Perubahan

2.3K 161 11
                                    

Hyeri dan Hyunseung berada di sebuah cafe. Hyunseung menghirup hot chocolate.

" Kau nak cakap apa? " tanya Hyunseung. Hyeri terkejut. Hyunseung tersenyum pendek.

" K-kenapa awak tolong Luhan? B-bukan ke awak musuh dia? " tanya Hyeri dalam keadaan takut.

" Aku tolong dia sebab appa dia pernah tolong aku dulu. Kau memang berani kan? Kalau orang lain, mesti tak berani nak ikut aku werewolf yang jahat ni. " kata Hyunseung sambil menyuap kek ke dalam mulutnya.

Hyeri mengenggam begnya untuk menghilangkan perasaan takut.

" Saya takut sebenarnya! Tapi, sebab saya percaya yang awak ni baik lepas awak tolong Luhan. " kata-kata Hyeri membuat Hyunseung rasa terharu. Dia tersenyum lagi.

Hyeri menghirup Hot milk. Susana menjadi senyap. Hyeri mengeluarkan suara untuk memecahkan suasana yang sunyi.

" Tapi, kenapa selama ni awak asyik kacau dia? " tanya Hyeri. Hyunseung memandang muka Hyeri.

" Kris. Dia werewolf paling kuat dan dia anak raja werewolf, sama juga dengan Luhan. Kris ingatkan appa dia nak bagi takhta tu dekat dia, tapi tak. Appa dia nak bagi dekat Luhan. Kris geram dan sebab tu dia nak bunuh Luhan dan nak dapatkan takhta. " Hyunseung menceritakan semuanya.

" Sampai macam tu sekali. Kenapa awak join dia sekali? " tanya Hyeri lagi. Banyak soalan yang Hyeri nak tanya.

" Aku, Kris, Yonghwa yang kau dah bunuh and Junhyung kawan baik dari kecil lagi. Kitorang memang tak pernah berpisah walaupun sekali. Aku tak suka khianat kawan tapi aku dah khianat Kris waktu aku bagi darah aku dekat Luhan tadi. " kata Hyunseung sambil membuat muka serius.

Matanya yang berwarna coklat cair itu bersinar memandang Hyeri. Hyeri sedikit gementar kerana takut Hyunseung marah.

" Maaf saya bunuh Yonghwa. But! Saya terpaksa. Nyawa kawan saya, Chanyeol, dalam bahaya. " kata Hyeri.

Hyunseung tergelak. Dia memandang luar tingkap.

" Itu lah maksud kawan. Kita kena bantu dia bila dia dalam bahaya. Aku confius. Aku tak tau jalan yang patut aku ikut. Kawan atau hidup aku? " kata Hyunseung dengan nada sedih.

He's a werewolf ( COMPLETE )Where stories live. Discover now