Bölüm 10 (Özel Bölüm) Kadim Konsüller Konseyi Toplantısı
Eğer pes etmek üzereysen, neden başladığını hatırla...
Parlak ışıkların aydınlattığı yüksek tavanlı toplantı odasında oturan, kendisi de dâhil altı kişi saydı Charon. Geçmişte konsüllük yapan ve görev sürelerinin bitmesinin ardından emekliye ayrılan, bu yüzdende kadim konsüller olarak adlandırılan bu kişilerin toplantıya başlamaları için, hala bir kişi eksikti.
Charon sıkıntı içerisinde derin bir nefes aldı. Eris her şeye olduğu gibi, kadim konsüller konseyi toplantısına da geç kalmıştı. Üstelik konseyin toplantısından çıkabilecek kararların, insanlık tarihine yön verebileceğini bilmesine rağmen.
'Deja vu' dedi kendi kendine Charon. Ancak sonra, bunun bir deja vu olmadığının farkına vardı. Kadim konsüller konseyi gerçekten, ikinci kere toplanmıştı. Bin yıl sonra iki kere kadim konsüller konseyinin toplanması, üstelik bu iki konsey toplantısının da aynı gün yapılması... Tıpkı diğer konsüller gibi, Charon'da buna bir türlü anlam veremiyordu. İkinci kere toplanmalarının sebebi her ne ise, mühim hadiselere gebe olduğu açıktı.
Konsey ilk toplantısını tamamladıktan yaklaşık birkaç saat sonra Triton, acil bir şekilde kadim konsülleri ikinci kez toplanmak üzere toplantı odasına çağırmıştı. Şu anda da üzerine koyu bir sis bulutu gibi çöken huzursuzluk, fark edilmeyecek gibi değildi. Parmaklarını çıtlatıyor ve tedirgin gözlerle Eris'in gelmesini bekliyordu. Eğer Charon Triton'u tanımasa, onun korktuğunu düşünecekti.
Charon bir süre Triton'un neden konseyi ikinci kez toplanması için çağırdığını düşündü. Ancak ilk toplantılarının nihayete ermesinin üzerinden o kadar kısa bir zaman geçmişti ki, bir türlü kadim konsüller olarak ikinci kez toplanmalarına neden olabilecek bir sebep aklına gelmedi. Üstelik Triton ilk toplantıda konseyi kimsenin beklemediği sert bir dille dağıtıktan sonra.
Tek tek diğer konsüllere de göz gezdirdi Charon. Ancak onlarında kendisi gibi bir şeyden haberdar olmadıkları açıktı. Bu kadar kısa bir sürede her ne olup bitmişse, bundan haberdar olan yuvarlak masadaki tek kişi, Triton olmalıydı.
Bir müddet sonra Eris'in gelip yerine oturması ile birlikte, Triton titreyen sesiyle kadim konsüller konseyi toplantısını, en yaşlı üye sıfatı ile açtı.
-Şimdi herkes sussun, yalnız kadim konsüller konuşsun. Oy birliği ile karar almadan, bu masadan kalkmak yok. İnsanlığın soyunu devam ettirebilmesi için, göze almayacağımız tehlike yok. Partiyi Tanrı korusun. Ve şimdi kadim konsüller konuşsun. Kadim konsüller konseyi toplantısı, başlasın.
Prosedürsel açılış konuşması tamamlandıktan sonra, kendisini tutamayan Eris ' Kadim konsüllerin ikinci kez toplanmasını neden istedin Triton, üstelik bin yıl aradan sonra konsey ilk toplantısını birkaç saat önce yapmışken.' diye sormaktan kendisini alamadı. Aslında bu soru, o an yuvarlak masada oturan herkesin zihnini kurcalıyordu.
Triton'un üzerinde hissettiği baskının ilkinden çok daha büyük olduğu ortadaydı. Terleyen avuç içlerini sürekli olarak ovuşturuyordu. Zihninde üzerinde kafa yorduğu şey her neyse, bu öylesine derin ve katmanlıydı ki, onu tahmin etmeye çalışan insanın, bu koyu düşüncelerin derinliklerinde kaybolmasına sebebiyet veriyordu. Ancak dudaklarını araladığında, üzerine hiç çıkmayacakmış gibi sinen tüm tedirginlik kalktı Triton'un. Belki de hayatı boyunca ilk kez, böylesi net konuşuyordu.
-Yönetime el koyarak Princeps ve fiilen halen görevini sürdürmekte olan konsül Aberto'nun açığa alınmasını ve kadim konsüller konseyinin iktidar kudreti ile partiyi ve egemenliği altındaki gemileri yönetmesini talep ediyorum.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Olay Ufku-Yeniden Doğuş
Science FictionEvrende, insan ırkının son temsilcilerinin var olma mücadelesi verdiği bir yer var. Orası, ölümün zifiri karanlık kisvesi altında, seni almak için kuşattığı, ayakta kalan son kale. Orası, en korkunç düşlerinle sıradan gerçekliğin kaynaştığı bir boyu...