Hyunseung masuk ke rumah Kris. Junhyung dan Kris memandang Hyunseung fengan senyuman sinis.
" Kau dari mana Hyunseung? " tanya Junhyung.
Hyunseung tidak menjawab. Dia duduk di atas sofa dan membuka televisyen. Junhyung merampas remote dan menutup semula televisyen.
" Jawab lah. Kau dari mana? " tanya Junhyung tapi dengan nada yang marah.
Hyunseung menjeling Junhyung. Hyunseung pergi dekat dengan Kris.
" Kris, aku rasa kau kena stop lah buat semua ni. Aku dah tak sanggup tengok Luhan. " kata Hyunseung.
" Wae? Sebab kau dah bersubahat dengan diorang ke? Or kau dah tak nak jadi kawan aku? " bertubi-tubi soalan yang keluar dari mulut Kris.
" Eo! Sebab aku dah geng dengan diorang. Kenapa? Kau rasa nak bunuh aku ke? " tengking Hyunseung. Kris berasa geram. Dia hendak bertukar menjadi serigala.
" Kris, sabar. Dia kawan kita. Takkan kau nak bunuh dia pula. " Junhyung menghalang Kris. Kris menepis tangan Junhyung.
" Kau jangan masuk campur! Kau tu pembantu aku je. " Kris menengking Junhyung. Junhyung terkejut.
" Kau kata apa? Aku pembantu kau je? Yah! Aku ni kawan kau and Hyunseung kawan kita juga tau. Jangan lah over sangat! " marah Junhyung pula.
" Mianhae Kris, aku tak nak jadi kawan kau. " Hyunseung mengambil kunci kereta lalu keluar dari rumah.
" Yah! Ish kau ni Kris! Mianhae Kris, aku pun rasa kau dah melampau. " Junhyung mengejar Hyunseung.
Kris membaling semua barang yang berada di hadapannya. Junhyung memegang tangan Hyunseung. Dengan pantas Hyunseung menepis.
" Aku rasa kau tak patut tinggal Kris macam tu je. Kita dah lama kawan baik. Lepas Yonghwa tinggal kita, takkan kau pula tinggalkan kitorang? " kata Junhyung. Hyunseung tersenyum sinis.
" Kau nak ikut aku ke Kris? " tanya Hyunseung. Soalan Hyunseung membuat Junhyung susah membuat keputusan.
Hyunseung masuk ke dalam keretanya. Junhyung mengenggam tangannya menahan geram. Junhyung mengejar Hyungseung. Dia mengetuk tingkap kereta Hyunseung. Hyunseung menurunkan tingkap kereta.
" A-aku ikut kau. " jawab Hyungseung. Hyunseung tersenyum. Hyunseung membuka pintu kereta dan membenarkan Junhyung masuk.
" Kau nak pergi mana? " tanya Junhyung.
" Kau ikut je. " Hyunseung memandu laju keretanya keluar dari pagar rumah Kris.
( skip )
Chanyeol keluar dari biliknya. Dia ternampak Hyeri yang sedang tidur di atas kerusi di koridor hospital. Chanyeol tersenyum melihat Hyeri.
" Hyeri-ah, bangun. Sini sejuk lah. " kejut Chanyeol. Hyeri terjaga dari tidur. Dia menggosok matanya.
" Eh? Bila awak bangun tidur ni? " tanya Hyeri. Chanyeol tersenyum.
" Dari pukul 10 lagi. Kenapa tak tidur dalam bilik Luhan? Kan ada katil lagi satu. " kata Chanyeol.
" Saya terlena dekat sini. Saya tunggu Hyunseung sebab dia kata nak datang sini tapi lambat pula dia. " kata Hyeri sambil melihat ke luar tingkap di belakangnya.
Chanyeol ternampak Hyunseung. Dia tersenyum.
" Hyeri, tu ha Hyunseung. Tak apa lah. Saya masuk balik saya dulu. " kata Chanyeol lalu masuk ke dalam biliknya. Hyeri memandang belakang.
" Eh? Ni siapa? " tanya Hyeri.
" Ni Junhyung. But don't worry, dia pun dah tinggalkan Kris juga macam aku. " kata Hyunseung.
" Maafkan aku Hyeri. Tapi Kris dah hilang kawalan. Adik dia sendiri pun dia nak bunuh. " kata Junhyung.
" Tak apa. Saya maafkan. Awak datang nak lawat Luhan kan? Dia ada dekat dalam. " kata Hyeri. Hyunseung dan Junhyung mengangguk faham.
Mereka bertiga masuk ke dalam wad Luhan. Junhyung dan Hyunseung duduk di sebelah kanan Luhan manakala Hyeri di sebelah kiri.
" Bila dia nak sedar? Dah seminggu juga dia tak sedarkan diri. Doktor pun pelik. " kata Hyeri.
" Kita tunggu sampai esok. Kalau tak sedar juga aku jumpa doktor werewolf dekat Anyang. " kata Hyunseung pula.
Hyeri pelik. Ada juga doktor werewolf dekat dunia ni. Selama ni Hyeri tak pernah percaya semua benda ni wujud. Tapi sebab benda yang dia percaya tak wujud tu dah jadi depan dia.
" Saya nak ikut! " kata Hyeri. Hyunseung dan Junhyung tersenyum.
" Are you sure? Aku rasa maybe kau akan takut sebab situ hospital untuk werewolf sahaja. And itu bermaksud pesakit, doktor, nurse dan cleaner dekat situ semua werewolf. Okay? " kata Junhyung.
Berdebar juga Hyeri bila Junhyung cakap macam tu. Ye lah, kalau pergi sana nanti semuanya werewolf termasuklah Junhyung dengan Hyunseung, maksudnya Hyeri seorang je lah manusia. Hyunseung tergelak melihat muka takut Hyeri.
" Oi, kalau takut tak payah per--"
" Kwenchana! Saya pergi. Bila? Pukul berapa? Pergi dengan apa? " tanya Hyeri bertubi-tubi.
" Kita pergi esok kalau Luhan tak sedar lagi. Kalau boleh kita pergi pukul 3 petang. Pergi naik kereta. Any question? " perli Junhyung. Hyeri menggeleng.
" Okay! Esok kau tunggu dekat rumah kau. Aku jemput. Arasseo? " kata Hyunseung sambil berdiri.
" Arasseo. " jawab Hyeri.
To be continued
YOU ARE READING
He's a werewolf ( COMPLETE )
FanfictionLuhan Kris Hyeri ------------------- Chanyeol Kai D.O Baekhyun Sehun Lay Xiumin Chen Suho Tao