Vi gick sakta hemåt. Hand i hand fortfarande. Vi började närma oss Justins stora hus och vi gick in.
-Hej mamma, sa justin. -Hej på er!
Vi gick upp för trappan och jag satte mig på sängkanten.
-Justin. -Yes? -Jag funderar på att köpa en lägenhet, sa jag. -Varför de? -Det känns inte bra att bo här, asså jag menar inte så, jag menar att de känns som jag tränger mig på, och jag har bott här ganska länge nu, sa jag och han kolla ner på sina händer. Jag kollade på honom och smekte hans kind. -Fast du kan ju följa med mig om du vill, sa jag och våra blickar möttes. -Jag skulle så väldigt gärna göra det, sa han och pussa mig på kinden. Jag gick in till badrummet och fyllde upp badkaret. -Jag hänger på, sa han och gick in med mig. Vattnet från kranen fyllde sakta upp badkaret. Med den rätta temperaturen. När de va uppfyllt så klädde vi av oss och justin gick i. -Kom, sa han och jag satte mig i hans famn. Nu glömde jag allt. Nu slappnade jag av. Så avslappnad. Jag tänkte inte på nåt annat än hur glad jag är över att ha Justin hos mig.Jag har aldrig vart såhär kär i någon förut.
-Justin, sa jag. -Ja? -Jag e så himla kär i dig, sa jag o han flina. -Tycker om dig en hel del med, sa han o jag log. Jag lekte lite med vattnet o tänkte bara på Justin. Vi hade suttit här i kanske 15 min och bara pratat. Pratat om allt. -Får jag bjuda ut min fina flickvän på en dejt imorgon klockan 19? Frågade han och jag blev så himla glad. -Såklart du får, sa jag och lekte med bubblorna.
Jag gick upp ur badet och tog på mig en rosa morgonrock. -vill du vara med o göra ansiktsmask? Fråga jag justin. -Ehm,haha nej men tack för att du fråga. -Okej, skyll dig själv om du kommer se ut som en rynkig gammal tant o massa porer om några år, sa jag o justin flina. -Jag e 18 cass, inte 30. -Nä men man måste vara ute i god tid, sa jag o justin skratta. -När man e 18? -Men shh, va med bara, sa jag och han gick äntligen med på de. Jag kletade på med en pensel på hans ansikte och han kollade in i mina ögon hela tiden. -Justin. -Ja? -Kolla inte på mig sådär. -Men du e så vacker ju, sa han o jag rodnade. Jag fortsatte med masken och började applicera nu på mig själv. -Så, sa jag och fixade mitt hår så de inte skulle komma i ansiktet. -Hur länge ska denna sitta på då? -30 min, sa jag o justin kollade konstigt på mig. -Trett... Ehm okejokej, sa han o jag flina. Under tiden så spelade vi på mobilen. Jag försökte slå hans rekord och han mitt. Som sagt så vinner ju alltid justin men för en gång skull så vann jag nu. -JAA, HAHA, sa jag o justin gav mig en blick. -Jaja men nästa gång så vinner jag igen ska du se.
Vi hörde alarmet från mobilen och äntligen hade de gått 30 min. Vi båda sköljde av ansiktsmasken och jag kände mig fräsch. -Nej gud jag ser ut som en tomat, sa jag o justin smekte min kind. -En jätte fin tomat isåfall, sa han. Jag kollade klockan och spärrade upp ögonen. -Klockan e 02:46, sa jag och gäspade. Jag tog av mig morgonrocken och la mig i justins mjuka säng. Han la sig brevid mig och jag kröp in i hans varma famn. Han kramade mig och såhär somnade vi.
YOU ARE READING
I'll treat you like a princess
FanfictionOne boy, thousand feeling. Ja.. så är det ju. Men det är inte de enda som pågår i mitt liv, jag vill så gärna bli smal, och gå ner i vikt. Alla andra e så jävla fina o jag e bara jävligt fel. Justin räddar mig och får mig att vara lycklig men när ja...