Klinik Sekolah

2.3K 168 4
                                    

Luhan membuka matanya perlahan-lahan.

" Luhan, kwenchana? " tanya Suho.

Luhan cuba untuk bangun tapi kepalanya begitu berat. Suho membantunya duduk.

" Mana yang lain? Hyeri mana? " tanya Luhan.

" Diorang semua dekat kelas. Aku suruh diorang naik. Kau kenapa pengsan? " kata Suho. Luhan memegang kepalanya.

" Maybe aku stress sangat kot. " kata Luhan. Suho memasukkan tangannya ke dalam poket dan menghulurkan sekeping kertas.

" Nah, aku jumpa kertas ni dekat tepi kau waktu kitorang jumpa kau. Kau.... mesti dah tau kan identiti Jaeoh, Yongmin dengan Jinha kan? " tanya Suho dengan muka serious.

" Aah. Ni mesti Hyeri bagitau kau kan? Dia seorang ke yang tahu diorang bertiga tu werewolf macam aku. " tanya Luhan

" Hyeri. Tapi dia bagitau aku seorang je. Jangan risau. Kau rehat dulu aku nak masuk kelas " kata Suho sambil tersenyum. Dia membantu Luhan tidur dan keluar dari klinik.

Dia tersenyum sinis di hadapan pintu. Dia memandang Luhan melalui tingkap.

Badan Suho bercahaya dan bertukar menjadi Junhyung. Yonghwa dan Hyunseung menunggunya di hadapan koridor.

" Sekarang kita lupakan pasal Luhan. " kata Junhyung.

" Asal pula? " tanya Yonghwa yang runsing.

" Hyeri. Dia tahu kita punya rahsia. Kita settle kan dia dulu. " kata Junhyung

" Oh! Aku dengar orang cakap diorang berdua couple. Kalau kita dapat Hyeri, maksudnya kita dapat Luhan sekali. " kata Yonghwa sambil tersenyum sinis.

Skip

EXO dan Hyeri menunggu Luhan di depan pagar. Mereka ketawa lepas dengar cerita dari Sehun.

" Oi korang! Cerita apa ha gelak gelak? " kata Luhan sambil berlari ke arah mereka. Xiumin menahan malu.

" Hahaha adoi sakit perut aku gelak. Oh Sehun ni ha! Cerita pasal Xiumin terjatuh dalam tandas tadi. " kata Tao sambil gelak.

Mereka semua sambung berjalan. Luhan memandang Suho. Dia memberikan senyuman kepada Suho. Suho pelik dengan kelakuan Luhan.

" Kau asal? Tersenyum senyum macam kerang busuk. " kata Suho

He's a werewolf ( COMPLETE )Where stories live. Discover now