Bölüm 21
ALTERNATİF SONLAR
1. Alternatif Son
Yaşanan son dünya savaşının ardından, Birleşik Kuzey Atlantik Devletleri'nin Avrupa kıtasında ayakta kalan son büyük şehri olan Stockholm'de, hareketli dakikalar yaşanıyordu. Heybetli bir dağın içi oyularak kurulan, korunaklı kuzey şehrinde, bölge valisi Jennifer White, basın açıklaması yapmak için, haber muhabirlerinin önündeki yerini almıştı.
Tüm Stockholm şehri sakinleri, meydanlara yansıtılmış dev ekranlarda, Jennifer White'ın bekledikleri açıklamayı yapmasını bekliyordu. Tarihin tanıklık ettiği en büyük sosyal deney, nihayet sonuçlanmıştı.
Tam on bin yıl önce, insanlık tarihinin gördüğü en büyük deney'in başlaması için uzayın derinliklerine gönderilen büyük umutlar adlı 13 devasa uzay gemisi, yaşanabilir bir gezegen bulup 10 geminin gezegene inmesi neticesinde başarı ile sonuçlanmıştı.
Bu süre içerisinde insanlar, bu deneyi evlerinden canlı olarak izlemiş ve aynı zamanda dünya yayıncılık tarihinin en başarılı reality şov serisi olmuştu.
Deneklere Dünya üzerindeki yaşamın son bulduğu inandırılmış ve insanlığın yaşayan son mensupları olduğu empoze edilmişti. Öyle ki büyük umutlar vatandaşları, yaşanabilir bir gezegen bulamazlarsa, insan ırkının neslinin tükeneceğini düşünüyordu.
Ancak zaman içerisinde bu deney, bir şov olmaktan çıkmış ve evrenin kadim sırlarını açığa çıkartan bir yapıya bürünmüştü. Büyük insanlık medeniyetini, dünya insanları, bu deneyi izlerken öğrenmişti.
Deney'in asıl amacı insanoğlunun hayatta kalma içgüdüsünün sınırını ve gerçekten böyle bir olay yaşanırsa hayatta kalıp kalamayacağımızı öğrenmek olmakla birlikte, uzun süre derin uzayda kalmanın insanlar üzerindeki fiziksel ve psikolojik etkisi, politik açıdan yaşanabilecek yönetim türleri ve benzeri gibi pek çok farklı parametre de incelenmişti.
Büyük umutların en son bulunduğu mevki, dünyadan yaklaşık olarak 77 ışık yılı uzaklıktaki Regulus yıldızı olduğundan, yaşananlar dünya tarafından 77 yıl gecikmeli olarak öğreniliyordu. Zira gönderilen sinyaller bu mesafeyi ışık hızında hareket ederek 77 yılda kat ediyordu.
Eksen ve 7. gemi ile temas, onlar mavi portaldan geçtikten sonra kesilmişti. Büyük umutların diğer gemilerinden ise, Yeni Dünya-2 iki adı verilen uyduya inildiğinden beri haber alınamıyordu.
Birleşik Kuzey Atlantik Devletleri'nin bölge valisi Jennifer White, konuşmasına başladığında tüm nefesler tutulmuştu.
-Kuzey Atlantik'in onurlu yurttaşları! Aradan geçen on bin yılın ardından, nihayet bu gün, Büyük Umutlar deneyinin başarı ile sonuçlandığını, size bildirmekten şeref duyarım. Artık, kim olduğumuzu daha iyi biliyoruz. Ve neler yapabileceğimizi de. İnsanlık, artık hiç olmadığı kadar güçlü. Büyük umutlar vatandaşları, nesillerini kurtarmayı başardı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Olay Ufku-Yeniden Doğuş
Science FictionEvrende, insan ırkının son temsilcilerinin var olma mücadelesi verdiği bir yer var. Orası, ölümün zifiri karanlık kisvesi altında, seni almak için kuşattığı, ayakta kalan son kale. Orası, en korkunç düşlerinle sıradan gerçekliğin kaynaştığı bir boyu...