Hyeri melangkah masuk ke dalam kelasnya. Terdapat beberapa pelajar baru di hadapan kelas. Mereka berdiri menghadap senior yang ada di hadapan mereka.
" Awak mesti Lee Hyeri. Sila masuk. Berdiri sebelah Wendy. " arah Professor Jongkook
" Saya Wendy. And awak? " tanya Wendy.
" Saya Lee Hyeri. " jawab Hyeri sambil senyum.
" Baiklah. Memandangkan ini semua yanh berada di depan ini junior kamu, saya nak semua beri kerjasama yang elok dan baik dengan mereka. Saya tak nak ada benda yang tak patut dengar sampai ke telinga saya. Arasseo? " pesan Professor Jongkook.
" Nae! " jawab semua pelajar.
" Kamu semua pilih tempat duduk masing-masing dan jangan tukar tempat duduk pada kelas yang seterusnya kecuali cikgu yang masuk suruh. " kata professor Jongkook.
Semua pelajar baru bergerak memlih tempat duduk sendiri. Hyeri duduk di tempat hujung sekali. Tiada siapa duduk di situ kecuali Hyeri.
" Wey dia duduk dekat situ lah. "
" Ish untung lah dia tak tukar tempat duduk dah. "
" Beraninya dia. "
Hyeri tidak selesa dengan bisikan pelajar lain. Dia hanya menundukkan kepalanya sahaja. Professor Jongkook menyuruh semua pelajar diam.
__________________________________
Bunyi loceng tanda kelas habis. Hyeri mengemas bukunya dan masukkan buku ke dalam begnya. Wendy datang ke tempat Hyeri.
" Emm kalau tak kisah, boleh tak kita lunch sama-sama? " tanya Wendy.
" Okay juga. Lagipun saya seorang je ni. " Hyeri menggalas begnya.
Hyeri dan Wendy keluar dari kelasnya. Mereka turun ke tingkat dua cafeteria untuk lunch. Hyeri ternampak meja kosong di bahagian kirinya.
" Wendy, awak pergi ambil makanan dulu. Saya jaga meja ni. " kata Hyeri lalu duduk di atas kerusi.
" Oh okay. Saya pergi sekejap je tau. " kata Wendy. Hyeri mengangguk.
" Eh! Saya nak roti butter dengan susu strawberi tau. Nanti saya bayarkan. " pesan Hyeri.
" Okay. "
Sedang Hyeri menunggu Wendy, dia ternampak sekumpulan pelajar lelaki bermain futsal di bawah. Hyeri memegang rantainya.
' Luhan pun suka futsal juga. Mana awak Luhan? Kenapa awak tak muncul-muncul dan hilang macam tu je? ' bisik hati Hyeri. Tangan Hyeri masih lagi memegang rantainya.
Wendy datang dengan dua bungkusan plastik. Wendy menghulut sebungkus plastik kepada Hyeri. Hyeri membuka plastiknya dan minum susunya.
" Hyeri, awak unur berapa? " tanya Wendy.
" 21 tahun. Wendy pulak? " tanya Hyeri pula.
" Saya pun sama! So kita boleh jadi kawan baik! Hahaha. " Wendy dan Hyeri gelak bersama-sama. Tangan Wendy tertolak roti Hyeri sehingga terjatuh di atas lantai.
" Oh sorry Hyeri. Biar saya ambil. " Wendy tunduk untuk mengambil roti Hyeri.
Kai dan D.O berjalan ke arah Hyeri. Wendy hanya memandang kaki Kai dan D.O yang berjalan ke arah mereka. Kai terus memeluk leher Hyeri.
" Ooo tak nak rehat dengan kitorang pun kan? Sampai hati. Dah jumpa kawan baru terus lupa kitorang. " kata Kai.
" Yah! Appo. Korang yang terus hilangkan diri. " kata Hyeri. Dia mencubit tangan Kai. Kai terjerit dan melepaskan pelukannya.
" Mana dia kawan kau? Sibuk je curi kawan kitorang. " kata Kai.
" Ish! Kai. " D.O menyiku perut Kai sambil menunjuk ke arah Wendy yang masih lagi di lantai.
' Garangnya mamat ni. ' bisik Wendy. Wendy bangun dan memandang Kai.
" Mianhaeyo, saya tak tau pun dia ada kawan lain dekat kampus ni. " kata Wendy sambil membuat muka sedih.
Kai terpegun dengan kecantikan Wendy. Dia tersenyum dan terdiam seketika. Hyeri dan D.O memandang Kai dengan pandangan yang menyampah. D.O mencucuk pinggang Kai.
" Oh mak kau Wendy cantik! "
Hyeri menutup mulutnya menahan gelak. D.O sudah terbahak-bahak membahan Kai. Muka Kai dan Wendy menjadi tomato selepas Kai melatah.
" Sini kau D.O! " Kai mengejar D.O. Mereka berdua keluar dari cafeteria tersebut. Hyeri mengambil makanan mereka.
" Ehem! Jangan terpedaya. Kai tu playboy orangnya. Hehe kaja. Ada lagi 1 jam untuk masuk kelas seterusnya. Kita pergi court basketball ea. " kata Hyeri. Hyeri tergelak perlahan. Hyeri meninggalkan Wendy.
" Playboy? But he handsome. Eh! Hyeri, tunggu lah. " Wendy mengejar Hyeri dari belakang.
Mereka berjalan ke arah court bola jaring. Hyeri ternampak beberapa ahli EXO bermain dengan rakan-rakan barunya. Hyeri tersenyum. Hyeri dan Wendy duduk di sebelah Baekhyun.
" Hi Hyeri, eh? Siapa tu? " tanya Baekhyun sambil mengintai-intai Wendy. Wendy tertunduk malu.
" Oh! Kenalkan, ni Wendy. Wendy, ni Byun Baekhyun. " kata Hyeri sambil memeluk bahu Wendy. Baekhyun menghulurkan tangannya untuk bersalaman.
Wendy menyambut Baekhyun. Wendy memandang Kai yang sedang main bola keranjang. Wendy seperti terpukau bila ternampak Kai.
" Hei, nak saya satukan korang tak? " kata Hyeri, mengusik Wendy.
" Nae?! Eh apa awak ni. " Wendy tergelak perlahan. Mukanya merah.
" Keotjimal. Tengok muka tu, dah macam tomato. " kata Hyeri.
" Mana ada. Ni sebab panas sangat. Haaa panas. Woo panasnya harini! " kata Wendy sambil mengipas mukanya dengan tangan.
" Panas tengok Kai ke? "
Kali ni Baekhyun pula mengusik Wendy. Hyeri dan Baekhyun sudah tergelak melihat Wendy menutup pipinya dengan kedua-dua tangannya.
Someone POV
Aku berjalan sekitar kawasan kampus. Aku bosan sebab aku tak nak rapat dengan orang lain. Aku lebih suka bersendirian sekarang sejak aku lari dari diorang 3 tahun lepas.
" Hahaha tomato! "
Suara gelak itu menarik perhatian aku. Aku berjalan ke arah tangga di hadapan court basketball. Perempuan berbaju mint aku tenung. Lelaki di sebelahnya juga begitu. Mereka bertiga bergurau senda dan ketawa.
Ini tak mungkin! Aku terus menyorok lepas dia pusing ke belakakng.
" Hyeri kenapa? "
" Entah, rasa macam ada orang dekat belakang ni macam pandang kita tadi. "
" Imaginasi je kot tu. "
" Eh!! Kita dah lambat lah! Jom. "
Aku mengintai sedikit. Seorang perempuan berbaju biru menarik tangannya. Mereka berdua berlari dan masuk ke dalam bangunan.
Tak salah lagi. Perempuan berbaju mint tu memang dia. Tapi macam mana aku nak jauhkan diri aku dari dia kalau aku sendiri rindu kan dia?
Hyeri, I really miss you.
To Be Continued
Sminggu je lagi nk habis exam 😂 wait for the ending plish!! 😊😍btw BTS and Shinee comeback membuatkan ku tidak jadi nak study math for esok 😂 their really handsome and kill me! V menyebabkanku curang pada syugah. But suga tetap handsome😍😘 smua dah HANDSOME!! Onew!! 😍😍
YOU ARE READING
He's a werewolf ( COMPLETE )
Hayran KurguLuhan Kris Hyeri ------------------- Chanyeol Kai D.O Baekhyun Sehun Lay Xiumin Chen Suho Tao