Keesokan harinya, Hyeri menunggu Hyunseung selepas habis sekolah. Hyeri menunggu di hadapan pagar sekolah sambil bermain batu-batu kecil di hujung kakinya.
" Lamanya Hyunseung. Kata pukul 3, tapi sekarang dah pukul 5. " rungut Hyeri.
Tao, Suho dan Kai ternampak Hyeri di pagar sekolah. Dia berlari ke arah Hyeri lalu menepuk bahu Hyeri.
" Yo! Jom lah balik. Tunggu siapa lagi? " tanya Kai.
" Tunggu Hyunseung. Kata pukul 3 dia nak jemput saya. Mana EXO yang lain? " tanya Hyeri.
" Diorang kan ada latihan basketball. Nak pergi mana dengan Hyunseung? " tanya Suho pula. Hyeri tersenyum.
" Adalah. Secret! " Hyeri mengenyit mata. Tao menutup mulutnya tiba-tiba.
" Omo! Hyeri curang dengan Luhan!! " jerit Tao.
" Yah! Hyeri tak jahat okay. Apa lah kau ni. " kata Kai lalu mengetuk kepala Tao.
Tao memegang kepalanya menahan kesakitan. Tao tidak puas hati lalu menarik rambut Kai. Akhirnya mereka berakhir dengan aktiviti kejar mengejar. Hyeri dan Suho tergelak melihat mereka bergaduh.
" Korang ada pergi mana-mana tak malam ni? " tanya Hyeri. Suho menggeleng.
" Wae? Ada apa-apa ke? " tanya Suho.
" Boleh tak korang tolong tengok-tengokkan Luhan. Saya rasa saya balik lambat lah nanti. Boleh ye? " pinta Hyeri. Suho tersenyum.
" Okay. No problem, lagipun kitorang nak pergi tengok Chanyeol. " kata Suho. Hyeri membuat mulut bentuk ' o ' tanda faham.
Tiba-tiba mereka dikejutkan oleh bunyi hon kereta. Hyeri dan Suho memandang belakang. Cermin kereta itu diturunkan. Hyeri tersenyum apabila Hyunseung pemilik kereta Ferrari itu.
" Sorry lambat. Naik lah. " ajak Hyunseung.
Hyeri melambai ke arah Suho. Suho tersenyum lalu berlari ke arah Kai dan Tao yang sedang bergaduh dari tadi. Hyunseung membuka pintu kereta untuk Hyeri.
" Gumawo. " Hyeri masuk ke dalam kereta. Begitu juga dengan Hyunseung.
Kereta Hyunseung bergerak laju meninggalkan kawasan sekolah. Hyeri tertidur kerana penat sekolah dan menunggu Hyunseung. Dalam beberapa minit, dia terjaga.
" Wae? Tidur lah. Lambat lagi nak sampai. Penat sekolah ke? " tanya Hyunseung. Hyeri mengangguk.
" Yup. By the way, mana Junhyung? Dia tak ikut ke? " tanya Hyeri pula selepas dia terperasan(?) yang Junhyung tiada bersama mereka.
" Nampak kereta biru dekat belakang tu? Junhyung lah tu. Dia ikut dari belakang. " kata Hyunseung.
Hyeri memusing ke belakang. Dia ternampak sebuah kereta mahal berwarna biru. Dia pelik kerana mereka berdua ada kereta yang mahal tetapi masih lagi muda.
" Maaf lah tanya, tapi mana korang dapat duit banyak-banyak beli kereta mahal ni? " tanya Hyeri. Hyunseung tergelak mendengar soalan Hyeri.
" Kitorang bukannya hidup 20 - 30 tahun tau. Dah 200 tahun kitorang duduk dekat bumi ni. " jawab Hyunseung.
" Ha?! 200 tahun?! Tapi kenapa muka nampak macam pelajar sekolah? " tanya Hyeri yang terkejut. Muka 20 tapi umur 200. Siapa je yang tak terkejut.
" Itu rahsia. I can't tell you. " kata Hyunseung sambil tergelak kecil.
" O-okay. Tapi umur Luhan? " tanya Hyeri.
" Luhan? 100 lebih maybe. Hahaha. " gelak Hyunseung.
" Jinjja?! Wahh! Saya ingat saya couple dengan budak, rupanya ahjusshi. Hahaha. " kata Hyeri sambil tergelak.
YOU ARE READING
He's a werewolf ( COMPLETE )
FanfictionLuhan Kris Hyeri ------------------- Chanyeol Kai D.O Baekhyun Sehun Lay Xiumin Chen Suho Tao