34

15 0 0
                                    

(Justins perspektiv)

Jag stod o klädde på mig. Jag kollade bak för o kolla ifall cass sov fortfarande. De gjorde hon och jag suckade. Vill inte åka under nyår, vill spendera den här. Men tänker inte svika mina fans. Jag packade kläder osånt och Scooter kommer snart med turnébussen. När jag hade packat klart så kollade jag på cassandra. Hon sov så jag satte mig på sängkanten och tog bort några hårstrån från hennes ansikte. Jag pussa henne på kinden och gick ut ur rummet med min packning. Jag tog på mig skorna och gick ut ur huset och in i turnébussen. Vi startade våran trip direkt och vi skulle till LA. Jag la mig på sängen i bussen och kollade sociala medier. Jag tänkte messa cass. Jag startade konversationen såhär:

-Hej finis, ha en superbra nyårsafton så hörs vi snart! Ska tänka på dig varje gång jag ska ut på scen. Älskar dig mest av allt <33 

Hon svarade efter 5 min 

-Hej baby, detsamma! Älskar dig <3333

Jag blev genast på bättre humör och jag gick o pratade med Scooter om uppläggningen. 

(Cassandras perspektiv)

De känns konstigt att vara hemma hos justin utan justin. Emelie kom in i rummet och låna min parfym.

-Hej latmask, sover du fortfarande, sa hon. -Jaa, men jag e så trött, sa jag och gäspade. -Ska vi göra nåt idag? -Ja, vad du vill, sa jag o log. -Ska vi gå till starbucks? sa hon och jag nickade. Jag tog på mig kläder och vi gick ner till nedervåningen. -Vi ska till starbucks, vi kommer sen! sa jag till Pattie och hon svarade ett okej. Vi gick ut och jag kände kylan direkt. -Värst va kallt de va idag, de e kallare än igår, sa jag. -Ja, gud va kallt. Vi gick in i gallerian och mot starbucks. -Vad ska du ha? -Vet inte, varm choklad eller nåt, svara jag. -Jag ska ta chai latte, sa emelie. 

-En varm choklad tack! sa jag. Hon gjorde den ganska snabbt. -Marshmallows och grädde på? -Ja, svara jag. Hon ställde fram den till mig och jag tackade. -43 kr blir de, sa hon och jag la fram pengarna. Jag gick och tog en plats och sen kom emelie med sin chailatte. Vi satt o kollade ut genom fönstret. De va gott med varmdryck när de e vinter, mysig känsla. -Ska vi festa på nyår? fråga jag. -Jadå, ska jess och krille va med? -Ja, eller jag tänkte fråga dem senare, sa jag. Jag såg jess och krille komma in och gick mot oss. -Hej! sa jag. -Heeej cass, sa jess o satte sig jämte mig. -Vill fråga en sak, eh vill ni festa på nyår med mig o emelie? -Visst, vart ska vi vara? fråga krille. -Inget bestämt, tror inte vi kan vara hemma hos justin, kan vi va hos dig krille? -Mm, de kan jag fixa, sa han o jag nickade. -Nice, men då ses vi då för lite partyy, sa emelie. -Justin kommer inte vara hemma under nyår and that sucks as fuck, sa jag och jess kolla upp på mig. -Jaså? Vart e han? -Han skulle på Miniturné typ, han e hemma 2 veckor efter nyår, sa jag och suckade. -Men du har ju oss, sa jess o log. -Haha ja tur de, sa jag. -Men vi ska gå nu, ses på nyår hos mig klockan 20:00? sa krille. -Sure, sa emelie och jess o krille gick. 

-Nu vart de fixat! sa jag och emelie nickade. 

(PÅ NYÅRAFTON)

Jag vaknade upp ensam i justins säng. Jag tog upp mobilen och kikade igenom instagram. 

[17:00) Jag och emelie skulle göra iordning oss tillsammans och hon kom in till sovrummet. -Hej, hur ska du ha håret? frågade hon direkt. -Ehm hahha, vet inte, locka kanske, sa jag och hon började tänka. -Ska platta mitt tror jag. Vi satte på oss klänningarna först och gick till badrummet o började sminka oss. -Jag ska ha ganska dramatiskt och mörk sminkning tror jag, sa jag och emelie tänkte. -Tror jag ska göra lite lila, rosa ögonskugga. 

Jag var nu nästan klar men de som fattades var lösögonfransar. Jag satte på dem försiktigt och vart nu DONE! Jag kände mig så snygg. Håret klart, klänningen på, smink på och emelie vart nu klar med. De tog några timmar men nu vart klockan kvart i åtta och vi ska nu gå till krille. Men först så tog vi en bild i helkroppsspegeln och jag la ut den på min instagram. Jag skrev: Gott nytt allesammans 🎉🎊 och justin kommenterade efter 2 min. Han skrev: Hot girls.. 😏😍😘😘 . Jag kommenterade tillbaka: Du babyy <33. 

Vi tog på oss klackar och jacka och gick mot krille. Lite jobbigt att gå med klackar mitt i vintern men vi skulle vara inne sen ju. -Men gud va halt, sa ems. -Haha ja, sa jag. Emelie var nära på att halka och jag började gapskratta. -HAHAHAHAHHA. -SKRATTA INTE, de e inte kul, sa emelie. -Jo de e kul hahha, sa jag. 

I'll treat you like a princessWhere stories live. Discover now