Bahaya

1.6K 107 3
                                    

Hyeri pov

Chanyeol dan Tao memapah Luhan yang masih lagi separa sedar. Aku yang boleh di katakan tau selok belok hospital ni menuju ke arah kaunter. Oh yes! Nasib baik Taeyeon unnie yang jaga.

" Annyeonghasaeyo, unnie ingat saya lagi tak? " tanya aku. Taeyeon unnie mengecilkan matanya seolah-olah cuba mengingati aku.

" Ah Hyeri! Yang datang dengan Hyunseung haritu kan? Mestilah ingat. Kenapa datang sini? " tanya Taeyeon unnie.

" Doktor Mingyu ada tak? Kawan saya ni ada benda pelik jadi dekat dia. Hyunseung suruh jumpa Doktor Mingyu. " kata aku. Taeyeon unnie memandang Luhan yang dipapah oleh Chanyeol.

" Oh Luhan rupanya. Sekejap ye. " Taeyeon unnie ke belakang dan menelefon seseorang. Aku hanya menunggu di kaunter.

" Luhan! "

Aku memusing badan aku ke belakang. Luhan yang tadi dipapah oleh Chanyeol kini berada di atas lantai. Aku dan beberapa orang nurse berlari ke arah Luhan.

" Luhan! Luhan! Kwenchana? " aku menggoyangkan badan Luhan. Luhan masih lagi tidak sedar.

" Tepi! Dia pesakit saya! "

Aku mendongakkan kepala aku. Seorang lelaki yang aku kenal mendokong Luhan terus masuk ke dalam biliknya. Kami semua mengikut doktor itu ke dalam biliknya. Tak semua, separuh duduk di luar.

" Kenapa dengan dia? " tanya Doktor Mingyu. Doktor Mingyu menutup semua langsir yang ada.

" Mollayo. Dalam perjalanan tadi, dekat lengan dia tu bercahaya. Terang sangat cahaya tu. " jelas aku. Doktor Mingyu mencucuk IV di lengan Luhan.

Dia memeriksa semua badan Luhan. Lambang di lengan Luhan juga dia check. Kenapa ni? Harap tak ada benda buruk jadi dekat Luhan.

" Korang semua boleh keluar sekejap? Bahaya sikit ni. " kata Doktor Mingyu sambil memegang jarum.

" Hyeri, kaja. Dia tau macam mana nak rawat Luhan. " kata D.O sambil memegang bahu aku.

Kami semua keluar dari bilik tersebut. Aku melihat ke arah koridor di hadapan bilik Doktor Mingyu. Sejujurnya sini sunyi. Macam di kuarintinkan. Tak ada siapa pun lalu. Hanya aku dan EXO sahaja.

Aku duduk di atas kerusi. Kami semua bimbang dengan keadaan Luhan.

" Arghh!!!! "

Jeritan Luhan di dengari dari dalam biliknya. Kami semua terkejut. Aku berlari ke arah pintu bilik tapi tak sempat masuk sebab Kai dah tahan tangan aku. Dia menyuruh aku duduk dahulu.

" Doktor tu tau apa yang dia buat. " kata Kai. Betul juga tu. Hyunseung cakap dah beratus tahun dia jadi doktor.

Beberapa minit kemudian suara Luhan hilang. Doktor Mingyu keluar dari bilik tersebut. Kami semua berpusu-pusu ke arah Doktor Mingyu. Ada sedikit darah di pergelangan tangannya.

" Waeyo? Macam mana keadaan Luhan? " tanya aku.

" Saya dah beri dia ubat khas untuk tenangkan dia. Darah ni sebab dia tercedera sedikit tadi tapi jangan risau. Dia dah okay. " terang Doktor Mingyu.

" Kamsahamnida. " kata kami semua.

Mereka semua masuk ke dalam bilik Luhan.

" Hyeri, saya nak jumpa awak sekejap. " panggil Doktor Mingyu.

" Korang masuklah dulu. " kata aku kepada Tao dan Xiumin.

Aku mengekori Doktor Mingyu dari belakang. Aku masuk ke dalam pejabatnya. Doktor Mingyu menukar bajunya. Nasib baik di pusing membelakangi aku. Bahagian belakangnya terdapat satu parut yang besar. Aku teringin nak tanya tapi tak dapat keluar pula.

" Mesti awak nak tanya kenapa kan? "

Gulp! Macam mana dia tahu? Err... Aku tak tau nak cakap apa. Dia memakai sweater kait berwarna biru berberlang hitam.

" Haha saya dapat tau melalui muka awak. Semua orang akan tanya bila nampak parut tu and tak pelik lah kalau awak tak tanya. Saya akan ceritakan semuanya. " kata Doktor Ningyu

" Dulu saya kawan juga dengan Kris. Tapi di sebabkan kegilaan dia terhadap takhta yang appa dia nak bagi, dia sanggup nak bunuh adik dia. Saya dan beberapa orang kawan dia cuba untuk halang dia. Tapi nak buat macam mana, nafsu jahat dia kuat sangat sampai dua sanggup cederakan kawan sejak kecil. "

" Jahatnya hyung Luhan. " kata aku perlahan. Doktor Mingyu tergelak. Dia seperti menaip sesuatu.

" Okay balik kepada cerita asal. Cahaya yang awak nampak tu, macam ni ke? "

Doktor Mingyu nenunjukkan skrin laptopnya. Satu gambar seperti lukisan zaman dahulu terpapar di skrin laptopnya. Gamnar seorang lelaki seperti terseksa dan di lengannya ada cahaya sama dengan Luhan tadi. Aku mengangguk kepala. Doktor Mingyu tersenyum pendek.

" Kalau macam tu, betul lah sangkaan saya. " kata Doktor Mingyu.

" Waeyo? " tanya aku.

" Luhan dalam proses jadi manusia. Awak semua kena cepat-cepat kalahkan Kris kerana Luhan seorang je yang boleh lawan Kris. " kata Doktor Mingyu.

" Macam mana kalau saya kalahkan dia dengan rantai saya? " kata aku.

" Kalau rantai tu ada sekarang, jangan bagi rantai tu sampai di tangan Kris. Itu akan menjadikan keadaan lebih buruk. " kata Doktor Mingyu.

Keadaan jadi lagi buruk?

" Saya nak pergi tengok Luhan. Terima kasih dengan semua maklumat yang doktor bagi. " kata aku.

" Please, just call me oppa. "

" Nae, Mingyu oppa. " kata aku sambil tersenyum. Mingyu oppa membalas senyuman aku.

Aku berjalan keluar dari bilik Mingyu oppa. Aku mengeluarkan telefon untuk mendail nombor Hyunseung.

Ting!

Belum sempat aku call, ada mesej masuk dari Hyunseung. Aku membuka mesej tersebut.

A-apa ni? Gambar apa ni?


(byngkn tu Hyunseung ye? Haha)

Siapa buat Hyunseung macam ni?!

Cepat-cepat aku dail nombor Hyunseung. Cepat lah angkat Hyunseung!

Oh! Dah angkat!

" Yeobo--"

" Huh...huh...Hyeri-ah. "

" Hyunseung? Kwenchana? Awak dekat mana? " tanya aku. Gelabah aku sebab dia macam dalam bahaya.

" Aigoo cepatnya call. Aku kira tak sampai 10 kau dah call? Baiknya kawan kita ni terharu aku rasa. Tapikan kuatnya abang kita ni. Aku dah bagi suntikan untuk melemahkan werewolf pun dia boleh bercakap lagi. Kuatkan dia? "

" Mwoya?! Nuguya?! Kenapa telefon Hyunseung ada pada kau?! " tanya aku dengan suara yang sedikit tinggi.

Mingyu oppa keluar dari biliknya. Maybe aku cakap kuat sangat.

" Hyeri? Wae? Siapa call? " tanya Mingyu oppa. Aku hanya mengangkat bahu. Aku membuka loud speaker untuk bagi Mingyu oppa dengar juga.

" Aigoo Mingyu pun ada? Annyeong Mingyu. " kata orang itu.

" Kris! "

K--kris? Maksudnya, Hyunseung dan Junhyung ada dengan Kris? Andwae! Diorang dalam bahaya!

To Be Continued

He's a werewolf ( COMPLETE )Where stories live. Discover now