepsiz yere alnın yaralardan başka bir şey kazandırmaz sana. Evet, sen 13. gemideki bu kaotik ortamdan uzak, Eksen Cumhuriyetinde dış işleri bakanlığı yapıyorsun. Ancak hazırlıklı ol, zira onların kavgası, artık senin kavgan. Aslına bakarsan bu kavga, artık tüm insanlığın kavgası. Ve yaşamak için, sende savaşmak zorundasın.
*Kadim Konsül Triton: İnsanlar sensiz en basit bir işi dahi doğru düzgün yapamıyor, değil mi? Sence de artık, işleri yoluna koymak adına, yönetimi ele geçirme vaktin gelmedi mi? Hazırlıklı ol. Bu savaşta çok kan akacak. Ancak istediğini aldıktan sonra sakın gardını indirme. Zira mühim olan zirvede olmak değil, zirvedeki yerini korumak. Ne var ki bazen olaylar senin dahi iraden dışında gelişebiliyor. Ve düşman şimdi, daha önce hiç olmadığı kadar güçlü. İnsanlığın kaderi, senin ellerinde. Ne pahasına olursa olsun, kazanmak zorundasın.
Artık kim olduğunu biliyorsun. Ve neler yapabileceğini de. Sen güçlüsün. Sen bir savaşçısın. Ve asla pes etmeyeceğini biliyorum. Buna gerçekten inanıyorum ki, sen, hayatta kalan olacaksın. O halde kendini olay ufkuna bırak. Ve büyük umutlarda ki zorlu yaşam mücadelene başla.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Olay Ufku-Yeniden Doğuş
Science FictionEvrende, insan ırkının son temsilcilerinin var olma mücadelesi verdiği bir yer var. Orası, ölümün zifiri karanlık kisvesi altında, seni almak için kuşattığı, ayakta kalan son kale. Orası, en korkunç düşlerinle sıradan gerçekliğin kaynaştığı bir boyu...