19

16 0 0
                                    

Jag vaknade och de var lördag. Justin kollade mobilen och jag vände mig om igen med ryggen mot honom. "Hej" sa han. "hej" mumlade jag. 

(SÄTT PÅ: BE ALRIGHT - JUSTIN BIEBER, FÖR MER INLEVELSE)

"Cass, varför e du sur" "jag e inte sur". "Nehe, om du säger de då" sa han och la ifrån sig mobilen. Han vände sig om o kollade på mig. "kan jag få min mobil?" fråga jag för den låg på sängbordet brevid honom. "Om jag får en puss" sa han. Jag pussa honom snabbt och bad om mobilen igen. " En riktig" sa han och jag kysste honom den här gången. "Tack" sa han och gav mig min mobil. "Mm" svarade jag. Jag gick upp och tog på mig kläder och sen ut ur sovrummet. Justin tog tag i min arm och frågade: "Vad har jag gjort för att du e sur på mig?" "Du var så full och du lovade mig att inte dricka så mycket igår och du stinker med tjej parfym, du höll säkert på med nån annan." "Du sa att du sa att du skulle komma hem TOLV och INTE TRE" sa jag ganska högt. Jag lämnade honom ståendes där och smällde igen dörren.  Jag visste inte riktigt vart jag skulle men jag var tvungen att gå hem då. Jag hoppas verkligen inte att justin hållit på med nån annan. Tänk om de va tjejer där, som e snyggare än mig. Eller de e klart, alla e snyggare än mig.. Alla e så smala och vältränade.

(Justins perspektiv) 

Jag stog kvar i trappen och jag vart så arg. Jag började minnas saker från kvällen plötsligt och kom på att.. Jag har vart otrogen. Eller jag kom inte på men jag tänkte på de. Hur kunde jag?! Vart jag så borta så jag gjorde de?? Jag minns inte ens vad tjejen hette.. Det var rätt många tjejer där, så jag minns inte.Jag e dum i huvet, hur kunde jag göra så mot Cassandra, jag fattar inte.. Jag får skylla mig själv nu tänkte jag ändå. Hon kommer aldrig vilja prata med mig igen om jag berättar detta. 

Vi hade några veckors uppehåll och jag saknade henne. Krille frågade mig om jag ville ses (Våran konversation såg ut såhär:

-Tjo, hänga på gården? 

-Mm, kommer.. 

-Varför e du så tjurig då

-Ehm, strul mellan mig och cassandra..

-Grabbhäng vid gården, kom nu

Jag gick till gården och slog mig ner i soffan direkt. "Vi spelar biljard, kom igen" sa Krille. "Ne, ingen lust" sa jag. "Du, ryck upp dig nu" "Svårt ju" sa jag. "Vi drar till ica, du behöver nåt godis som piggar upp dig" sa krille och jag följde med honom. När vi gick utanför dörren så stod Cassandra där och rökte med hennes kompis. 

(Cassandras perspektiv) 

När jag fick syn på justin så bara kollade jag på han och sen bort igen. Jag var inte beredd att han skulle komma där. Krille gick till jess och kysste henne.

"Har du börjat röka nu??" sa justin. "Ja.. varför bryr du dig?" sa jag tillbaka. "Nänä, ha de så jävla bra" sa justin och gick iväg mot affären. "Vänta på mig justin" sa krille. "Hejdå babe" sa krille och gick ifatt justin. Jag kramade jess och ville gråta men jag gjorde aldrig de. "Hur känns de?" sa jess. "Inte så bra" sa jag. "Prata med honom ikväll" sa jess. "Ja kanske..". "Jag vill de men det e inte så lätt när vi bråkar" sa jag. "Förstår de" sa jess. 

(KVÄLL NU, 19:50)

Jag tänkte på vad jess sa innan, om att jag skulle prata med honom. Jag tog upp mobilen och gick in på våran konversation. Jag tänkte på vad jag skulle skriva och började konversationen med:

"Kan jag komma över..?" Han svarade snabbt:

"Du vet att du får de"

"Bäst att fråga först kanske..men kommer nu" 

(SÄTT PÅ: LIFE IS WORTH LIVING - JUSTIN BIEBER, FÖR MER INLEVELSE)

Fick inget svar sen utan han bara läste det. Jag tog på mig yoga pants och en hoodie och gick över till justin. De tog ungefär 13 min och jag knackade sedan på hans dörr. Han öppnade nästan direkt och  sa hej. Jag svarade hej tillbaka och gick in. Vi satte oss på justins säng och satt tysta i några sekunden tills han avbröt den pinsamma tystnaden med: "Cass, ehm... jag har en sak jag vill säga..." sa han nervöst. "Säg" sa jag. Han tog ett djupt andetag. "Igår på festen, ehm...så.."  Jag kollade på honom och han kollade ner på hans händer. "S-så hände det en sak". "Jag vart väldigt full och kunde inte kontrollera mig själv och..." Jag tror jag nästan var beredd på vad han skulle säga. 

(Justins perspektiv)

Detta va svårt och säga. Jag ville inte men jag kände mig tvungen för hon förtjänar att veta. Jag tänkte på hur ledsen hon skulle bli, och rusa ut härifrån. Jag samlade mod och bestämde mig för att säga det snabbt. 

"Och jag gjorde en sak med en tjej...." sa jag och jag såg hur cassandras mun öppnades. Jag såg hur hon började ställa sig upp och gå ut ur sovrummet o ner till hallen. Hon hann gå ut ur ytterdörren som hon smällde hårt o högt igen. Jag sprang efter henne och tog tag i hennes arm.

"Snälla Cassandra, förlåt mig!" "Jag menar det verkligen!" Hon vände sig om och flera tårar fall ner över hennes kinder. Hennes ögon var röda och de gjorde ont i mig att se när hon var ledsen. Jag vill bara att hon ska bli min igen. "Låt mig vara justin" sa hon. "Det är slut" sa hon och de va som att allt bara stannade.  "Gör.. gör du slut med mig? sa jag och hon nickade. Hon vände sig om och jag hörde hur hon fortsatte gråta. Jag tog ett djupt andetag. Hon gick iväg och folk stirrade på mig. 

"Vafan glor ni på??" sa jag och började gå hemåt..

"Vafan glor ni på??" sa jag och började gå hemåt

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
I'll treat you like a princessWhere stories live. Discover now