Vi gick hand i hand till affären. När vi var framme så frågade justin: Ska vi gå ut idag? "Igen? Sa jag. "Jag vill inte gå ut idag men du får göra de" sa jag. Justin gjorde en ledsen min. "De gör inget om vi inte umgås 1 kväll, jag klarar mig" sa jag o strök hans kind. Han nickade och frågade "Vill du ha nåt?" "Nä" sa jag. "100% säker?" "Ja" sa jag. Vi började gå hemåt till justins hus och hans mamma kommer hem på söndag kväll, så vi kommer va ensamma ett tag till. "Gillar du nån annan tjej" fråga jag justin. Varför vet jag inte men de flög ut ur mig. "Mina fans e flest tjejer men jag e inte kär i dem, jag e kär i dig" sa han. "Okej". "Varför undra du, bae?" "För alla tjejer vill ha en puss av dig o jätte mysiga krama liksom så jag e lite rädd att de ska vara känslor i pussen" sa jag och han flinade. "Jag e kär dig fö 1000 gången" sa han och kysste mig på munnen. "Jag mår inte så bra" sa jag och justin frågade varför. "Känner mig sjuk" sa jag. "Vill du hem o lägga dig, älskling?" Sa han och jag nickade. Vi gick hem och pratade mycket på vägen bl.a om justins skoldag och om mina föräldrar.
-Varför hade du inte berättat att dina föräldrar drack mycket? sa han och jag ryckte på axlarna. "Vet inte...." sa jag och han accepterade mitt svar, även fast jag inte svarade. När vi kom hem så la jag mig direkt i sängen och tog min dator o satte på gossip girl. "Vill du ha nåt? fråga han och jag skaka på huvet. Klockan var nu 17:04 och jag o justin låg i sängen o kollade på gossip girl nästan hela eftermiddagen. "Tråkigt att ba kolla på detta hela tiden" sa jag och justin nickade. "Finns inte så mycket att göra" tillade jag. "Du ska ligga här när du e sjuk, cass" sa han. "Jag ska iväg klockan 6 så jag borde fixa mig lite" sa han. "kej, vart hade du tänkt att gå ikväll då?" fråga jag. "Till några kompisar". "okejokej" sa jag. Han kollade på när han bytte om. Hans överkropp var den snyggaste jag sett, alla tjejer borde va avundsjuka. Han märkte att jag kollade på honom - "Intressant?" sa han och jag flina. "Japp" sa jag. Han tog på sig de han hade när jag o han va ute igår. "Du är jätte fin" sa jag och han flina. "E jag fin?" sa han. "Ja men snygg då". Han fixa till håret så de låg helt perfekt. "Jag ska gå nu baby, ses sen" "Ja men kom inte hem för sent bara, och drick inte för mycket ikväll" sa jag och han nickade. Han var några centimeter från mina läppar fast jag vände på ansiktet. "Vad e de?" fråga han och jag sa "Ingen kyss när jag e sjuk, vill ju inte smitta dig", han gjorde en ledsen min och pussa mig på kinden istället. Han gick ut ur huset och stängde dörren försiktigt. Kvällen gick och 23:06 fick jag ett sms från justin. Våran konversation såg ut såhär:
"Hey babygirl, det hade vart roligare om du var här💘🙁💘"
"Hej älsk, jag önskar du va här.. vart är du btw?💓"
"Är hos Krille och jeeez va mycket folk de är här, folk är fulla som fan"
"Hahah, jaså. Är inte du det då? hahah"
"Inte så, kommer hem 12"
(SÄTT PÅ: TALK THAT TALK - RIHANNA & JAY Z, FÖR MER INLEVELSE)
Kvällen gick och jag bestämde mig för att försöka sova. Jag somnade med datorn jämte mig och drömde en konstig dröm. Jag drömde om att mina föräldrar skulle komma hem till justin för att hämta mig, o dem sa att vi skulle flytta till ett annat land. Justin försökte stoppa dem men mina föräldrar puttade undan honom. Jag vaknade med ett ryck och det var en av de värsta drömmarna jag haft. Jag kollade på klockan och klockan var 02:14. Justin låg inte jämte mig. Jag satte mig upp i sängen och bara väntade tills han skulle komma hem, full som fan, vem vet. Klockan var nu 02:46 och tankarna började flyga runt i huvet. E han hemma hos nån annan tjej? Har han hållit på med nån annan tjej? Har han däckat nånstans ute? Jag ville inte ens tänka tanken om att ifall han hållit på med nån annan tjej. 03:02 så hörde jag nån öppna dörren och de väsnades där nere. Jag gick ner och kollade. Justin stod och höll i sig i bordet. Jag visste de, han skulle bli lika full som igår. "Justin, klockan är fucking 3 på natten. "förlåt cassandra, j-jag ville s-s-stanna lite längre" mumlade han. "Lite längre pfft" "Men då kunde du ha skrivit att du ville stanna lite längre!" "Mm" mumla han. "Prata riktigt" sa jag. "Gå upp o lägg dig" sa jag och jag fick hålla han i handen så han inte skulle ramla. Jag fick hjälpa han ta av kläderna, han va så borta så han klarade knappt de själv. Medans jag tog av kläderna så frågade jag: "Har du hållit på med nån tjej ikväll?" Han kollade upp på mig. "Vad tror du om mig?!" han blev jätte sur. "Du behöver inte bli sur heller" "Du f-frågar ju hela tiden med o-o-om jag gillar nån annan tjej, men jag har sagt nej" "Ja men eftersom du e så jävla känd o många av dina fans e tjejer, samtidigt e du full så de skulle inte förvåna mig" sa jag. "Jag vill bara sova, lägg dig cass".
"Jag la mig längst in med ryggen mot honom. "Jaja" sa han. "Vad?" "Värst va du blev sur då, sov så jävla gott" sa han. "Käft justin, du sa ju att du ville sova, så tyst nu" sa jag. Vi låg med ryggen mot varandra. Justin somnade mycket snabbare än mig, jag hade svårt att somna.
YOU ARE READING
I'll treat you like a princess
FanfictionOne boy, thousand feeling. Ja.. så är det ju. Men det är inte de enda som pågår i mitt liv, jag vill så gärna bli smal, och gå ner i vikt. Alla andra e så jävla fina o jag e bara jävligt fel. Justin räddar mig och får mig att vara lycklig men när ja...